حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

دیدار اعضای ادوار کمیسیون فرهنگی شورای چهارم با شورای پنجم

شناسه : 6486 19 سپتامبر 2017 - 10:37 233 بازدید

تبریز ما: جلسه صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دوه چهارم شورای شهر با اعضای پنجمین دوره شورای شهر تبریز برگزار شد. به گزارش تبریز ما به نقل از شورای اسلامی شهر تبریز، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با حضور چهار عضو سابق کمیسیون فرهنگی در دور چهارم شورای شهر برگزار شد. در این جلسه […]

دیدار اعضای ادوار کمیسیون فرهنگی شورای چهارم با شورای پنجم
پ
پ


تبریز ما: جلسه صمیمانه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دوه چهارم شورای شهر با اعضای پنجمین دوره شورای شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش تبریز ما به نقل از شورای اسلامی شهر تبریز، جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با حضور چهار عضو سابق کمیسیون فرهنگی در دور چهارم شورای شهر برگزار شد. در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون و به ریاست دکتر قلیزاده برگزار شد سردار جعفری، مهندس امیرحقیان، استاد خاماچی و مهندس فخر آذر از اعضای سابق کمیسیون در آن شرکت کردند.
در این جلسه استاد خاماچی با بیان اینکه افتخار میکنم عضو کمیسیون بودم گفت: در دوره گذشته ما توانستیم مشکل تعدادی از مدارس و مساجد را حل کنیم. او افزود: با وجود اینکه یکی از آبرومندترین کمیسیون ها کمیسیون فرهنگی بود ولی نتوانستیم یک نشریه برای این کمیسیون منتشر کنیم و این یکی از آرزوهای من برای کمیسیون فرهنگی بود.
در ادامه این جلسه مهندس فخر آذر با شایسته دانستن ترکیب کمیسیون گفت: دیدگاه من این است که عملکرد فرهنگی ما نزدیک به صفر است چون زیربنای توسعه فرهنگ است. او با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل ما طرح مسئله است گفت: مرکز پژوهش های شورا باید راه اندازی شود و همه کارها از طریق مطالعه و پژوهش انجام شود. فخرآذر تصریح کرد: اگر فرهنگ اصلاح نشود هیچ مشکلی حل نخواهد شد، اگر میخواهیم مشکل ترافیک حل شود باید فرهنگ رانندگی را عوض کنیم. او از نبود بانک اطلاعاتی در شورا انتقاد کرد و گفت: پژوهش های شورا بدون وابستگی باید انجام شود.
سردار جعفری در ادامه این جلسه با بیان اینکه در شورا طرح نوشته نشده است گفت: کارکرد شورا باید تعریف شود و اینکه تصمیمات کمیسیون ها چگونه وارد تصمیم سازی خواهد شد. او گفت: چون برنامه در کمیسیون ها وجود نداشت کارها به تنش کشیده می شد.
او از نحوه تصویب و اجرای طرح منزلت انتقاد کرد و گفت: تاکنون این طرح به صورت کامل اجرا نشده است. 
جعفری با بیان اینکه در برنامه های شهرداری انسجام وجود ندارد گفت: بودجه فرهنگی شهرداری مشخص نیست چقدر است هر روز یک آمار متفاوت داده می شد.
مهندس امیر حقیان در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ از خود شورا آغاز می شود تصریح کرد: اگر شورا فرهنگی فکر نکند موجبات یک سری مسائل خواهد بود. او گفت: عملکرد شورای چهارم در حوزه فرهنگی قابل قبول نیست. او گفت: مسائل مختلفی در حوزه فرهنگی مطرح است که باید در کمیسیون برای آنها برنامه وجود داشته باشد.
عضو سابق شورای شهر تبریز گفت: مسائل ساده ای وجود دارد که با حل آنها مسائل بسیار مهمی در آِنده برطرف خواهد شد. امیرحقیان تاکید کرد: تمام مصوبات کمیسیون باید در صحن شورا تصویب شود تا ضمانت اجرایی داشته باشد. او بر استفاده از اهالی دانشگاه برای حل مشکلات و پژوهش تاکید کرد و گفت: معماری تبریز باید نشان بدهد که وارد شهر تبریز شده اید، معماری آذربایجانی قطعا باید در دانشگاه ها تدریس شود. او با انتقاد از عدم ثبات مدیریت در شهرداری انتقاد کرد و گفت: در مدت دوره شهردار سابق 33 بار شهردار مناطق عضو شده و این یعنی عدم ثبات مدیریت که به شهرداری لطمه می زند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در ادامه این جلسه با تقدیر از اعضای سابق شورای شهر گفت: امیدواریم اعضای سابق شورا در کنار ما باشند تا از اطلاعات آنها استفاده کنیم.
دکتر آجودان زاده در این جلسه گفت: بهترین مشاور برای کمیسیون اعضای سابق شورا هستند تا بتوانیم با آگاهی از مسائل گذشته مشکلات را حل کنیم.
دکتر مسعودی ریحان در این جلسه با ازائه پیشنهاد تشکیل مجمع ادوار شورای شهر گفت: بین شهرداری و مردم باید آشتی ایجاد کنیم و بر اساس نیاز محلات بتوانیم برنامه ریزی کنیم.
مهندس محمد زاده نیز با تقدیر از اعضای سابق شورا گفت: حفظ فرهنگ اصیل شهر وظیفه همه ماست و برای آن باید تلاش کنیم. او بر احیای بافت قدیمی شهر نیز تاکید کرد و گفت: باید مقدمات کار را انجام دهیم تا در دهه های آینده تکمیل شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.