حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جشن بزرگ صنعت در تبریز برگزار می‌شود/دولت نقش نظارتی در اقتصاد داشته باشد

شناسه : 13689 30 ژوئن 2018 - 7:24 447 بازدید

تبریز ما:عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با تاکید به اینکه اقتصاد کشور دولتی است،گفت: این موضوع منجر به ایجاد اقتصاد رانتی شده است. به گزارش شهریاربه نقل ازفارس،سونیا اندیش  در خصوص مسائل اقتصادی اظهار کرد: رسانه‌ها در جامعه می‌توانند نقش مثبت و یا منفی ایفا کند به طوریکه در توسعه کشور اثرگذار بوده و […]

جشن بزرگ صنعت در تبریز برگزار می‌شود/دولت نقش نظارتی در اقتصاد داشته باشد
پ
پ


تبریز ما:عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با تاکید به اینکه اقتصاد کشور دولتی است،گفت: این موضوع منجر به ایجاد اقتصاد رانتی شده است.

به گزارش شهریاربه نقل ازفارس،سونیا اندیش  در خصوص مسائل اقتصادی اظهار کرد: رسانه‌ها در جامعه می‌توانند نقش مثبت و یا منفی ایفا کند به طوریکه در توسعه کشور اثرگذار بوده و در هدایت و راهبری مباحث مختلف نقش داشته باشند.

وی افزود: کشور در شرایطی است که اصحاب رسانه باید به همراه مردم و افتصاددانان هماهنگی ایجاد کنند و امیدی به جامعه تزریق کند تا بتوان از این بحران با کمترین خسارت خارج شد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه بحران‌های مختلف در کشور را پشت سر گذاشته‌ایم، تصریح کرد: این مردم هستند که با مقاومت خود از این فشارها خارج می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس یک سانتی‌متر از خاک را به دشمن ندادند، گفت: اصحاب رسانه باید با این هدف که الان نیز در جنگ اقتصادی هستیم، پیش روند و نقش خود از لحاظ امیدواری به جامعه ایفا کنند.

اندیش، به نامه ۱۸۷ نماینده مجلس در رابطه با تغییر تیم اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: نمایندگان قوه مقننه می‌توانند در این رابطه ورود کنند و نظرات خود را نسبت به تیم اقتصادی بدهند، بنده به عنوان عضوی از اتاق بازرگانی تبریز و ایران به صراحت می‌گویم که موضوعات و سیاست‌گذاری‌ها فردی نیست بلکه باید سیاست‌ها همه‌جانبه بوده و تطبیق سه قوه و همکاری بین‌بخشی انجام گیرد.

وی ادامه داد: وقتی کره با مشکلی روبه رو شد، دولت آن کشور اعلام کرد که ارز و طلاهای خود را به بانک‌ها بدهید تا مشکلات اقتصادی ایجاد نشود ولی متاسفانه در کشور ما در جاهایی همکاری بسیار زیاد است ولی در برخی جاها همکاری بسیار ضعیفی وجود دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با تاکید به بهبود همکاری بین مردم و دولت تصریح کرد: اگر تیم اقتصادی هم تغییر یابد، باید در کنار آن به همکاری مردم هم توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه اتاق تبریز به عنوان تاثیرگزارترین اتاق ایران است، گفت: ما در اتاق تیم کارشناسی، کمیسیون‌های کارشناسی داریم که در مباحث مختلف از جمله بیمه‌ بیکاری، تعطیلی واحدها و غیره فعالیت می‌کنند.

اندیش با تاکید به اینکه اقتصاد کشور ما یک اقتصاد دولتی است، توضیح داد: این موضوع منجر به ایجاد اقتصاد رانتی هم شده است به طوریکه وقتی نرخ دلار به‌زور و با دستورالعمل در نرخ ثابت نگه داشته می‌شود، باید به بازار آزاد نیز اختیاراتی داده شود تا با مشتری به تعامل برسد، ولی وقتی نرخ‌ها تحمیلی می‌شود طبیعتا تداخلی مابین دولت و بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی توضیح داد: در بحث فوتبال جام جهانی سه بازی توسط تیم ملی ایران انجام گرفت در حالیکه هیچ کسی انتظار پیروزی از این تیم را نداشت و همه انتظار داشتیم بیشتر از سه گل خواهیم خورد ولی با بازی خوب با تیم مراکش انتظارات رفته رفته بالا رفت و در بازی سوم خیلی از افراد ناراحت از این بودند که چرا تیم ایران به مرحله بعدی صعود نکرد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: تیم ملی نمونه کوچک بازار آزاد است که به قومیت، احزاب و جناح و رانت و ارتبازات ربطی نداشت و کاملا فضای رقابتی آزاد در فضای جهانی بود.

وی با تاکید به اینکه بازی‌های تیم ملی ایران نشان داد که وقتی فضا رقابتی است، موفق‌تر هستیم، گفت: جام جهانی یک آلارم مثبت به سیاست‌مداران ایرانی داد تا بدانند اگر فضا را آزاد نگه دارند و درهای اقتصادی باز باشد؛ می‌توان شاهد ارتقای اقتصادی، کاهش واردات و افزایش صادرات شد.

اندیش خاطرنشان کرد: ای کاش برای بخش خصوصی نیز فضای آزاد ایجاد شود تا کارهای بزرگی ایفا کنند و البته دولت نیز فقط نقش نظارتی داشته باشد.

نائب رئیس شورای شهر تبریز تاکید کرد: هر جایی که دولت به کار بخش خصوصی دخالت کرده است، شاهد تعارض و مشکلاتی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه با همکاری اتاق بازرگانی، شهرداری و شورای شهر تبریر جشن بزرگ صنعت و معدن برگزار خواهد شد، گفت: ۲۸ تیرماه همکاری بین‌بخشی را با روز صنعت ایجاد خواهیم کرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.