حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تقویت فضای امید رسالت مهم رسانه هاست

شناسه : 14026 18 جولای 2018 - 7:11 319 بازدید

تبریز ما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تقویت فضای امید را از رسالت های مهم رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: با نقش‌آفرینی برجسته‌ رسانه‌ها و تقویت امید در جامعه از شرایط فعلی همچون تمام برهه‌ها به سلامت گذر خواهیم کرد. به گزارش تبریز ما، ‘محمد محمدپور’  در نشست مشترک با مدیران مسئول روزنامه‌های استان، […]

تقویت فضای امید رسالت مهم رسانه هاست
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تقویت فضای امید را از رسالت های مهم رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: با نقش‌آفرینی برجسته‌ رسانه‌ها و تقویت امید در جامعه از شرایط فعلی همچون تمام برهه‌ها به سلامت گذر خواهیم کرد.

به گزارش تبریز ما، ‘محمد محمدپور’  در نشست مشترک با مدیران مسئول روزنامه‌های استان، گفت: آذربایجان‌شرقی یکی از کانون‌های رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف محسوب می‌شود و از این رو اقدامات توسعه محور نیازمند نهادینه شدن فرهنگ توسعه است و این مهم نیز با ابزار قدرتمند رسانه‌ای در کنار راهبردهای اجرایی مفهوم می‌‌گیرد.
وی با بیان اینکه رسانه های ارتباط جمعی در اشاعه و تعمیق گفتمان فرهنگی و فرهنگ سازی موثر در پیشبرد اهداف توسعه در جامعه نقش کلیدی دارند، افزود: رسانه‌ها نقش حساسی را در واگویی اهداف و برنامه های فرهنگی و پیگیری خواسته‌ها‌‌ی اقشار مختلف مردم دارند و در این ماموریت مهم می‌بایست از شیوه‌های کارشناسی بهره گیرند.
وی تاکید کرد: رسانه‌ها با هم‌افزایی و حرکت در کنار هم در عین اینکه از پایگاه فکری خود صحبت کرده و رویکردهای سیاسی و فکری خود را مطرح می‌نمایند، می‌توانند در موضوعات اساسی اجتماعی،‌ فرهنگی و سیاسی هم کلام شده و نقش بیشتری در جریان توسعه استان داشته باشند.
محمدپور گفت: در برهه‌ کنونی، رسانه ها می‌توانند با ارائه‌ گزارش‌های تحلیلی مناسب و با تیترهای تاثیرگذار، ارزش کار رسانه را در ذهن مدیران و مردم برجسته کرده و همراهی مردم و مسولین را در برنامه های کلان اثرگذار کنند.
وی افزود: از رسانه‌ها انتظار می‌رود به طرح دغدغه‌ها و اعلام نظر نخبگان فکری و ارایه پیشنهادات سازنده روی بیاورند و در کل فعالیت خود را به نیازهای عمومی مردم نزدیک کنند و نبض راهبری افکار عمومی را به دست گرفته و مباحث کلان و راهبردهای توسعه‌ای در حوزه فرهنگ را ارائه دهند.
وی ادامه داد: آذربایجان‌شرقی ظرفیت بالایی در زمینه‌های فرهنگی دارد و یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها، معرفی این داشته‌ها است.
محمدپور افزود: نشریات می‌بایست در تولید محتوا با حرکت قاطعانه و با ابتکار عمل از حیثیت کار حرفه‌ای دفاع کرده و به اقتصاد رسانه کمک کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: رسانه‌ها باید از ظرفیت‌های فضای تعاملی موجود در استان برای طرح مطالبات مردم و برجسته‌سازی دغدغه‌های استان در سطح کشور و گسیل امکانات برای رفع آن بهره گیرند.
وی اضافه کرد: عملیاتی کردن مطالبات رهبری در حوزه فرهنگ نیازمند همگرایی در همه‌ عرصه‌هاست و رسانه‌ها با جدیت برای این مهم بکوشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه رسانه‌ها بازوی توسعه‌ی فرهنگی،‌ اقتصادی، ‌اجتماعی هستند، گفت: اهالی رسانه می‌بایست هدفمند حرکت کرده و تکیه بر نقد منصفانه و مباحث کارشناسی اساس کار آنها باشد.
محمدپور با اشاره به مشکلات حوزه‌ توزیع و همچنین رتبه‌بندی نشریات، اهتمام اهالی رسانه برای رفع این موارد را خواستار شد و بر لزوم تقویت آموزش در این حوزه تاکید کرد.
در این نشست همچنین مدیران مسئول روزنامه‌های استان نکته نظرات خود در رابطه با مسائل رسانه‌ای استان و کشور را مطرح کردند.
 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.