حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ترکیه از اولویت‌های دیپلماسی شهری تبریز است

شناسه : 9375 05 دسامبر 2017 - 13:38 231 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار تبریز در دیدار با سرکنسول ترکیه در شهر تبریز، با بیان این‌که «تبریز 2018» یک موقعیت کم‌نظیر برای جهت‌گیری بین‌المللی تبریز است، افزود: با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی، شهرهای مختلف ترکیه، از اولویت‌های دیپلماسی شهری تبریز است. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج‌ شهین‌باهر در این دیدار با […]

ترکیه از اولویت‌های دیپلماسی شهری تبریز است
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: شهردار تبریز در دیدار با سرکنسول ترکیه در شهر تبریز، با بیان این‌که «تبریز 2018» یک موقعیت کم‌نظیر برای جهت‌گیری بین‌المللی تبریز است، افزود: با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی، شهرهای مختلف ترکیه، از اولویت‌های دیپلماسی شهری تبریز است.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج‌ شهین‌باهر در این دیدار با اشاره به این‌‌که ایران و ترکیه، در دوره‌های مختلف تاریخی، ارتباطات مطلوبی داشته‌اند، افزود: نقش تبریز در پیوند تاریخی بین دو کشور، بسیار حایز اهمیت است و البته می‌تواند فعال‌تر از این نیز باشد.

وی با بیان این که مباحث اقتصادی و صنعتی مهمی می‌تواند در ارتباطات طرفین پایه‌گذاری شود، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های طرفین، برای جبران خلاها بهره بگیریم و با شناسایی نیازها و منافع متقابل، زمینه همکاری‌های عملی را مطالعه و اجرا کنیم.  

شهردار تبریز با اشاره به تجربیات مهم مدیریت شهری ترکیه در حوزه‌های عمران و شهرسازی، به خصوص در زمینه مدیریت حاشیه‌نشینی، افزود:  این مزیت اجرایی، با توجه به وسعت حاشیه‌نشینی تبریز، می‌تواند یک نقطه همکاری ایده‌آل باشد.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: حمل‌و‌نقل عمومی و صنایع خدماتی از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند محور همکاری مدیریت شهری تبریز با شهرهای مختلف ترکیه باشد.

شهردار تبریز با اشاره به خواهرخواندگی تبریز با دو شهر استانبول و ارزروم، بر لزوم توسعه مناسبات فرهنگی و تسهیل در ارتباطات گردشگری تاکید کرد.

‌چالار فاهری، سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار با تبریک انتخاب مهندس شهین‌باهر به عنوان شهردار تبریز، گفت: در سال‌های اخیر، شهرداری تبریز نقش موثری در توسعه ارتباطات ایران و ترکیه داشته‌است، امیدواریم این نقش، در دوره مدیریت جدید شهرداری نیز تداوم داشته باشد.

وی متذکر شد:  همان‌طور که اشاره کردید، ترکیه در سال‌های اخیر، برنامه‌های موثری در مورد حاشیه‌نشینی داشته است؛ این اقدامات با تبادل هیئت‌های کارشناسی، می تواند در بافت‌های حاشیه‌نشین تبریز نیز مطالعه شود.

سرکنسول ترکیه «تبریز 2018» را یک فرصت ویژه برای ایجاد تحول در گردشگری تبریز خواند و  افزود: با توجه به تجربه گردشگری ترکیه، آماده همکاری برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی توریسم ویژه فعالان گردشگری هستیم.

فاهری اضافه کرد: اشتراک تجربیات دو طرف در صنایع تولید زباله از برق و همچنین اتوبوس‌های سریع‌السیر، موضوع دیگری است که دارای قابلیت همکاری مشترک است. 

وی از برگزاری همایش گردشگری تبریز از سوی این کنسولگری در آینده‌ای نزدیک، خبر داد و اظهار امیدواری کرد، این همایش با همکاری شهرداری تبریز، زمینه معرفی تبریز را در شهرهای مختلف ترکیه فراهم کند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.