حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

برگزاری جشن نیمه شعبان توسط شهرداری تبریز/ سنت دیرینه مولودی خوانی در بازار تبریز احیا شد

شناسه : 13163 02 می 2018 - 17:51 670 بازدید

تبریز ما: سنت دیرینه ی مولودی خوانی بازاریان تبریز، با برگزاری جشن نیمه شعبان توسط شهرداری تبریز احیا شد. به گزارش تبریز ما، در سالیان نه چندان دور، بازاریان تبریز در ایام نیمه شعبان، دیوارهای سراسر بازار را با تخته فرشهای نفیسی تزئین و با توزیع شیرینی و نذورات میان مردم و مولودی خوانی، میلاد […]

برگزاری جشن نیمه شعبان توسط شهرداری تبریز/ سنت دیرینه مولودی خوانی در بازار تبریز احیا شد
پ
پ

تبریز ما: سنت دیرینه ی مولودی خوانی بازاریان تبریز، با برگزاری جشن نیمه شعبان توسط شهرداری تبریز احیا شد.

به گزارش تبریز ما، در سالیان نه چندان دور، بازاریان تبریز در ایام نیمه شعبان، دیوارهای سراسر بازار را با تخته فرشهای نفیسی تزئین و با توزیع شیرینی و نذورات میان مردم و مولودی خوانی، میلاد ولی عصر (عج) را گرامی می داشتند.

در دیدار اخیر شهردار تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به رسم یاد شده خواستار احیای این سنت حسنه تاریخی در بازار تبریز شده بود.

امام جمعه تبریز در این دیدار با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر روال بر این شده که در بازار تبریز و بخصوص تیمچه ی مظفریه فقط مراسم سینه زنی برگزار می شود خواستار احیای مراسم جشن و شادی و میلاد ائمه اطهار شده بود.

 شهرداری منطقه هشت تبریز نیز پیرو این سخنان، با مشارکت گسترده ی بازاریان و هیئات مذهبی، برنامه ریزی های لازم را انجام و جشن میلاد امام زمان (عج) در بازار تاریخی مظفریه برگزار شد.

در این مراسم که نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شهردار و جمعی از اعضای شورای کلانشهر تبریز حضور داشتند، با اجرای برنامه توسط گروه تواشیح رضوان و مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت(ع)، سالروز میلاد امام زمان(عج) گرامی داشته شد.

در انتهای مراسم طبق رسم دیرین چندین ساله، مجمع هیئات حسینی با شاخه گلهایی در دست در حال خواندن ورد امام زمان وارد بازار شده و تیمچه ها رو دور می زنند و برنامه را در بازار پنیه‌چی خاتمه می دهند، با همخوانی مردم انجام گرفت.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.