حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

بازدید شهردار تبریز از پروژه عظیم بازآفرینی مقبره‌الشعرا و دیدار با مسافران نوروزی

شناسه : 12459 21 مارس 2018 - 11:20 621 بازدید

تبریز ما: شهردار تبریز در نخستین روز سال جدید، به همراه رئیس شورای اسلامی شهر و معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، از پروژه عظیم بازآفرینی مقبره‌الشعرا بازدید کرده و در جریان آخرین روند پیشرفت پروژه قرار گرفت. به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر در بازدید از پروژه مقبره‌الشعرا بر ضرورت تسریع در اجرای […]

بازدید شهردار تبریز از پروژه عظیم بازآفرینی مقبره‌الشعرا و دیدار با مسافران نوروزی
پ
پ

تبریز ما: شهردار تبریز در نخستین روز سال جدید، به همراه رئیس شورای اسلامی شهر و معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، از پروژه عظیم بازآفرینی مقبره‌الشعرا بازدید کرده و در جریان آخرین روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.

به گزارش تبریز ما، مهندس ایرج شهین‌باهر در بازدید از پروژه مقبره‌الشعرا بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه تاکید کرد و افزود: نگارستان زیبایی که با تکمیل فاز جنوبی، در بافت تاریخی و فرهنگی شهر ایجاد می‌شود، به زودی مرکز ارزنده‌، برای عرضه آثار هنری خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که تسریع در پروژه مقبره‌الشعرا، در بودجه سال آینده، لحاظ شده است، گفت: با پایان ضلع جنوبی، عملیات عمرانی در فاز شمالی، با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود که نهایتاً منجربه تولید فضای ارزشمند فرهنگی و هنری به وسعت ۱۰ هزار مترمربع خواهد شد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با ایجاد دسترسی عمومی از ضلع شمالی، شاهد حضور گردشگران و مسافران نوروزی در مقبره‌الشعرا هستیم و در آینده‌ای نزدیک نیز نگارستان پروژه تقدیم شهروندان می‌شود.

 

مهندس شهین‌باهر به همراه رئیس شورای اسلامی شهر و معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، بر مزار استاد تبریز ما حضور یافته و با قرائت فاتحه، یاد و خاطره تبریز ما ملک سخن را گرامی داشت.

شهردار تبریز همچنین با برخی از مسافران نوروزی حاضر در مقبره‌الشعرا و موزه قاجار دیدار و گفتگو کرد.

پروژه بازآفرینی و احیای مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، با زیربنای ۱۱هزار مترمربع، از وسیع‌ترین اقدامات شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شمال‌غرب کشور به شمال می‌رود.

 تالارها، گذرگاه‌ها، نظرگاه، قدمگاه، نگارخانه و سالن‌های زیبا و مجهز، بخش‌های خدماتی، رفاهی و جنبی از جمله آیتم‌های این پروژه است.

شهرداری تبریز، با در نظر داشتن وضعیت بلاتکلیف مقبره‌الشعرا، از سال ۹۳ بازآفرینی و احیای این مجموعه تاریخی و فرهنگی را با برآورد ۵۰ میلیارد تومان در مجموعه دو ضلع شمالی و جنوبی عهده‌دار شده‌است.

با بهره‌برداری از فاز دوم پروژه یکی از مجموعه‌های فرهنگی کم‌نظیر در ارتباط با آثار و شخصیت امام خمینی(ره) در قالب یک نگارستان زیبا، در دسترس علاقمندان خواهد بود.

قبره‌الشعرا از بافت‌های تاریخی و ارزشمند متعلق به گورستان تاریخی سرخاب است که مدفن بیش از ۴۰۰ تن از ادبا و چهره‌های سرشناس فرهنگی از جمله، اسدی طوسی، خاقانی شروانی، ظهیر فاریابی، قطران تبریزی، لسانی شیرازی، مجیر الدین بیلقانی، مغربی تبریزی، همام تبریزی، و از معاصران، استاد تبریز ما، شیخ محمد خیابانی، ثقه الاسلام تبریزی، دکتر مهدی روشن ضمیر، دکتر محمود پدیده، استاد جواد آذر و استاد میرزا طاهر خوشنویس تبریزی را در خود جای داده‌است.

به همین منظور شهردار منطقه ۱۰ تبریز با عقد قراردادی با دانشکده تاریخ دانشگاه تبریز، در نظر دارد سردیس و تندیس  حداقل ۵۰ تن از افراد شاخص مدفون در این مکان نصب و جانمایی کند.

در این بازدید، شهرتی‌فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، اسحقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز و حاجی‌زاده مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تبریز حضور داشتند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.