حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

اهم پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۷

شناسه : 12694 09 آوریل 2018 - 5:27 317 بازدید

تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز افق پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۷ را معطوف به پروژه های مسیر گشایی، تقاطع های غیر همسطح، پروژه های سالن های ورزشی، پروژه های گردشگری و مدیریت بحران عنوان کرد. به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی با بیان این مطلب افزود: پروژه‌های عمرانی شهرداری […]

اهم پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۷
پ
پ


تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز افق پروژه های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۷ را معطوف به پروژه های مسیر گشایی، تقاطع های غیر همسطح، پروژه های سالن های ورزشی، پروژه های گردشگری و مدیریت بحران عنوان کرد.

به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی با بیان این مطلب افزود: پروژه‌های عمرانی شهرداری در جای‌جای شهر و در حوزه‌های مختلف راه‌سازی، تقاطع‌های غیر هم‌سطح، میدان‌های ورزشی، فضای سبز، ابنیه، مسیل‌ها و خدمات مستمر طراحی و تدوین‌شده‌اند .

وی پروژه میدان آذربایجان، مقبره الشعرا، سالن همایش های بین المللی، تقاطع ۶۵ متری خاوران ، مسقف سازی گلزار شهدا را ازجمله پروژه‌های مهم شهرداری تبریز در سال جاری عنوان کرد .

اسحقی در بخش تقاطع های شهری گفت: در این حوزه علاوه بر پروژه میدان آذربایجان و ۶۵ متری خاوران  چندین طرح تقاطع دیگر نیز در برنامه داریم که برخی از آنها در حال اجرا بوده و در صورت تکمیل، سرعت و امنیت وسایط نقلیه افزایش قابل توجهی را خواهد داشت .

معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به بخش گردشگری گفت: با توجه به پتاسیل های گردشگری اعم از بناها و اماکن تاریخی حاضر در شهر تبریز، لازم است تا زیرساخت های آنها نیز برای بازدید گردشگران فراهم شود .

وی ادامه داد: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز برای زیرساخت های گردشگری مرکز شهر پنج محور گردشگری را از۲ سال گذشته تعریف کرده است که قسمت هایی از آن با توجه به این محورها مورد ساماندهی قرار گرفته اند و مابقی این محور ها نیز با توجه به اولویت مورد ساماندهی قرار خواهند گرفت .

اسحقی در ادامه به تشریح این پنج محور پرداخت و گفت: شهرداری تبریز در نظر دارد با ساماندهی این محورها زمینه لازم برای استقبال از تبریز ۲۰۱۸ و گردشگری را فراهم آورد .

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز با بیان اینکه پروژه مقبره الشعرای تبریز یک پروژه فرهنگی تاریخی و هویت تبریز است گفت: عملیات اجرای این پروژه جهت آماده سازی زیر ساخت های گردشگری سال ۲۰۱۸ از سال ۹۴ شروع شده و با پیشرفت فیزیکی مناسبی در حال اجرا ماست .

وی افزود: این پروژه در زیر بنای ۱۱۰۰۰متر مربع شامل پروژه های عمرانی کتیبه ی ۴۵۰ تن از عرفا، شعرا و ادبای ایران زمین، بیتوته ها و تالار آئینه ای شعر، موسیقی وگفتگو، گذرگاه آواها، نظرگاه، قدمگاه و بی گاه، نگارخانه ، سالن نمایش و آمفی تئاتر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در ادامه گفت: تالارهای همایش و گردهمایی ها یکی دیگر از محورهای گردشگری است که در این راستا پروژه در حال اجرای مرکز همایش بین المللی تبریز یکی ازپروژه های افتخار آمیز است که با سرعت زیادی پیش می رود .

اسحقی، پروژه ساماندهی و بهسازی بازار بزرگ تبریز و محدوده اطراف آن را نیز یکی دیگر از برنامه های مهم شهرداری برای سال جاری دانست .

وی بازار تبریز را بزرگترین هویت تاریخی تبریز اعلام کرد و گفت: بازار تبریز یکی از هویت های زنده ما است در این راستا شهرداری تبریز با همکاری میراث فرهنگی، استانداری و دیگر ارگان ها و با تصویب شورای شهر، عملیات احیاء را انجام می دهد .

معاون فنی و عمرانی همچنین اجرای پروژه در حوزه ورزش و سلامت را از دیگر افق های عمرانی سال جاری عنوان کرد و گفت: درچندسال اخیرشهرداری تبریز نسبت به کلیه کلانشهرها در حوزه ورزش و سلامت عملکرد خوبی داشته است و کارهای زیادی در این راستا انجام داده که هم به لحاظ سخت افزاری هم به لحاظ حوزه سلامت عمومی قابل تحسین است .

اسحقی در ادامه گفت: با توجه به بازخورد خوب حوزه سلامت در عرصه ورزش که سبب نشاط اجتماعی در شهر می شود شهرداری تبریز در نظر دارد با توسعه پروژه هایی نظیر احداث زمین های چمن مصنوعی علاوه بر زمین های چمن مصنوعی موجود و ….گامی موثر در این راستا بردارد .

وی در ادامه فراهم نمودن  زیر ساخت های مدیریت بحران شهر با توجه به موقعیت جغرافیای تبریز را از دیگر افق های مهم  شهرداری تبریز در سال جاری عنوان نمود و گفت: معاونت عمرانی شهرداری تبریز در راستای مدیریت بحران خدماتی از قبیل اجرای پروژه های مسیر گشایی، احداث ۲۳ سالن سازه سبک در پارک ها  و … را از سال های گذشته  به اجرا در آورده است و در صدد اتمام این پروژه ها تلاش می کند .

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه‌های کلان عمرانی، شهرداری تبریز به‌طور مداوم، خدمات عمرانی مستمری را به شهروندان ارائه می‌کند که کف سازی پیاده‌روها، مناسب‌سازی محیط برای معلولین، آسفالت خیابان‌ها و معابر عمومی، نگهداری و حفظ دیگر پروژه و انجام اصلاحات هندسی در معابر شهر از آن جمله‌اند .

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در پایان با اشاره به پروژه‌های سال جاری، اظهار امیدواری کرد با استمرار تعامل و همگرایی با دستگاه‌های مختلف اجرایی روند توسعه عمرانی شهر تبریز تداوم یابد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.