حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ارتقای تعاملات فرهنگی مابین اصفهان و تبریز/ شادی و نشاط مطالبه مردم از مسئولان است

شناسه : 13718 01 جولای 2018 - 21:42 325 بازدید

تبریز ما: شهردار اصفهان اعلام کرد: به دنبال امضای تفاهمنامه مابین شهرداران های تبریز و اصفهان، تعاملات فرهنگی فی مابین ارتقا می یابد. به گزارش تبریز ما، قدرت الله نوروزی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت صائب تبریز در اصفهان افزود: در سفری که همزمان با آئین افتتاح رویداد تبریز 2018 به این شهر داشتیم، تفاهمنامه […]

ارتقای تعاملات فرهنگی مابین اصفهان و تبریز/ شادی و نشاط مطالبه مردم از مسئولان است
پ
پ


تبریز ما: شهردار اصفهان اعلام کرد: به دنبال امضای تفاهمنامه مابین شهرداران های تبریز و اصفهان، تعاملات فرهنگی فی مابین ارتقا می یابد.

به گزارش تبریز ما، قدرت الله نوروزی شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت صائب تبریز در اصفهان افزود: در سفری که همزمان با آئین افتتاح رویداد تبریز 2018 به این شهر داشتیم، تفاهمنامه ای بین شهرداران دو کلانشهر امضا شد که طی آن تعاملات فرهنگی و گردشگری ی مابین ارتقا می یابد.

وی تصریح کرد: به دنبال این تفاهمنامه، به عنوان اولین برنامه ی مشترک در مراسم گرامیداشت صائب تبریزی حضور یافتیم تا به شهروندان هر دو شهر بگوئیم همکاری های اصفهان و تبریز تداوم خواهد یافت.

شهردار اصفهان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز مردم اصفهان با برپایی مراسم بزرگداشت، همشهری تبریزی ها را ارج نهاده اند گفت: این مردی که اینجا آرمیده است می تواند نقطه اتصال و ارتباطات فرهنگی بین تبریز و اصفهان باشد.

نوروزی با اشاره به اینکه تبریز و اصفهان وجه مشترک زیادی با هم دارند افزود: هر دو شهر روزگاری پایتخت بودند و فرهنگ و تمدن ایران زمین در بسیاری عرصه ها مدیون بزرگان و فرهیختگانی است که در دامان تبریز و اصفهان پرورش یافته اند.

وی از تبدیل صائبیه به مکانی همچون حافظیه و سعدیه در شیراز خبر داد و تصریح کرد: اینجا به مکانی تبدیل می شود که هرکس به اصفهان بیاید حتما از آن دیدن خواهد کرد چراکه این موضوع مطالبه اهل فرهنگ و ادب از شهردرای اصفهان است.

شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود اصفهان را شهری مصیبت زده خواند و گفت: این شهر تشنه بوده و عزادار خشکیدن زاینده رود است.

نوروزی با تاکید بر اینکه در وضعیت کنونی مردم نیاز به شادی و نشاط دارند از عدم همکاری و سنگ اندازی برخی محافل در برگزاری مراسم گرامیداشت صائب گلایه کرد و اظهار داشت: چرا برخی نمی خواهند مردم شاد باشند؛ مگر نه این است که این مراسم، تکریم بزرگ مردی است که به دین و سرزمین خود خدمت کرده است؟!

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مردم امروز به آرامش نیازمندند و وحدت لازمه آرامش و نشاط عمومی است.

ششمین همایش بزرگداشت “مولانا صائب تبریزی” به بهانه ی دهم تیرماه، روز صائب تبریزی در جوار آرامگاه وی در اصفهان برگزار شد.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.