حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ادامه کف‌سازی بازار تاریخی تبریز این بار در سرای صاحب دیوان

شناسه : 7450 15 اکتبر 2017 - 4:34 262 بازدید

[ad_1] تبریز ما: شهردار منطقه هشت تبریز از ادامه کف‌سازی بازار تاریخی تبریز در سرای صاحب دیوان و با مشارکت بازاریان خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را در دست اجرا دارد و تا تبریز ۲۰۱۸ این پروژه عظیم تکمیل می‌شود. به گزارش تبریز ما […]

ادامه کف‌سازی بازار تاریخی تبریز این بار در سرای صاحب دیوان
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: شهردار منطقه هشت تبریز از ادامه کف‌سازی بازار تاریخی تبریز در سرای صاحب دیوان و با مشارکت بازاریان خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را در دست اجرا دارد و تا تبریز ۲۰۱۸ این پروژه عظیم تکمیل می‌شود.

به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۸ تبریز، محبوب تیزپاز افزود: سال گذشته کف‌سازی بازار کفاشان به اتمام رسید و طی روزهای اخیر کفسازی بازار حرمخانه و فاز اول بازار صادقیه را تکمیل نموده‌ایم و در روزهای آتی با اجرای فاز دوم کفسازی بازار صادقیه در کنار کفسازی راسته بازار جدید و سرای صاحب دیوان، اقدامات اساسی در راستای ساماندهی بازار تبریز تداوم خواهد یافت. 
وی افزود: متاسفانه از گذشته، کف‌سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام شده است که این نوع کف سازی موجب انتقال رطوبت کف به ستونها، طاقها و آسیب زدن بر بافت آجری بازار می‌شد و هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم نداشت.
تیزپاز در بخش دیگر سخنان با اشاره به جنس سنگهای مورد استفاده در کف سازی سرای صاحب دیوان، اظهار کرد: در کف سازی بازار صادقیه تبریز از سنگ اسپراخون استفاده شده است و با توجه به بومی بودن این نوع سنگ، دارای مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما است و همخوانی خوبی با بافت تاریخی بازار دارد 
شایان ذکر است سرای صاحبدیوان یکی از کاروانسراهای تاریخی بازار تبریز است که در بازار کفاشان واقع شده و دارای معماری کم نظیری است. این سرای تاریخی را فتحعلی خان صاحبدیوان شیرازی از حاکمان و والیان آذربایجان در دوره قاجار ساخته است.


 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.