حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آغاز «نشاط معنوی» از 16 تیرماه/ غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در 1500 بقعه

شناسه : 13651 28 ژوئن 2018 - 4:29 506 بازدید

شهریارنیوزمعاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از آغاز «طرح تابستانی نشاط معنوی» از 16 تیرماه در اماکن متبرکه کشور خبر داد و گفت: مخاطبان این طرح که در یک هزار و 553 امامزاده برگزار می‌شود، دختران و پسران 7 تا 18 سال هستند. به گزارش شهریاربه نقل از فارس،حجت‌الاسلام احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی […]

آغاز «نشاط معنوی» از 16 تیرماه/ غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در 1500 بقعه
پ
پ


شهریارنیوزمعاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از آغاز «طرح تابستانی نشاط معنوی» از 16 تیرماه در اماکن متبرکه کشور خبر داد و گفت: مخاطبان این طرح که در یک هزار و 553 امامزاده برگزار می‌شود، دختران و پسران 7 تا 18 سال هستند.

به گزارش شهریاربه نقل از فارس،حجت‌الاسلام احمد شرفخانی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با تبیین ضرورت‌های برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان به اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان اشاره کرد و گفت: طرح نشاط معنوی، تابستان 97 در یک هزار و 553 بقعه متبرکه و امامزاده از 16 تیرماه  آغاز و تا 31 مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن است، تأکید کرد: اگر اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان به‌ درستی مدیریت نشود، آسیب‌های اجتماعی در جامعه روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف تصریح کرد: این طرح از هفت سال پیش جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده تا بتوانیم به آن چشم‌اندازی که برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طراحی کرده‌ایم، دست یابیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی با اشاره به اینکه سال گذشته 120 هزار نفر در این طرح شرکت کردند، گفت: مخاطبان طرح نشاط معنوی دختران و پسران 7 تا 18 سال هستند و تمامی برنامه‌ها به شکل مطلوب و با بهره‌گیری از استادان مجرب اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی به دو شیوه اجرا می‌شود، افزود: در روش نخست ادارات اوقاف شهرستان در بقاع متبرکه دارای ظرفیت است اقدام به برنامه‌ریزی، تبلیغات، ثبت‌نام و اجرای برنامه‌های این طرح خواهند کرد و در روش دوم گروه‌های دانش‌آموزی در قالب اردوهای یک روزه زیارتی تفریحی به بقاع متبرکه دارای ظرفیت آمده و از خدمات معنوی و فضای پیرامونی این اماکن مقدس استفاده می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه 1500 مُبلغ اعزامی و بومی در این طرح فعالیت دارند، یادآور شد: از ظرفیت 600 نفر از  مُبلغان اعزامی هم استفاده خواهد شد.

شرفخانی حفظ آیات قرآن  به‌صورت ترتیبی و موضوعی را یکی از محتواهای آموزشی طرح نشاط معنوی عنوان کرد و گفت: محتوای آموزشی مُبلغان در سه جلد ویژه طرح نشاط معنوی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها می‌توانند در طرح نشاط معنوی از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآنی به‌ عنوان مربی استفاده کنند.

وی در پایان افزود : ثبت‌نام متقاضیان در این طرح از انتهای خرداد‌ماه آغاز و تا 15 تیر‌ماه ادامه خواهد یافت و ضمن آنکه در این طرح هیچ‌گونه هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان دریافت نمی‌شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.