حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 29 شوال 1445 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

از مراجع قانونی پیگیری های لازم را انجام می دهیم/ باید صلاحیت فردی رانندگان اینترنتی توسط ادارات ذیربط تایید شود

شناسه : 7122 07 اکتبر 2017 - 10:36 274 بازدید

[ad_1] تبریز ما: سازمان تاکسیرانی تبریز در خصوص اظهارات و توضیحات منتسب به گردانندگان یک شرکت تاکسی اینترنتی پاسخ گفت. به گزارش تبریز ما، دوابیه تاکسیرانی تبریز بدین شرح است: سازمان تاکسیرانی تبریز با در نظر گرفتن وظیفه ذاتی خود که همانا مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در کلانشهر تبریز است در صورت مشاهده مسافربر […]

از مراجع قانونی پیگیری های لازم را انجام می دهیم/ باید صلاحیت فردی رانندگان اینترنتی توسط ادارات ذیربط تایید شود
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: سازمان تاکسیرانی تبریز در خصوص اظهارات و توضیحات منتسب به گردانندگان یک شرکت تاکسی اینترنتی پاسخ گفت.

به گزارش تبریز ما، دوابیه تاکسیرانی تبریز بدین شرح است:
سازمان تاکسیرانی تبریز با در نظر گرفتن وظیفه ذاتی خود که همانا مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در کلانشهر تبریز است در صورت مشاهده مسافربر های فاقد پروانه تاکسیرانی( تحت هر عنوان ) قاطعانه و قانونی اقدام لازم را انجام داده و از طریق مراجع قانونی پیگیری های لازم را درخصوص شرکتهای غیرمجاز انجام خواهد داد .
 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز در خصوص عدم صدور مجوز تاکسی های اینترنتی که با واکنش و جوابیه یکی از این شرکت ها همراه شد جوابیه ای را  صادر کرد.

متن جوابیه بدین شرح است:

باسلام

پیرو مصاحبه ۹۶/۷/۱۲مدیرعامل محترم سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز با تیتر(نوسازی ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده تبریز/ تاکسی‌های اینترنتی مجوز رسمی فعالیت ندارند ) و درج توضیحات یکی از شرکتهای تاکسی اینترنتی، موارد ذیل جهت تنویرافکار عمومی به حضورارائه میگردد.

۱- بررسی های کارشناسی برای اقدام به کاری به معنی مقاومت و به تاخیر انداختن ورود تکنولوژی وبروکراسی های غیر ضروری اداری نیست بلکه به اعتقاد سازمان دقت نباید فدای سرعت شده و بررسی دقیق تمامی تبعات موضوع و استفاده از تجربیات مثبت و منفی سایرشهرها ضروریست. در خصوص تاکسی اینترنتی نیز با توجه به حساسیت موضوع که وسایط حمل و نقل عمومی با جان و مال مردم سروکار دارند لزوم بررسی های چند باره ضروری به نظر میرسد.

۲- باتوجه به اینکه تاکسیرانان از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند و بسیاری از آنها نیز ماهانه علاوه بر اجاره مسکن و هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو و معاش زندگی و سایر اقساط ، ۵۷۰ الی ۷۴۰ هزارتومان قسط تبدیل به احسن تاکسی فرسوده نیز پرداخت میکنند ، صدور مجوز تاکسی اینترنتی با استفاده از خودروهای شخصی معقول به نظر نرسیده و صرفه و صلاح تاکسیرانان نیز در این زمینه باید لحاظ گردد لذا درصورت صدور مجوزتاکسی اینترنتی استفاده از تاکسی در این شرکتها ضروری به نظر میرسد.

۳- برابر متن صریح ماده ۹ قانون توسعه حمل ونقل و مدیریت مصرف سوخت و ماده ۳۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ، شهرداری متولی ساماندهی کلیه امور حمل ونقل بوده که آژانس های عمومی بار و مسافرنیز جزئی از آن هستند لذا کلیه آژانس های حمل ونقل عمومی بار و مسافر موظفند علاوه براخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه که صرفآ برای دفترکارخود میباشد،نسبت به اخذ پروانه بهره برداری برای فعالیت (بطور حقوقی) و پروانه فعالیت برای وسیله نقلیه و پروانه اشتغال برای راننده مربوطه از شهرداری میباشند.

۴- باتوجه به موارد ذکر شده حال سئوال اینجاست که درصورت صحت ارائه روزانه ۷۰۰۰ سرویس که در توضیح تاکسی اینترنتی پا سخ دهنده قید گردیده ، آیا این ۷۰۰۰ سرویس حق رانندگان تاکسی نیست که دارای کارت شهری معتبر بوده و صلاحیت آنها برای جابجایی مسافر توسط مراجع ذیصلاح تایید گردیده است؟ آیا رانندگانی که این سرویس ها را از طریق تاکسی اینترنتی ارائه میدهند ، پروانه اشتغال دارند وآیا صلاحیت فردی آنها توسط ادارات ذیربط تایید گردیده است؟ آیا برای خودرو آنها پروانه فعالیت صادر گردیده و آیا این حق شهروندان نیست که در قبال پرداخت کرایه از تاکسی های قانونی دارای پروانه فعالیت با رانندگانی دارای پروانه اشتغال که صلاحیت آنها بررسی وتایید گردیده استفاده کنند؟

۶- سازمان تاکسیرانی تبریز با در نظر گرفتن وظیفه ذاتی خود که همانا مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در کلانشهر تبریز است در صورت مشاهده مسافربر های فاقد پروانه تاکسیرانی( تحت هر عنوان ) قاطعانه و قانونی اقدام لازم را انجام داده و از طریق مراجع قانونی پیگیری های لازم را درخصوص شرکتهای غیرمجاز انجام خواهد داد .

۵- درپایان مجددآ تاکید میگردد که تاکنون توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز هیچگونه مجوزی جهت راه اندازی تاکسی اینترنتی برای فعالیت در حمل ونقل عمومی درون شهری صادر نگردیده ولی درخواستهایی وصول شده که با رعایت صرفه و صلاح تاکسیرانان در آینده ای نزدیک اقدام خواهد شد. 

روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تبریز

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.