حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

آغاز عملیات کف سازی بازار یمن دوزان

شناسه : 12643 07 آوریل 2018 - 5:49 241 بازدید

تبریز ما: سرپرست منطقه هشت شهرداری تبریز، از آغاز کف سازی بازار تاریخی یمن دوزان خبر داد. به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۸، رضا پاک نهاد ضمن اعلام خبر فوق افزود: در راستای ارتقاء کیفی معابر بازار تاریخی تبریز و پیرو سیاست های شهرداری تبریز مبنی بر آماده سازی بازار تاریخی […]

آغاز عملیات کف سازی بازار یمن دوزان
پ
پ


تبریز ما: سرپرست منطقه هشت شهرداری تبریز، از آغاز کف سازی بازار تاریخی یمن دوزان خبر داد.

به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه ۸، رضا پاک نهاد ضمن اعلام خبر فوق افزود: در راستای ارتقاء کیفی معابر بازار تاریخی تبریز و پیرو سیاست های شهرداری تبریز مبنی بر آماده سازی بازار تاریخی تبریز برای رویداد 2018، پروژه کف سازی بازار یمن دوزان را از دیروز آغاز کرده و طبق برنامه عملیات تا پایان ماه جاری به اتمام می رسد.

پاک نهاد تصریح کرد: با توجه به تردد بالای این مسیر در طول روز و فرصت اندک تا شروع رسمی 2018،کلیه عملیات عمرانی و کفسازی مسیر با حداکثر توان و بصورت شبانه روزی انجام می پذیرد.

سرپرست شهرداری منطقه 8 افزود: متاسفانه در دهه های گذشته کف سازی اکثر معابر بازار تبریز با آسفالت انجام پذیرفته است که علاوه بر انتقال رطوبت کف به ستونها وطاقها و آسیب زدن بر بافت آجری آنها،هیچ همخوانی با ارزش تاریخی این مجموعه عظیم ندارد و ارزش تاریخی بازار را کم رنگ می کند که ما با وحدت و همدلی بوجود آمده میان مجموعه شهرداری و میراث فرهنگی، کف سازی و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را تداوم بخشیده و طبق برنامه تا شروع رسمی ۲۰۱۸ این پروژه تکمیل می شود.

وی به جنس سنگهای مورد استفاده در کف سازی بازار اشاره کرد و اظهار داشت: در کف سازی بازاریمن دوزان از سنگ اسپراخون استفاده خواهد شد که بدلیل بومی بودن، مقاومت بالایی در برابر سرما و گرما داشته و همخوانی عالی با بافت تاریخی بازار دارد.

پاک نهاد در پایان به جداره سازی و مرمت سقف این بازار نیز اشاره و اعلام کرد: جداره سازی ومرمت سقف بازار یمن دوزان نیز طی ماه های اخیر توسط منطقه 8 شهرداری تبریز انجام و به پایان رسیده است که با اجرای کفسازی عملیات ساماندهی این بازار به اتمام خواهد رسید.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.