به گزارش تبریز ما، نوزدهمین جلسه کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد تبریز۲۰۱۸ با ریاست حجتالاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، دکتر شریف نژاد رییس دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ و اعضای کمیته در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزار شد.
رییس کمیته تبلیغات و امور بین الملل ستاد تبریز ۲۰۱۸ در این جلسه با تشریح اقدامات انجام یافته کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز ۲۰۱۸ به استقبال گسترده و چشمگیر هموطنان از برگزاری شب فرهنگی تبریز دربرج میلاد تهران اشاره کرد و افزود معرفی قابلیت های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهر تبریز در آستانه تبریز ۲۰۱۸ از اهداف اصلی برگزاری شب فرهنگی تبریز در برج میلاد تهران بود که با توجه به حضور هموطنانمان از دیگر شهر ها در برج میلاد به دلیل قرار گرفتن در فصل مسافرت، بهترین مجال برای تبلیغ رویداد ۲۰۱۸ شد.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از تدارک ۶۰ برنامه ویژه برای رویداد تبریز ۲۰۱۸ توسط کمیته تبلیغات و اموربیناللملل تبریز ۲۰۱۸ خبر داد و افزود: تولید مستندات مختلف از شهر تبریز جهت پخش از شبکه های ملی و بیناللمللی، چاپ بروشورها به سه زبان زنده دنیا، تهیه و تدوین انمیشن و کلیپ های معرفی تبریز ۲۰۱۸، راه اندازی پرتال سایت تبریز ۲۰۱۸ به ۵ زبان زنده دنیا، تبلیغات محیطی ، استفاده از پتانسل تیم های بِنام ورزشی و معرفی شهر تبریز با حضور در مسابقات جهانی از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای استقبال از تبریز ۲۰۱۸ عنوان کرد.
حجت الاسلام حمیدی همچنین با اعلام اینکه عمدهترین وظیفه کمیته تبلیغات و اموربینالملل برندسازی برای شهر تبریز است، به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد برند مخصوص تبریز اشاره کرد و گفت: برندسازی تبریز مشخص کننده ویژه های منحصر به شهر تبریز و از اقدامات ماندگار این کمیته است که تا چندین دهه آتی کلانشهر تبریزرا به جهانیان معرفی خواهد کرد.
وی همچنین اجرای هفتههای فرهنگی در بخشی از کشورهای مقصد، همچنین پذیرایی از کشورهای مختلف برای برگزاری هفته فرهنگی در شهر تبریز در سال ۹۷ (سال آینده)، ارسال چهره های ورزشی در مجامع بین المللی ورزشی، اعزام نمایندگان فرهنگی به کشورهای اسلامی و راه اندازی طرح نهضت داوطلبی را نیز از دیگر برنامههای کمیته تبلیغات و امور بین الملل تبریز ۲۰۱۸ در ماه های آینده و در سال ۲۰۱۸ میلادی دانست.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری هفتههای فرهنگی تبریز درسایر کلانشهرها ی کشور در سالجاری خبر داد: برگزاری هفته های فرهنگی در کنار شناسایی فرهنگ قومیت ها و تعامل هنرمندان خطه های مختلف با یکدیگر، عاملی مهم در جذب گردشگر و سودآوری های اقتصادی برای این مناطق است که ضرورت توجه هر چه بیشتر به چگونگی نحوه برپایی چنین رویدادهایی را موجب می شود.
معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اعلام اینکه بیش از ۵۰۰ المان شهری وتبلیغات تبریز ۲۰۱۸ در راستای اطلاع رسانی عمومی برای آمادگی از این رویداد بزرگ، توسط مناطق دهگانه شهرداری و سازمانهای تابعه در سطح شهر نصب شده است خاطرنشان کرد: این تبلیغات به منظور افزایش اطلاعرسانی برای عموم مردم جهت آمادگی برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در سال ۲۰۱۸ میلادی انجام پذیرفته است.
حجت الاسلام احمد حمیدی، دراین جلسه ازعملیاتی شدن برنامه های این کمیته در راستای معرفی تبریز خبر داده و اظهار امیدواری کرد: در فرصت باقیمانده تا سال ۲۰۱۸ با اجرایی کردن برنامه های مختلف در سطح ملی وفراملی، زمینه درخشش تبریز را بین مخاطبان ایجاد کرده و تبریز را به شایستگی به جهانیان بشناسانیم و بتوانیم نقش آفرینی تبریز در سال ۲۰۱۸ را ماندگار کنیم.