حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

حاج رسول صادقزاده جانشین حزب همت در استان: آن‌هایی که برای منفعت شخصی به شورای شهر می روند …

شناسه : 33018 28 جولای 2020 - 14:26 958 بازدید

اعضای شورای شهر باید کسانی باشند که شهر و شورا از وجود آنها منتفع بشود نه اشخاص با عضویت در شورا منتفع بشونند به طور قطع انتخاب شهردار نخستین و مهم ترین وظیفه شوراهای شهر است، انتخابی که با کیفیت زندگی شهروندان و آینده شهر و ساکنان آن ارتباط مستقیم دارد. شهردار بالاترین مقام اجرایی […]

حاج رسول صادقزاده  جانشین حزب همت در استان: آن‌هایی که برای منفعت شخصی به  شورای شهر می روند …
پ
پ

اعضای شورای شهر باید کسانی باشند که شهر و شورا از وجود آنها منتفع بشود نه اشخاص با عضویت در شورا منتفع بشونند
به طور قطع انتخاب شهردار نخستین و مهم ترین وظیفه شوراهای شهر است، انتخابی که با کیفیت زندگی شهروندان و آینده شهر و ساکنان آن ارتباط مستقیم دارد. شهردار بالاترین مقام اجرایی شهرداری هاست که فارغ از بودجه‌های دولتی و با بودجه مستقیم مردم اداره می‌شود، اما شوراها تا چه اندازه توانسته اند از عهده این مسئولیت برآیند؟
شورایی که ساز و کار قانونی برای نظارت بر آن وجود ندارد آیا می‌تواند در مسیر توسعه قرار بگیرد.
نظارت و آگاهی و پیگیریهای مردمی باعث میشود کارهای مربوط به توسعه شهری در مسیر درست انجام بگیرد مثلا کمتر پیش می‌آید که لایحه‌ای برای یک عضو شورای شهر منفعت شخصی داشته باشد.‌
منفعت شخصی این است که یک عضو شورای شهر قولی به کسی داده باشد و برای عمل به آن تلاش کند تا لایحه‌ای مصوب شود.
در برخی موارد تصویب یک طرح یا لایحه شخصی نیست اما سرنوشت یک جریان در آن نهفته است؛ در انتخاب شهردار این مورد زیاد دیده می‌شود، جریانی می‌خواهد شهردار مورد نظر خود انتخاب شود، بنابراین لابی گری‌های صورت می‌گیرد و به افراد قول‌هایی می‌دهند؛ برای مثال به یک عضو می توانند بگویند اگر به شخص مورد نظر جریان رأی دهد یک معاون، یک شهردار منطقه یا رییس یک سازمان را می‌تواند انتخاب کند؛ برای برداشتن شهردار نیز چنین روالی وجود دارد. این لابی گری‌ها در شوراها عادی شده است بهمین خاطر انتخاب شهردار بدست مردم امتیاز این گزینه را برای اعضای شورای شهر را از بین میبرد و مردمی که با شورای شهر مرتبط هستند و اعضای شورا را رصد می‌کنند از وجود کارهای غیر قانونی مطلع می‌شوند و اطلاع رسانی میکنند اما نقش اصلی اطلاع رسانی ها، رسانه‌ها هستند که باید در این زمینه خیلی فعال باشند و در آن واحد اطلاع رسانی بکنند و لحظه به لحظه فعالیت اعضای شوراها را رصد کنند و به اطلاع همگان برسانند.
نظارت اصلی بر عهده مردم است؛ که تاثیر مهمی در جلوگیری از ایجاد فساد میباشد اما متاسفانه عیبی که مردم ما دارند این است که در انتخابات شرکت کرده و نماینده خود را انتخاب می‌کنند اما چهار سال او را رها می‌کنند.
من به عنوان یک شهروند اگر نماینده‌ای را انتخاب کردم باید هر لحظه با او در تماس باشم و حتی طرح برنامه‌های خودم را در اختیار او بگذارم، چرا که او را من و امثال بنده انتخاب کردیم و معتقدم شهر نباید تنها توسط شورای شهر اداره شود بلکه مردم هم باید در این زمینه دخیل باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.