حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×
جوانان پرچمداران آینده کشورند به جوانان اطمینان کنیم

مهندس حسین اصغرزاد کارشناس ارشد منابع طبیعی: جوانان پرچمداران آینده کشورند به جوانان اطمینان کنیم

شناسه : 32850 17 فوریه 2020 - 16:30 752 بازدید

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران پای صحبت یکی از متولدین سال ۵۷ مهندس حسین اصغرزاد نشسته و به بررسی مسائل مختلف کشور پرداخته ایم. ایشان که کارشناسی زمین شناسی را از دانشگاه تبریز اخذ نموده و کارشناس ارشد منابع طبیعی گرایش آلودگیهای محیط زیست از دانشگاه آزاد اردبیل میباشند […]

مهندس حسین اصغرزاد کارشناس ارشد منابع طبیعی: جوانان پرچمداران آینده کشورند به جوانان اطمینان کنیم
پ
پ

در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران پای صحبت یکی از متولدین سال ۵۷ مهندس حسین اصغرزاد نشسته و به بررسی مسائل مختلف کشور پرداخته ایم. ایشان که کارشناسی زمین شناسی را از دانشگاه تبریز اخذ نموده و کارشناس ارشد منابع طبیعی گرایش آلودگیهای محیط زیست از دانشگاه آزاد اردبیل میباشند ۱۸ سال سابقه در مطالعات پروژه های مختلف عمرانی را یدک کشیده و در مطالعات پروژه های کشور از جمله پروژه میان گذر دریاچه ارومیه، مترو تبریز، سد گلهین بستان آباد. شبکه پایش آبهای زیر زمینی پالایشگاه بندرعباس و شازند اراک،پروژه مطالعات اتوبان آزادگان تهران و میدان ونک و ده ها پروژه دیگر نقش بسزایی را در عمران و آبادانی میهن عزیزمان ایفا نموده اند.گزیده ای از مصاحبه با این مدیر جوان لایق تقدیم میگردد:

در خصوص اقتصاد مقاومتی و علت انتخاب شعار های سال چندین سال گذشته حضرت امام خامنه‌ای در رابطه با مسائل اقتصادی توضیح دهید؟
باید عرض نمایم مهمترین دغدغه کنونی کشور مشکلات اقتصادی است .در این راستا حضرت آقا همیشه راه را به درستی نشان داده اند اما مسئولین ذیربط آنطور که باید در راستای تحقق شعار های سال عمل نموده اند. بطور مثال اگر در سال ۹۲ که بنزین سهمیه بندی شده بود ،عرضه را به همان شکل ادامه میدادیم و شرایط را عوض نمیکردیم اکنون پس از گذشت ۶ سال مجبور به بازگشت به عقب و به همان شرایط نمیشدیم و مشکلات چند ماه گذشته را شاهد نبودیم .نگاه ما به اقتصاد باید نگاه اقتصاد مردمی باشد و اقتصاد را به خود مردم باید بسپاریم و دولت در سیاست گذاری های کلان نقش خود را ایفا نماید.کشور ما در یک چهارراه جهانی قرار گرفته است و هر کس میخواهد ضربه ای به آن وارد نماید.لذا در جهت مقابله با این ضربات باید توان داخلی را در تمام زمینه ها بالا برده و قدرتمند گردیم تا قدرت های جهانی نتوانند مشکلی برای کشور ما ایجاد نمایند.
تاثیر تحریم ها را بر اقتصاد داخلی چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ما اگر بتوانیم با تکیه بر تولید داخلی و با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب رونق تولید را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم قطعا میتوانیم با تحریم ها مقابله نماییم و تاثیر تحریم ها را با خودکفایی از بین ببریم.همانگونه که در مورد بنزین همین اتفاق افتاد. زمانی شاهد بودیم قدرتهای جهانی با مطرح نمودن تحریم بنزین بر اقتصاد ما شوک وارد مینمودند اما پس از خودکفایی با تولید مکفی داخلی توانستیم بر این مشکل غلبه کنیم .لذا لازمه عبور از تحریم ها تکیه بر تولید داخلی و رونق تولید است.
در گام دوم انقلاب تاکید رهبر معظم انقلاب بر حضور جوانان در عرصه های مختلف کشور است در این راستا چه نظری دارید ؟
جوانان پرچمداران آینده کشورند .ما باید امید را در جوانان بیدار کنیم و یاس را از وجود آنان دور سازیم .در این راستا فضای مجازی بهترین فرصت برای فرهنگ سازی است.مسئولین ما همانگونه که به خانواده خود ارزش قائل هستند باید جوانان جامعه را نیز همچون اعضای خانواده خود ببینند و از هیچ حمایتی در عرصه های مختلف از جوانان دریغ ننمایند.جوانان ما اکنون مسلح به سلاح علم و دانش و فن آوری هستند پس باید زمینه را برای حضور قدرتمند آنها در تمامی زمینه ها مهیا سازیم.
در خصوص مشارکت بانوان در عرصه های مختلف جامعه چه دیدگاهی دارید؟
فرهنگ اسلامی ما تقابلی با حضور بانوان در سطوح جامعه ندارد و با حفظ ارزشهای دینی بانوان باید دوشادوش آقایان در جهت پیشرفت و آبادانی کشور گام بردارند. ما نباید از سرمایه های عظیمی که میتوانند به عنوان نیمی از جامعه در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی ایفا نمایند غافل شویم.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.