حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

امکانات ضروری بین روستاییان کولاک‌زده استان توزیع شده است

شناسه : 32831 16 فوریه 2020 - 14:00 697 بازدید

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بارش سنگین برف در مناطقی از استان، گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در محورهای اصلی استان به وجود نیامد و بسیاری از راه‌های روستایی نیز بازگشایی شده و امکانات ضروری در بین روستاییان توزیع شده است. به گزارش تبریزما،محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با قدردانی از […]

امکانات ضروری بین روستاییان کولاک‌زده استان توزیع شده است
پ
پ

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بارش سنگین برف در مناطقی از استان، گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در محورهای اصلی استان به وجود نیامد و بسیاری از راه‌های روستایی نیز بازگشایی شده و امکانات ضروری در بین روستاییان توزیع شده است.

به گزارش تبریزما،محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با قدردانی از تلاش‌های ستاد مدیریت بحران به ویژه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در بازگشایی محورهای مواصلاتی و راه‌های دسترسی، از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا در مواقع بحرانی، امکانات خود را در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار دهند.

وی از اظهارات خلاف واقع برخی از افراد درخصوص کم‌کاری دستگاه‌های مسئول انتقاد کرد و گفت: وظیفه دستگاه‌های اجرایی، خدمت به مردم است؛ اما در این میان برخی با بی‌توجهی به ضرورت مشارکت و احساس مسئولیت اجتماعی در حل معضلات و بحران‌ها، سعی در بی‌کفایت جلوه دادن دستگاه‌های اجرایی دارند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر مستندسازی اموال و املاک دستگاه‌های دولتی، گفت: مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از راهکارهای ضروری برای تأمین منابع مالی دولت در قانون بودجه است و همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

وی اظهار کرد: تعرض به اموال و املاک دولت در بسیاری از مواقع ناشی از این است که دستگاه‌ها اموال خود را مستندسازی نکرده‌اند و این موضوع باید از سوی دستگاه‌ها جدی گرفته شود.

وی بر ایجاد ضمانت‌های اجرایی برای تحقق پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت تأکید کرد و گفت: برخی از مدیران دستگاه‌ها در استفاده بهینه از دارایی‌های خود دچار محافظه‌کاری هستند که دستگاه‌های نظارتی باید با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه تسهیل این امر را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان شرقی، بلااستفاده ماندن برخی از اموال دولتی را هدررفت منابع عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از دارایی‌های دولتی ناشی از ضعف مدیریتی است و این موضوع باید در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی درخصوص پیشرفت سند تدبیر توسعه استان نیز گفت: تمرکز نظام برنامه‌ریزی در کشور و نبود اختیارات کافی برای دستگاه‌های استانی، موجب شده است که سازمان برنامه و بودجه استان ابزاری برای تحقق اهداف این سند نداشته باشد.

وی افزود: البته وزارت کشور از دستگاه‌ها خواسته است که اختیارات مورد نیاز خود را شناسایی و اعلام کنند تا تفویض این اختیارات به استان‌ها، در هیأت دولت مطرح شود.

پورمحمدی درخصوص طرح حفاظت و توسعه سبزی‌باغ در شهر تبریز هم گفت: سبزی‌باغ‌های تبریز از نظر فرهنگی، کشاورزی و زیستی جزو سرمایه‌های ما هستند که باید از آنها صیانت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تبریز در گذشته تاریخی خود یک باغ‌شهر بوده، افزود: متأسفانه بسیاری از باغات تبریز از بین رفته و ساخت‌وساز در اراضی باغی این شهر گسترش یافته است و با این وضعیت، آینده تبریز نگران‌کننده است.

وی بر تشکیل کارگروهی متشکل از افراد دلسوز و متخصص برای ارائه راهکارهای حفظ و صیانت از فضای سبز و زمین‌های باغی شهر تبریز، گفت: در یک و نیم سال اخیر که از مسئولیت بنده در استانداری می‌گذرد، اجازه تغییر کاربری حتی یک متر از فضای سبز را نداده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به این‌که شورای برنامه‌ریزی، عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در استان است، بر تشکیل منظم جلسات کارگروه‌های تخصصی ذیل این شورا تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی درخصوص پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص طرح حفاظت و توسعه سبزی‌باغ و بوم‌گردی تبریز و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درخصوص پیشرفت سند تدبیر توسعه استان و داشبورد مدیریتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گزارش دادند.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.