حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

۴۲.۷ درصد طلاق‌های آذربایجان‌شرقی در ۵ سال نخست زندگی رخ می‌دهد

شناسه : 32551 22 ژانویه 2020 - 15:00 541 بازدید

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۲.۷ درصد طلاق‌های ثبت شده در استان در ۵ سال نخست زندگی مشترک زوجین رخ می‌دهد. به گزارش تبریزما،احد جودی، افزود: در ۹ ماه امسال در مجموع ۶ هزار و ۹۱۴ فقره طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار […]

۴۲.۷ درصد طلاق‌های آذربایجان‌شرقی در ۵ سال نخست زندگی رخ می‌دهد
پ
پ

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۲.۷ درصد طلاق‌های ثبت شده در استان در ۵ سال نخست زندگی مشترک زوجین رخ می‌دهد.

به گزارش تبریزما،احد جودی، افزود: در ۹ ماه امسال در مجموع ۶ هزار و ۹۱۴ فقره طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۵۰ مورد مربوط به زندگی مشترک زوجینی است که طول زندگی مشترک آنها تنها ۵ سال بوده است.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۷۱ فقره طلاق در بین زوجین با عمر ۵  سال آذربایجان شرقی در مراکز شهری و ۲۷۹ مورد نیز در مناطق روستایی ثبت شده است.

جودی بیشترین فراوانی طلاق در بین زوج های با عمر ۵ سال آذربایجان شرقی را مربوط به ازدواج های کمتر از یک سال با ۱۰ درصد اعلام و اضافه کرد: ازدواج های بین یک تا ۲ سال ۹.۷ درصد، ۲ تا ۳ سال ۸.۸ درصد، ۳ تا ۴ سال ۷.۵ درصد و ۴ تا ۵ سال ۶.۵ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه با احتساب طلاق بین زوج هایی که تجربه ۵ تا ۶ سال زندگی مشترک داشته اند و در مجموع ۴۸.۵ درصد مجموع طلاق های ثبت شده در آذربایجان شرقی را در بر می گیرد، گفت: در طول ۹ ماه امسال تعداد ۴۰۰ فقره طلاق بین زوج های با عمر ۵ تا ۶ سال ثبت شده است که از این تعداد ۳۶۹ مورد مربوط به مراکز شهری و ۳۱ مورد به مناطق روستایی تعلق دارد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی مجموع طلاق های ثبت شده ۹ ماه امسال در استان را ۶ هزار و ۹۱۴ مورد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ مورد در شهرها و ۵۱۴ فقره نیز در روستاهای استان به ثبت رسیده است.

جودی کمترین طلاق اتفاق افتاده بین زوجین آذربایجان شرقی را مربوط به زندگی مشترک ۲۴ تا ۲۹ سال بیان کرد که در مجموع  ۳.۶ درصد طلاق های ثبت شده را شامل می شود.

وی با تاکید بر اینکه ازدواج در سنین بالا در میان دختران یکی از چالش های مهم جمعیتی کشور و استان به شمار می رود و تلاش برای ترویج و گسترش فرهنگ ازدواج در سنین پایین یکی از الزامات ترمیم نرخ رشد جمعیت است گفت: فرهنگ دینی و اسلامی در این زمینه بهترین راهکار و مهمترین اصل برای گسترش امر ازدواج در میان جوانان است چون حدود الهی همواره بهترین ها را پیش روی انسان قرار می دهد.

جودی پایین بودن نرخ طلاق در ازدواج های سن پایین را یکی از مزیت های مهم و اساسی برای توسعه فرهنگ تکریم بنیان خانواده در کشور و استان بیان کرد و افزود: طبق آمارهای  موجود از هر ۳۶ ازدواج سن پایین تنها یک مورد منجر به طلاق می شود، این در حالی است که فراوانی طلاق در میان مزدوجین سنین بالا بسیار نگران کننده است.

وی بیشترین تعداد طلاق در بین مزدوجین آذربایجان شرقی را بین سنین ۳۰ تا ۳۴ سال هم در میان مردان و هم در میان زنان اعلام کرد که یکهزار و ۵۸۵ مورد را شامل می شود.

جودی نسبت ازدواج به طلاق در آذربایجان شرقی را ۳ به ۲ اعلام کرد و گفت: بر این اساس به ازای هر طلاق، ۳.۲ مورد ازدواج به ثبت می رسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.