حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

کشف یک تن مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی/ رتبه بیست و هشتم استان در مواد مخدر/بیشترین جرم اتفاق افتاده در استان نزاع و درگیری است

شناسه : 7042 04 اکتبر 2017 - 11:04 272 بازدید

تبریز ما: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از یک تن مواد مخدر در استان کشف شده و اقدام‌های انجام شده موجب افزایش 16 درصدی کشف مواد مخدر شده است. به گزارش تبریز ما، سردار محسن حسن‌خانی با بیان اینکه زمانی موفق خواهیم بود که این استان را به گونه‌ای به مردم نشان دهیم […]

کشف یک تن مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی/ رتبه بیست و هشتم استان در مواد مخدر/بیشترین جرم اتفاق افتاده در استان نزاع و درگیری است
پ
پ


تبریز ما: فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال بیش از یک تن مواد مخدر در استان کشف شده و اقدام‌های انجام شده موجب افزایش 16 درصدی کشف مواد مخدر شده است.

به گزارش تبریز ما، سردار محسن حسن‌خانی با بیان اینکه زمانی موفق خواهیم بود که این استان را به گونه‌ای به مردم نشان دهیم که حوزه مواد مخدر را تهدید اولیه در زندگی خود ندارند که در این زمینه این اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه در ارزیابی‌های گذشته نخستین نگرانی مردم مواد مخدر بود، افزود: امروز این نگرانی به جایگاه پنجم قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جمع آوری هشت‌هزار نفر معتاد و معرفی به مراکز نگهداری ماده 16، گفت: براساس آخرین آمارها در زمینه اعتیاد آذربایجان‌شرقی در رتبه 28 کشوری قرار دارد یعنی هر چقدر جایگاه استان در ته جدول قرار گیرد به همان اندازه استان پاکی در این زمینه داریم. 

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی میانگین اعتیاد در استان یک و دو دهم درصد دانست و خاطرنشان کرد: این آمار و ارقام نتیجه تلاش‌هایی است که از سوی نیروهای مسلح در طول سال انجام شده که در حال حاضر توزیع مواد مخدر را به صورت علنی در استان نمی‌بینیم.

بیشترین جرم اتفاق افتاده در استان نزاع و درگیری است

سردار حسن‌خانی با بیان اینکه بیشترین جرم اتفاق افتاده در استان نزاع و درگیری است، یادآور شد: بعد از نزاع و درگیری موضوع سرقت، مواد مخدر و قاچاق کالا در رده‌های بعدی قرار دارد. 

وی همچنین افزود: امروز دشمن در کشور با جنگ نرم بر روی جوانان تاثیر منفی می‌گذارد که باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم. 

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تهدیدات مختلفی که کشور با آنها مواجه است، گفت: وضعیت امنیتی کشورهای اطراف به گونه‌ای است که در یک منطقه ناامن زندگی می‌کنیم این در حالی است که این امنیت امروز کشورمان را مدیون شهدا و تلاش نیروهای مسلح و مردم هستیم.

بالاتر از امنیت موضوع ایجاد احساس امنیت در جامعه است

وی با بیان اینکه بالاتر از امنیت موضوع ایجاد احساس امنیت در جامعه است، بیان داشت: نبود احساس امنیت در بین مردم زیاد دلچسب نیست بنابراین باید با برنامه‌ریزی این احساس امنیت در جامعه افزایش یابد.

سردار حسن‌خانی ادامه داد: با وجود اینکه نیروهای مسلح در زمینه ایجاد امنیت وظایفی را بر عهده دارند ولی اقدامات اصحاب رسانه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد به طوریکه با یک خبر احساس امنیت در مردم افزایش و یا کاهش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: گاهی اوقات در فضای مجازی اخبار کذبی منتشر می‌شود که این موارد احساس امنیت در جامعه را کاهش می‌دهد برای نمونه امسال در این زمینه با برخورد به موقع اقدام‌های مورد نیاز انجام شد.

شعار امسال ناجا، پلیس برای امنیت و امنیت برای همه

سردار حسن‌خانی از آغاز هفته نیروی انتظامی در کشور از روز چهاردهم مهر خبر داد و گفت: در استان از فردا هفته ناجا را برنامه‌های متنوعی با شعار (پلیس برای امنیت و امنیت برای همه) برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تکلیف پلیس و سایر نیروهای مسلح ایجاد امنیت است، اظهار داشت: مولفه‌های مختلفی در حوزه امنیت وجود دارد که در این زمینه نیروی انتطامی بنا دارد از وجود مردم که بزرگ‌ترین ظرفیت در ارتقای امنیت است استفاده کند.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی افزود: باید امنیت را بر پایه  مشارکت مردم تعریف کنیم چرا که امنیت برای همه است و در این زمینه همه باید برای حفظ و ارتقای امنیت کمک کنند.

سردار حسن‌خانی در خصوص اجرای برنامه‌های هفته ناجا عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه برای تجدید بیعت با آرمان‌های مقام عظمای ولایت و حضرت امام خمینی (ره)، حضور کارکنان نیروی انتظامی و سخنرانی فرماندهان در پیش از خطبه نماز جمعه این هفته، برگزاری صبح‌گاه مشترک با حضور یگان‌های مسلح از جمله برنامه‌های این هفته است.

تقدیم 824 شهید نیروهای انتظامی آذربایجان‌شرقی به کشور

وی با بیان اینکه نیروی انتطامی استان 824 شهید را تقدیم کشور کرده است گفت: یک دهم شهدای استان کارکنان نیروی انتطامی است که برای ارتقای امنیت کشور عزیزمان و انجام وظایف جان خود را در طبق‌اخلاص گذاشته‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح طرح‌های عمرانی اظهار کرد: چند طرح کلانتری و پاسگاه احداث شده و آماده بهره‌برداری است در این زمینه برای اجرای طرح »مکنا» که مدیریت کیفیت نیروی انتظامی و بخشی نیز مربوط به ظاهر کلانتری‌هاست در این هفته انجام می‌شود.

500 هزار مراجعه کننده به کلانتری‌ها

سردار حسن‌خانی با بیان اینکه امسال بیش از 500 هزار نفر به کلانتری و پاسگاه‌ها مراجعه کرده‌اند، افزود: باید وضعیت کلانتری‌ها در شأن مردم باشد بنابراین در حوزه طرح «مکنا» و در زمینه خوشایندسازی این مراکز افتتاح می‌شود.

وی به مشکل اهالی باغ معروف در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: کارکنان نیروی انتظامی در کلانتری باغ معروف مستقر شده‌اند ولی افتتاح این کلانتری در هفته نیروی انتظامی خواهد بود تا اهالی باغ معروف از این خدمات استفاده کنند.

سازش 70 درصد پرونده‌ها در حوزه مشاوره

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی از آغاز کار پژوهشی در بخش مشاوره برای کاهش تعداد مراجعه کنندگان خبر داد و بیان داشت: با توجه به اینکه اعتمادی بین مردم و پلیس ایجاد شده در حال حاضر نزدیک به 19 هزار پرونده قضایی در کلانتری و پاسگاه‌ها مطرح است که 70 درصد این پرونده در حوزه مشاوره موجب صلح و سازش شده است.

سردار حسن‌خانی ضمن اینکه کاهش تعداد مراجعات غیرضروری را نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه دانست، گفت: بخشی از مراجعات می‌تواند به صورت غیر حضوری و از طریق سیستم انجام شود برای مثال در حوزه تصادفات وقتی دو خودرو تصادف می‌کنند دیگر نیاز به کشیدن کروکی نیست و این موضوع بارها در رسانه‌ها مطرح شده است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.