حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پیشنهاد تاسیس دبیرخانه مشترک صائب در تبریز و اصفهان/ کوتاهی در حق صائب باید جبران شود

شناسه : 13722 01 جولای 2018 - 21:23 266 بازدید

تبریز ما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: لازم است دبیرخانه ثابت و مشترک صائب بین اصفهان و تبریز تشکیل شود و مراسم گرامیداشت این شاعر بزرگ سبک هندی یکسال در میان بین شهرهای یاد شده برگزار شود. به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام محمد علی انصاری شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت […]

پیشنهاد تاسیس دبیرخانه مشترک صائب در تبریز و اصفهان/ کوتاهی در حق صائب باید جبران شود
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: لازم است دبیرخانه ثابت و مشترک صائب بین اصفهان و تبریز تشکیل شود و مراسم گرامیداشت این شاعر بزرگ سبک هندی یکسال در میان بین شهرهای یاد شده برگزار شود.

به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام محمد علی انصاری شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت صائب تبریزی در اصفهان افزود: متاسفانه حق مطلب در خصوص صائب ادا نشده و باید بیشتر از اینها به آثار وی پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است آرامگاه صائب تبریزی نیز همچون حافظیه و سعدیه به یک مکان گردشگری تبدیل شود از شهردار اصفهان خواست در این خصوص اهتمام ورزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، اظهار علاقه و ارادت به اهل بیت(ع) را از مهمترین ویژگی های اشعار صائب خواند و اظهار داشت: همین امر نیز رمز ماندگاری وی در تاریخ ادبیات ایران بوده و عامل دلدادگی علاقمندان شعر و ادب پارسی است.

انصاری در ادامه سخنان خود، کهن شهر تبریز را مهد فرهنگ و تمدن غنی ایران خواند و افزود: شهری که بزرگانی چون شمس و مولانا و صائب و تبریز ما را در خود پرورش داده باید هم مورد توجه و تحسین اهالی علم و فرهنگ قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ی استاد تبریز ما در شعر معاصر گفت: در عصری که بسیاری عقیده داشتند عرصه ی ادبیات ایران زمین دیگر چهره ای در سطح مولانا و حافظ و سعدی به خود نخواهد دید، چشمه ی جوشان فرهنگ و ادب تبریز گوهری چون تبریز ما را تقدیم آسمان شعر و ادب ایران کرد تا  پرچم ادبیات این سرزمین همچنان در اهتزاز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، تبریز را شهر خوش نامی خواند که در همه ی صحنه ها حرفی برای گفتن دارد.

حجت الاسلام انصاری یادآور شد: صائب زاده تبریز و بزرگ شده اصفهان است و همین می تواند عاملی برای یک همکاری عمیق و طولانی بین دو کلانشهر باشد.

ششمین همایش بزرگداشت “مولانا صائب تبریزی” به بهانه ی دهم تیرماه، روز صائب تبریزی در جوار آرامگاه وی در اصفهان برگزار شد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.