حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

هر کسی پنج روز نوبت اوست

شناسه : 10517 07 ژانویه 2018 - 11:44 286 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرکل سابق روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز با انتشار متنی در حساب اینستاگرام خود، به مرور رویکردهای دو دهه گذشته این حوزه پرداخته و از مدیران، همکاران و اصحاب رسانه قدردانی کرد. وقتی ۲۰ سال پیش وارد روابط‌عمومی شهرداری تبریز شدم، نوعی سردی و بیگانگی در ارتباط مردم و شهرداری حاکم […]

هر کسی پنج روز نوبت اوست
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیرکل سابق روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز با انتشار متنی در حساب اینستاگرام خود، به مرور رویکردهای دو دهه گذشته این حوزه پرداخته و از مدیران، همکاران و اصحاب رسانه قدردانی کرد.

وقتی ۲۰ سال پیش وارد روابط‌عمومی شهرداری تبریز شدم، نوعی سردی و بیگانگی در ارتباط مردم و شهرداری حاکم بود. نگاه‌های فرودست به حوزه روابط‌عمومی، شان این مجموعه را در تمام دستگاه‌های اجرایی، به یک بخش زاید، تقلیل داده‌بود. این نگاه، در شهرداری -به واسطه کارکرد خدماتی- به مراتب نازل‌تر بود. نقش روابط‌عمومی در حد نصب پارچه‌نوشته در چند نقطه شهر، از جمله پیشانی عمارت شهرداری بود. در چنین شرایطی با بضاعتِ اندکِ آن دوران، دست‌به کار شدیم. تعدادمان کم بود اما اخلاص و شور و شوق تک‌تک همراهانم، موجب شد آرام‌آرام وجهه مردمی شهرداری را قوت ببخشیم. 
در یک دهه اخیر، تحول محتوایی شهرداری‌ها و ورود مدیریت شهری به مباحث فرهنگی و اجتماعی، موجب شد بسیاری از روابط‌عمومی کلان‌شهرها، در فکر تغییر نام روابط‌عمومی به «معاونت ارتباطات» بیفتند؛ سرسختانه در مقابل این تغییر ایستادم و تاکید کردم که این تغییر، چیزی جز ترقی ظاهری و اسمی نیست. از این رو، هر آن‌چه داشتم و توانستم، در خدمت اعتلای روابط‌عمومی و اصالت سازمانی این عنوان گذاشتم. مجموعه چند نفری روابط‌عمومی دهه ۷۰، امروز اداره‌کلی است که نقش تعیین‌کننده در جهت‌گیری رسانه‌ای، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی شهر و حتی استان دارد. 
فعالیت ۴۰ سایت اطلاع‌رسانی در مجموعه شهرداری تبریز در کنار پایگاه خبری تبریز ما، راه‌اندازی رادیو شهر، تاسیس برنامه مشارکتی تبریزیم، ایجاد تحول در فضاسازی شهر و تبلیغات محیطی، انتشار هفته‌نامه «تبریز» به صورت چندزبانه، پشتیبانی از تولید و انتشار آثار تالیفی، توسعه دیپلماسی شهری، عضویت در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی، کسب عناوین متعدد بین‌المللی و اجرای برنامه‌های پرحجم مشارکتی  با دستگاه‌های مختلف اجرایی، از جمله دستاوردهایی است که در عین حال، با پایبندی به اصل روابط‌عمومی محقق شده‌است. در تک‌تک این دستاوردها، سعی شده آن پل معروفی که در مباحث روابط‌عمومی، تشبیه می‌شود، به صورت دو طرفه و متوزان، تحکیم شود.

باری.. سخن کوتاه می‌کنم. هنگام وداع رسیده‌است.  پس از سال‌ها مسئولیت در حوزه روابط‌عمومی و بین‌الملل، اکنون این مسئولیت خطیر به عهده نیرویی دیگر قرار می‌گیرد. این قضیه در سال‌های اخیر، به دلایل مختلف چندین‌بار عملیاتی نشد. امروز که در طلیعه مسئولیت شهردار خوش‌فکر و متخصص، برادر گران‌‌قدرم جناب آقای مهندس شهین‌باهر، این امر محقق شده‌است، صمیمانه از ایشان تشکر می‌کنم.
دور مجنون گذشت و نوبت ماست
هر کسی، پنج روز نوبت اوست
هر گامی که در دو دهه اخیر، در این مسیر، برداشته‌ام با همراهی خواهران و برادران ارجمندم در رسانه‌های گروهی، خبرگزاری‌ها، نشریات و مطبوعات بوده‌است. نقش درخشان این عزیزان، فضای رسانه‌ای شهر را از لوث سوداگری‌های رسانه‌ای، مصون نگاه داشت و اجازه نشو و نما به جریانات نارسانه‌ای نداد.
 حمایت شهرداران ادوار مختلف، به خصوص آقایان مهندس محمد اشرف‌نیا، مهندس عباداله فتح‌الهی، دکترعلیرضا نوین و دکتر صادق نجفی را یادآور می‌شوم که رمز توسعه رویکردهای روابط‌عمومی بود.
اعضای شورای اسلامی شهر و ریاست ادواری شورا، آقایان دکتر شکور اکبرنژاد، مهندس علاالدین نورمحمدزاده، حاج جواد ششگلانی و دکتر شهرام دبیری در این سال‌ها، از سویی نقش محتوایی در غنای برنامه‌های روابط‌عمومی داشته‌ و از سوی دیگر، راهنما و پشتیبان  مجموعه ‌بوده‌اند. از تک‌تک خواهران و برادران گران‌قدرم در ادورا فعالیت شورا، صمیمانه متشکرم.
نقش برادرانه معاونین شهردار، شهرداران مناطق، مدیران سازمان‌ها، شرکت‌ها، عموم همکاران عزیز و روابط‌عمومی ایشان، در کلیه ادوار دو دهه گذشته را یادآور می‌شوم که تجربه و تخصص خود را بی‌دریغ در خدمت اهداف مشارکت شهروندی و اطلاع‌رسانی عمومی قرار دادند.

همکاران عزیزم در اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، پا در رکاب و خستگی‌ناپذیر برای سربلندی روابط‌عمومی کوشیده‌اند. هر آن‌چه به عنوان خروجی برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای شهرداری تبریز در خدمت شهر و شهروندان بوده، محصول تلاش ایشان است. خاطره همراهی گرم این عزیزان برایم جاودانه و ماندگار است.
مدیران ادوار صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، با درک دقیق از ضرورت توسعه فرهنگ شهروندی، همکاری صمیمانه با روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز داشتند. راه‌اندازی رادیو شهر و تاسیس برنامه مشارکتی تبریزیم، از برنامه‌های کم‌نظیر مشارکتی در ارتباط با شهرداری‌ها در کشور است که امیدوارم در دوره آتی، با نشاط بیشتری تداوم یابد.
نقش دستگاه‌های مختلف اجرایی، نظارتی، نظامی، گروه‌های مردم‌‌نهاد، اصحاب فرهنگ و هنر و اقشار مختلف شهروندی که در سال‌های اخیر، در کنار روابط‌عمومی شهرداری تبریز بوده‌اند را ارج می‌نهم.

یقین دارم که توسعه برنامه‌های رسانه‌ای و نقش خلاق روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، با حضور یکی از چهره‌های توانمند، متخصص و خلاق، پررنگ‌تر از گذشته در عرصه شهر، بروز خواهد داشت.
در هر عنوان و جایگاهی که باشم، از خداوند متعال دوام توفیقات روابط‌عمومی، سربلندی شهرداری و توسعه و تعالی تبریز عزیزمان را مسئلت دارم.

اَلهُمَّ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ
میر اعتماد عمادی
 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.