تبریز ما: یک مستندساز جوان گفت: مستندسازان محلی می توانند با تمرکز بر ایده های بومی، تولیدات ناب و موثری از خود برجای بگذارند.
محمدعلی شعبانی که در کاروان مستند سازان یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند حقیقت به تبریز آمده است، با اشاره به زمینه های مختلف کار بر روی سوژه های فرهنگی و اجتماعی تبریز خاطر نشان کرد: سینمای مستند در تبریز به دلیل حضور مولفههای اجتماعی و سیاسی در سپهر تاریخی آن، امکان توجه بیشتری به این موضوعات را دارد.
وی افزود: توجه به موضوعات محلی به دلیل آنکه زمینه ساز توجه به فرهنگ و تاریخ بومی است می تواند برای مخاطبان آن جذاب و بیادماندنی باشد.
وی از این زمینه به عنوان بخشی مغفول از تاریخ سینمای مستند یاد کرد و اظهارداشت: این بعد از سینما دربردارنده ویژگیهای منحصر بفردی است که برای بسیاری از مخاطبان و مورخان مورد توجه قرار گیرد.
شعبانی پیش از این با ساخت فیلم مستند «ملی بدون کارت» در جشنواره شهید آوینی جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
تبریز ما: یک مستندساز جوان گفت: مستندسازان محلی می توانند با تمرکز بر ایده های بومی، تولیدات ناب و موثری از خود برجای بگذارند.
محمدعلی شعبانی که در کاروان مستند سازان یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند حقیقت به تبریز آمده است، با اشاره به زمینه های مختلف کار بر روی سوژه های فرهنگی و اجتماعی تبریز خاطر نشان کرد: سینمای مستند در تبریز به دلیل حضور مولفههای اجتماعی و سیاسی در سپهر تاریخی آن، امکان توجه بیشتری به این موضوعات را دارد.
وی افزود: توجه به موضوعات محلی به دلیل آنکه زمینه ساز توجه به فرهنگ و تاریخ بومی است می تواند برای مخاطبان آن جذاب و بیادماندنی باشد.
وی از این زمینه به عنوان بخشی مغفول از تاریخ سینمای مستند یاد کرد و اظهارداشت: این بعد از سینما دربردارنده ویژگیهای منحصر بفردی است که برای بسیاری از مخاطبان و مورخان مورد توجه قرار گیرد.
شعبانی پیش از این با ساخت فیلم مستند «ملی بدون کارت» در جشنواره شهید آوینی جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
[ad_2]
منبع : shahryarnews |
ثبت دیدگاه