حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

فعالیت اکیپ های آسفالت ریزی در تمام مناطق شهرداری و مسیر بی آر تی / فرمول آسفالت استاندارد و مطابق با آب و هوای شهر تبریز است

شناسه : 12104 04 مارس 2018 - 9:24 280 بازدید

تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از آغاز علمیات آسفالت ریزی و لکه گیری معابر سطح شهر با توجه به آب و هوای ملایم و مطلوب تبریز از یک ماه مانده به عید نوروز خبر داد. به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی در گفتگو با خبرنگار تبریز ما با اعلام این خبر گفت: […]

فعالیت اکیپ های آسفالت ریزی در تمام مناطق شهرداری و مسیر بی آر تی / فرمول آسفالت استاندارد و مطابق با آب و هوای شهر تبریز است
پ
پ

تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از آغاز علمیات آسفالت ریزی و لکه گیری معابر سطح شهر با توجه به آب و هوای ملایم و مطلوب تبریز از یک ماه مانده به عید نوروز خبر داد.

به گزارش تبریز ما، محمدحسین اسحقی در گفتگو با خبرنگار تبریز ما با اعلام این خبر گفت: اکیپ های شهرداری با استقرار در مناطق دهگانه به مناسب سازی و لکه گیری معابر آسیب دیده شهری می پردازند که شامل چندین اکیپ آسفالت ریزی، آسفالت رویه، آسفالت تراشی و لکه گیری است.

 معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز تصریح کرد:به خاطر موقعیت جغرافیای ویژه تبریز و سرد، خشک و کوهستانی بودن آن و همچنین تلرانس بالای  دما که در فصل زمستان به منفی 20 و در فصل تابستان تا 42 درجه بالای صفر می رسد، موجب بروز مشکلاتی در مسایل شهری بویژه آسفالت معابر در فصل سرما می شود.

وی با بیان اینکه شهرهایی که درجه اختلاف دمایی تابستان و زمستان کمی دارند این فاکتور کمک در ماندگاری زیر سازی و یا روسازی آسفالت معابر می کند، افزود:  آب و هوای تبریز چون سرد و کوهستانی است این اتفاق برعکس خود را نشان میدهد و انقباض و انبساط زمین عاملی در تخریب زود هنگام زیرساخت های شهری علی الخصوص آسفالت معابر می شود .

اسحقی اظهار در باره شرایط آسفالت معابر در روزهای پایانی سال  گفت: هر ساله در آستانه نوروز که هوا ملایم تر و مطلوب تر می شود زمین هایی که یخ زده با گرم شدن هوا منبسط می شوند و انبساط آن باعث مخدوش شدن آسفالت و ایجاد خسارت می کند. در این حالت معاونت عمران شهرداری به مناسب سازی و لکه گیری آسفالت معابر شهری می پردازند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تصریح کرد: در طی 20 سال گذشته انواع حفاری های فاضلاب، گاز، آب در شهر انجام شده که بعد از حفاری، اصولا مسیرهای قابلبت ترمیم صدرصد را ندارند چرا که زیر سازی ها به قوتی که باید داشته باشد را ندارد طبیعتا این مسئله در زمستان خود را زودتر نشان می دهد.

وی افزود: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز همه ساله به این دلیل در فاصله یک ماه مانده به عید نوروز اکیپ های مناطق را فعال می کند که یک سری اکیپ ها، اکیپ های پیمانی کاری است که در قالب قرارداد همکاری دارند. یکی سری اکیپ ها دستمزدی است که آسفالت از شهرداری و حمل و پخش از طرف پیمانکار انجام می پذیرد و یک سری دیگر اکیپ ها که کارگاه های امانی شهرداری آن را انجام می دهد و یکی اکیپی که آسفالت رویه توزیع می کند که اگر شرایط فراهم باشد اسفالت رویه استفاده می کنند که در مجموع این فعالیت ها شامل 4 اکیپ آسفالت ریزی است.

وی ادامه داد: 2 نوع اکیپ درزگیری نیز داریم که توسط پیمانکاران انجام می شود و یکی هم اکیپ های آسفالت تراشی است که در چند سال اخیر  عملیات آسفال ریزی بر روی آسفالت خراب ریخته نمی شود. چرا که در این صورت نهایت بعد 6 ماه آسفالت خراب خود را نشان می داد. آسفالت های کهنه تراش داده می شود تا به بستر خاکی و زیر سازی برسد.

اسحقی ادامه داد: اگر زیر سازی خراب بود آن سطح نیز بهسازی می شود بعد آسفالت تراش های که برداشته شده همان میزان را در مکان اولیه خود ریخته و با سفت کاری بعد از آن بر روی آسفالت تراش رویه کاری انجام می گیرد این باعث می شود آسفالت خیلی مقاوم و با دوامی باشد چرا که این بهترین مصالح زیر آسفالت حساب می شود و این فعالیت باعث جلوگیری از هدررفت شده و صرفه اقتصادی دارد.  

وی بیان کرد: اکنون در تمام مناطق شهرداری اکیپ های فعال آسفالت داریم که نسبت به مناطق مختلف است مثلا در برخی ها 5 اکیپ آسفالت فعال است در بعضی مناطق 2 اکیپ فعال است بسته به منطاق و نیازها تعداد اکیپ ها نیز متفاوت است.

اسحقی با اشاره مسیر بی آر تی وپمورد توجه وِزه قرار گرفته و  از سازمان عمران 2 اکیپ لکه گیری در مسیرهای بی آر تی فعال است، افزود:  یک اکیپ همچنین در منطقه 1 فعال است  و قصد داریم یک اکیپ دیگر نیز فعال کنیم تا در مجموع 4 اکیپ فعال باشد که فعالیت های مختلف انجام می دهند. در مسیر های بی آر تی در بعضی قسمت ها که موج برداشته و برآمده شده آن قسمت ها را برداشته و بعضی قسمت ها لکه گیری و بعضی ها آسفالت تراشی اتفاق می افتد بعضی جاها که لازم است مثل ایستگاه ها و جاهایی که خیلی تخریب شده آسفالت رویه انجام می گیرد.

معاون فنی و عمرانی تصریح کرد: اکنون در مسیرهای بی آر تی 3 اکیپ فعال است به اضافه یک اکیپی که از امشب فعال خواهد شد ما طبیعتا  بتدریج وضعیت خیابان ها را در حالت مطلوب خواهیم دید تا عید انشاله این احساسی که در بین شهروندان محترم مبنی بر خرابی آسفالت خیابان هست، مرتفع خواهد شد.

اسحقی بیان کرد: امسال وضعیت خرابی آسفالت سطح شهر نسبت به سال قبل بهتر شده است این به دلیل هم دمای و طول زیاد روزهای هوای سرد در سال گذشته بود و هم استفاده زیاد از نمک که سال گذشته به دلیل بارش های برف در فصل زمستان انجام شده است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر است هرچند اکیپ ها فعال هستند و کارخانه سازمان عمران فعال است تا نواقص را جبران کنند.

اسحقی گفت: فرمول آسفالت استفاده شده استاندارد و مطابق با آب و هوای شهر تبریز است و آزمایشگاه مکانیک و خاک استان نیز آن را تایید می کند و ما از آنجا تاییدیه می گیریم. ترکیب آسفالت مناسب اقلیم تبریز است و کیفیت آسفالت نسبت به چند سال قبل به مراتب بهتر شده است و در حال حاضر نیز نسبتا نسبت به سال قبل بهتر شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز عنوان کرد: اخیر ما کارخانه آسفالت تمام اتوماتیک خریداری کرده ایم که در ساعت 160 تن کارخانه قابلیت تولید آسفالت دارد منتها چون کارخانه بیرون شهر است و از شهر 11 کیلومتر فاصله دارد ما لوله گذاری گاز انجام داده ایم و تقریبا مابین  700  الی 800 میلیون تومان هزینه شده که نهایتا با تحویل لوله های گاز و اتمام این عملیات تا عید، بعد از آن ما خواهیم توانست از آسفالت کارخانه  جدید استفاده کنیم که کاملا اتوماتیک است و هیچ کار دستی انجام نمی گیرد و میزان کیفیت و ترکیب آن را نیز دستگاه تعیین می کند.

وی بیان کرد: به همین علت اگر این کارخانه راه بیفتد درصدی از کیفیت آسفالت فرق خواهد کرد که کارخانه تمام اتوماتیک است و کاملا غیر دستی است و با کیفیت بالا است که این نکته نیز برایمان مهم است.

اسحقی در پاسخ به اینکه در بعضی شهرها بنظر می آید که کیفیت آسفالت بالاتر است پاسخ داد: این به دلیل شرایط اقلیمی است و از طرفی ما آسفالت را اقتصادی مصرف می کنیم و این چنین نیست که با توجه به شرایط اقتصادی شهرداری تبریز این معاونت آسفالت را فله ای بریزد و هر ساله آسفالت روی آسفالت ریخته شود که کلی هزینه شود تا معابر عین شیشه دیده شوند. طبیعتا ما به حالت اقتصادی و برنامه ریزی شده آسفالت می ریزیم و در زمینه آسفالت بیهوده و حیف و میل نداریم که نه به لحاظ فنی این عمل درست است نه اقتصادی. چرا که هر چقدر زخامت آسفالت بیشتر شود به همان میزان جذب آب از آسفالت کم می شود. از طرفی آسفالت وقتی ضخیم تر می شود از معابر بالاتر می رود.

وی تصریح کرد: فرق دیگر تبریز با شهرهای دیگر این است که ما فعالیت های اساسی کرده ایم شما در هیچ یکی از شهرهای دیگر ندیده اید که آسفالت تراشی انجام شود و سپس بعد از مرحله آسفالت تراشی در همان مسیر با سفت کاری زیرسازی انجام گیرد این پروسه و زحمت چند برابر توزیع آسفالت رویه است و با آن قابل قیاس نیست.

اسحقی توضیح داد: در آسفالت رویه ظاهر زیباست ولی دوام آن کمتر است ولی خوشبختانه در مسیرهای که از این روش استفاده شده نه ترکیدگی دیده شده و نه تغیر شکل دارد و بادوام تر است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری در ادامه گفت: در یکی از مناطق، یک دستگاه مثل سیلو داریم که آسفالت را گرم نگه میدارد. عمدتا در مناطقی که در فصل زمستان آسفالت داده می شود برزنت می کشند و بعد آسفالت انجام می گیرد تا آسفالت سرد نشود آسفالت در زیر 140 درجه محل پخش کیفیت خود را از حالت چسبندگی از دست می دهد .

وی در پایان تصریح کرد: ما از این نوع فقط یک دستگاه داریم که از سال بعد حداقل برای 3 منطقه تهیه خواهیم کرد تا آن مناطق نیز مجهز شوند. ضمن اینکه یک دستگاه پچر نیز  برای خرید هماهنگ شدیم که این دستگاه آسفالت آن مخصوص و پلیمری است که با گرمایش آن عین یک دستگاه جاروبرقی عمل می کند و این دستگاه هم حمل، پخش و کمپکت انجام می دهد با خرید این دستگاه چاله های کوچک سطح شهر پوشش داده می شود و به دلیل قابلیت آن قابل استفاده در زمستان است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.