حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سينماي مستند يك صنعت است

شناسه : 10461 04 ژانویه 2018 - 3:20 193 بازدید

تبریز ما: فیلمساز باسابقه‌ تبریزی گفت: سینمای مستند یک سینمای حقیقی و صنعتی است که با حضور فیلمسازان جوان نقش و اهمیت آن بیش از پیش مشخص می شود. مصطفی رزاق‌کریمی به عنوان یکی از نخستین میهمانان تبریز در سال 2018 و در حاشیه بازدید کاروان سینما حقیقت از طبیعت عینالی اظهار داشت: طی این دوره […]

سينماي مستند يك صنعت است
پ
پ


تبریز ما: فیلمساز باسابقه‌ تبریزی گفت: سینمای مستند یک سینمای حقیقی و صنعتی است که با حضور فیلمسازان جوان نقش و اهمیت آن بیش از پیش مشخص می شود.

مصطفی رزاق‌کریمی به عنوان یکی از نخستین میهمانان تبریز در سال 2018 و در حاشیه بازدید کاروان سینما حقیقت از طبیعت عینالی اظهار داشت: طی این دوره از جشنواره سینما حقیقت قدم‌هاي خوبي برداشته شد و اتفاقات خوبي رخ داد، اما عملكردهای بعدي نیز مهم است
وی ادامه داد: سينماي مستند مهجور است. براي من مهم اين است كه چه قدم‌هايي برداشته مي‌شود، برگزاري مرتب جشنواره اتفاق خوبي است، به‌خصوص كه مي‌بينم جوانان بسياري شركت مي‌كنند.
رزاق کریمی گفت: طی سه سال گذشته جشنواره حقیقت بخوبی جا افتاده و تدابير برگزاركنندگان در هر قدم خود را نشان مي‌دهد و اين حرکت، حرکت خوبي است. 
وی با اشاره به اینکه سينماي مستند يك صنعت است گفت: در خارج از ايران فيلم يا اكران مي‌گيرد يا برمبناي ميزان تماشاگر در تلويزيون پخش مي‌شود، اما در ايران با وجود اين‌كه اوضاع در چند سال اخير كمي بهتر شده است، اما همچنان مشكل پخش وجود دارد.
رزاق کریمی با اشاره به افزایش کیفیت کارها نسبت به گذشته تاکید کرد: در گذشته يك تهيه‌كننده، كارگردان و فيلمبردار مي‌رفتند و كار مي‌گرفتند و هر نتيجه‌اي محتمل بود. اما در سيستم حرفه‌اي هرکس در جایگاه خود قرار دارد و تقسیم کار نسبت به گذشته خيلي بهتر شده است.
وی ادامه داد: ساخت حجم زيادي فيلم، هنر نيست. بايد سختگيري‌هايي وجود داشته باشد، فيلترهايي كه مشاوران ايجاد مي‌كنند. فيلم‌هاي كمتري مي‌توان ساخت كه بودجه بيشتري داشته باشند.
رزاق کریمی بااشاره به عرضه آثار مستند ایران به خارج کشور، گفت: من اعتقاد دارم قبل از اینکه دنیا آثار ما را بشناسد، خودمان باید آثارمان را بشناسیم.
وی افزود: سینماحقیقت باعث می شود احساس کنیم سینمای مستند جایگاهی دارد که می توان با کمک آن مستندها و مستندسازها را شناخت.
رزاق کریمی در پایان گفت: این موضوع باید رایج شود که اول آثار هنری ایرانی برای ایرانی ها معرفی شود و بعد به فستیوال های هنری عرضه شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.