حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

رویداد تبریز 2018، فرصتی مناسب برای نزدیکی اشتراکات فرهنگی وتاریخی کشورهای اسلامی

شناسه : 11583 06 فوریه 2018 - 6:14 189 بازدید

تبریز ما: معاون فرهنگی شهرداری تبریز در دیدار با معاون شهردارسارایو بوسنی و هرزگوین گفت: رویداد تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ،فرصتی مناسب برای نزدیکی اشتراکات فرهنگی وتاریخی کشورهای اسلامی است. به گزارش تبریز ما به نقل از، به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم روزهای فرهنگی ایران در بوسنی […]

رویداد تبریز 2018، فرصتی مناسب برای نزدیکی اشتراکات فرهنگی وتاریخی کشورهای اسلامی
پ
پ


تبریز ما: معاون فرهنگی شهرداری تبریز در دیدار با معاون شهردارسارایو بوسنی و هرزگوین گفت: رویداد تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ،فرصتی مناسب برای نزدیکی اشتراکات فرهنگی وتاریخی کشورهای اسلامی است.

به گزارش تبریز ما به نقل از، به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم روزهای فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با حضور هنرمندان و نوازندگانی از شهر تبریز، کار خود را به صورت رسمی در سالن ویچنیتسا شهر سارایوو آغازکرد.

هئیت ایرانی در اولین دیدار خود با “میلان تریویچ” معاون شهردار سارایوو و “ایوو کمشیچ” شهردار سابق سارایوو دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که علی اصغر عامری رایزن فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز حضور داشت، طرفین به اشتراکات عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو کشور اشاره داشته و بر ضرورت استفاده از این اشتراکات در راستای آشنایی بیشتر مردم دو کشور با فرهنگ یکدیگر تاکید کردند.

معاون فرهنگی شهرداری تبریز در دیدار با معاون شهردارسارایو بوسنی و هرزگوین گفت: رویداد تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی ،فرصتی مناسب  برای نزدیکی اشتراکات فرهنگی وتاریخی کشورهای اسلامی است

حجت الاسلام حمیدی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر سارایوو و دیدار با معاون شهردار این شهر، با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی، به ظرفیت های فراوان فرهنگی، تاریخی و گردشگری این شهر اشاره کرد و از اعلام آمادگی شهرداری تبریز برای میزبانی روزهای فرهنگی بوسنی و هرزگوین در شهر تبریز خبر داد.

وی سپس به حضور فراوان گردشگران خارجی از کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته با توجه به افزایش تعداد گردشگران، شهرداری تبریز تمام تلاش خود را برای فراهم آوردن تسهیلات گردشگری در این شهر به کار گرفته است و شاهد آن بوده ایم که برای چند سال متوالی این شهر، لقب شهر پاک و تمیز گرفته است.

تریویچ نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت ایرانی گفت: دو شهر تبریز و سارایوو از اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند.

وی در ادامه ابراز امیدواری نمود که این اشتراکات باعث شود تا در آینده شاهد همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف از جمله همکاری های هنری و فرهنگی میان این دو شهر باشیم.

 وی در ادامه از اینکه شهرداری سارایوو میزبان روزهای فرهنگی ایران می باشد ابراز خرسندی نمود و برگزاری اینگونه مناسبت ها را یکی از نشانه های پیوند عمیق میان فرهنگ دو کشور دانست

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.