حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

رقابت انرژی تجدید پذیر با سوخت های فسیلی

شناسه : 10838 16 ژانویه 2018 - 5:16 346 بازدید

تبریز ما: تولید برق از منابع تجدیدپذیر نه تنها به نسبت سوخت های فسیلی برای محیط زیست بهتر است بلکه طبق تحقیقی طی چند سال آینده ارزانتر هم خواهد بود.  طبق بررسی آژانس بین المللی انرژی تجدید پذیر، پنل های تولید برق بادی و خورشیدی تا چند سال آینده انرژی برق را به قیمت 0.03 […]

رقابت انرژی تجدید پذیر با سوخت های فسیلی
پ
پ


تبریز ما: تولید برق از منابع تجدیدپذیر نه تنها به نسبت سوخت های فسیلی برای محیط زیست بهتر است بلکه طبق تحقیقی طی چند سال آینده ارزانتر هم خواهد بود.

 طبق بررسی آژانس بین المللی انرژی تجدید پذیر، پنل های تولید برق بادی و خورشیدی تا چند سال آینده انرژی برق را به قیمت 0.03 دلار به ازای هر کلوات ساعت تولید خواهند کرد که بسیار کمتر از قیمت استفاده شده توسط سوخت های فسیلی معادل 0.05 تا 0.17 دلار است.

این تحقیق  کاهش چشمگیری را در بهای انرژی های خورشیدی و بادی در دهه اخیر نشان می دهد. از سال 2010 تاکنون بهای انرژی بادی یک چهارم و انرژی خورشیدی 73 درصد کاهش یافته است و انتظار می رود تا 2020 بهای انرژی خورشیدی یک دوم قیمت اکنون باشد.

در 12 ماه اخیر قیمت انرژی های بادی و خورشیدی مابین 0.06 تا 0.10 دلار به ازای هر کیلو وات برق متغیر بوده است. تحقیقات اخیر همچنین اظهار می دارد که پروژه های آینده این قیمت ها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. هم اکنون معیار هزینه های انرژی خورشیدی در ابوظبی، شیلی، دوبی، مکزیک، پرو و عربستان 0.03 دلار به ازای هر کیلو وات و کمتر است.

این تحقیق همچنین آشکار کرد در سال اخیر انواع دیگر انرژی های تجدید پذیر شامل نیروگاه های آبی (0.05 دلار به ازای هر کیلو وات)، انرژی زیستی و حرارتی زمین (0.07 دلار) نیز نسبت به سوخت های فسیلی بهای قابل مقایسه ای داشته اند. 

بر اساس تحقیق صورت پذیرفته، کاهش هزینه توسط عوامل مختلفی صورت پذیرفته است که شامل اقدامات رقابتی و تلاش توسعه دهندگان پروژه های بزرگ برای ورود به بازارهای جهانی و همچنین پیشرفت ادامه دار تکنولوژی می باشد.

روی آوردن به انرژی های تجدید پذیر  نه تنها تصمیمی هوشمندانه برای حفظ محیط زیست می باشد، بلکه هم اکنون تصمیم مهمی از لحاظ اقتصادی نیز می باشد. دولت های کشورهای مختلف پتاسنیل این انرژی جدید را دریافته ایند و حرکت به سوی اقتصادی با وابستگی کم به سوخت های فسیلی را پایه گذاری کرده اند.

ecowatch.com

ترجمه و تنظیم: مالک عباسی نهاری

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.