حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

درآمدهای شهرداری تبریز از جیب مردم تامین می‌شود/ لزوم انجام طرح جامع مطالعات تبلیغات شهری

شناسه : 13105 28 آوریل 2018 - 6:01 352 بازدید

تبریز ما: عضو شورای شهر تبریز گفت: درآمدهای شهرداری تبریز از جیب خود مردم تامین می‌شود، از این‌ رو اگر در مدیریت هزینه‌ها و کاهش آن مشارکت کنیم، می‌توان از هزینه‌های صرفه‌جویی شده در مسیر افزایش سرانه فضای سبز استفاده کرد. به گزارش تبریز ما، عبدالله تقی‌پور اظهار کرد: یکی از پارامترهای توسعه پایدار شهری […]

درآمدهای شهرداری تبریز از جیب مردم تامین می‌شود/ لزوم انجام طرح جامع مطالعات تبلیغات شهری
پ
پ


تبریز ما: عضو شورای شهر تبریز گفت: درآمدهای شهرداری تبریز از جیب خود مردم تامین می‌شود، از این‌ رو اگر در مدیریت هزینه‌ها و کاهش آن مشارکت کنیم، می‌توان از هزینه‌های صرفه‌جویی شده در مسیر افزایش سرانه فضای سبز استفاده کرد.

به گزارش تبریز ما، عبدالله تقی‌پور اظهار کرد: یکی از پارامترهای توسعه پایدار شهری مربوط به توسعه فضای سبز است و از جمله کارهای مهمی که شهرداری تبریز در سال‌های گذشته در راستای فضای سبز انجام داده، موضوع احداث تفرجگاه جنگلی آرپاد‌ه‌رسی است.

 

تفرجگاه جنگلی آرپاده‌رسی فیلتر هوای شهر تبریز خواهد بود

وی افزود:‌ طرح احداث تفرجگاه جنگلی یک طرحی بسیار مناسب بود که لزوم به توجه هرچه بیشتر دارد به طوریکه باید هرچه سریع‌تر تامین اعتبار انجام گیرد تا علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز به عنوان فیلتر هوای شهر تبریز عمل کند.

‌عضو شورای شهر تبریز با توجه به اینکه در امر گسترش و توسعه فضای سبز اگر مشارکت مردم همراه نباشد، قطعاً نتیجه نامطلوبی به دست می‌آید،‌ گفت:‌ مجموع تفرجگاه در آرپاده‌رسی ٤٠٠ هکتار بوده به طوریکه اگر مردم در احداث و نگهداری فضای سبز مشارکت کنند، می‌توان کمربند سبزی اطراف تبریز ایجاد کرد.

وی افزود: ‌یکی از پارامترهای تلطیف آب و هوای شهری و کاهش آلودگی هوا مرتبط به توسعه فضای سبز است.

 

با ساماندهی بهینه هزینه‌های شهری می‌توان به سمت توسعه فضای سبز رفت

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای تبریز با تاکید به اینکه باید در یک بازه زمانی هزینه‌هایی را اختصاص داد تا به یک نتیجه مطلوب در خصوص توسعه فضای سبز رسید،‌ گفت: ‌درآمدهای شهرداری تبریز از جیب خود مردم و شهروندان تامین می‌شود، از این‌ رو اگر در مدیریت هزینه و کاهش یکسری هزینه‌هایی که عاملشان خودمان هستیم، مشارکت کنیم می‌توان هزینه‌های صرفه‌جویی شده را برای افزایش سرانه فضای سبز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: مدیریت پسماند که در دو بخش از جمله تولید زباله و رفت و روب به صورت مستقیم با زندگی جاری و روزمره مردم دارد، حاصل رفتار شهروندان است از این‌رو اگر بتوانیم کمتر تولید زباله کنیم، قطعاً هزینه‌ای که برای جمع‌آوری آنها صرف می‌شود نیز کاهش خواهد یافت.

تقی‌پور با اشاره به اینکه از قِبَل کاهش هزینه‌های پسماند می‌توان به سمت توسعه فضای سبز حرکت کرده و کاری انجام داد، افزود: اگر مردم واقعاً به این باور برسند و با عزم همگانی در حوزه مدیریت شهری، برنامه‌ریزی شهری‌، اداره شهری و اجرای شهر حرکت کنند، قطعاً شاهد توسعه سریع و روزافزون خواهیم بود.

وی اذعان داشت: یکی از عامل‌های مهم توسعه پایدار در شهرها مشارکت مردم در اداره شهر است.

‌عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه پایه عملکرد شهرداری‌ها معطوف به حوزه خدمات شهری است، توضیح داد: حوزه فضای سبز، مدیریت پسماند، آرامستان‌ها، میادین، زیباسازی و چندین کشتارگاه براساس وظیفه قانونی در کمیسیون‌های و کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با استفاده از تجارب و دانشی که متخصصان حوزه خدمات شهری دارند، برخی ایده‌ها را در قالب طرح و موارد به صحن شورا برده و آنها را تصویب می‌کنیم.

 

تصویب ۱۳ طرح کمیسیون خدمات شهری در صحن شورا

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای تبریز خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ طرح در کمیسیون خدمات شهری به صحن شورا رفت و تمام اعضای شورا با طرح‌ها موافقت کردند و جزو تکالیف برای شهرداری در سال ۹۷ تعیین شد.

وی، احداث بازارچه‌های محلی در مناطق شهرداری را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از نیازهای ضروری شهری همین بازارچه‌ها هستمد چراکه سازمان میادین براساس وظیفه خود باید نظارت کافی روی اقلام غذایی و دامی داشته باشد و بر این اساس در بودجه ۹۷ ایجاد بازارچه در هر مناطق پیش‌بینی شده است.

 

لزوم انجام طرح جامع مطالعات تبلیغات شهری

تقی‌پور با بیان اینکه یکی از مباحثی که باعث رنجش خاطر شده و آشفتگی بصری ایجاد کرده، مربوط به ناهنجاری در تبلیغات محیطی است، ادامه داد: از شهرداری ساماندهی این ناهنجاری را مطالبه کرده‌ایم به طوریکه ابتدا باید یک طرح جامع مطالعات تبلیغات محیطی شهر تعیین شود و سپس براساس آن محل نصب تابلو و ابعاد آن تعیین شود.

وی افزود: در طرح جامع مطالعات تبلیغات محیطی شهر علاوه بر موضوعات بصری و سازه‌ای تابلوها موضوعات ایمنی نیز مورد توجه خواهد بود.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه سلامت شهروندان مهم‌ترین موضوع در شهرداری و شورای شهر است، گفت: از جمله حوزه‌های مرتبط با خدمات شهری و سلامت شهروندان موضوع کشتارگاه‌هاست که شورای شهر به این حوزه وارد شده است، البته باید از عملکرد کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز در اعمال نظارت لازم و کافی و بهداشتی تشکر کرد.

کاهش خطرات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه با افزایش فضای سبز شهری

وی متذکر شد: اگر شهر تبریز به واسطه خشک شدن دریاچه ارومیه تهدید می‌شود، یک موضوع آن با توسعه پایدار فضای سبز حل می‌شود و هر چقدر در این حوزه کار شود باز جای کار وجود دارد.

تقی‌پور ادامه داد: سبقه تاریخی شهر تبریز باغ شهر تبریز را نشان می‌دهد که با توجه ویژه می‌توان این نام را دوباره احیا کرد‌.

 

درصد قابل توجهی از اعتبارات عمرانی ۹۷ به موضوع فضای سبز اختصاص یافته است

وی با بیان اینکه در کمیسیون فضای سبز و محیط زیست شورا توجه ویژه‌ای به فضای سبز شده و به صورت جدی و کارشناسانه در حل مطالعه هستند، افزود: اگر بخواهیم وارد موضوعات توسعه فضای سبزی شویم، به دو هدف از جمله افزایش فضای سبز تبریز و ایجاد اشتغال و درصد قابل توجهی از اعتبارات عمرانی بودجه سال ۹۷ مختص به توسعه پایدار فضای سبز باید توجه کرد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.