حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

“دیواری” که “دانه های خوشبختی” را به یادگار نشاند

شناسه : 10800 15 ژانویه 2018 - 6:45 236 بازدید

[ad_1] تبریز ما: نوای کاروان نمایش “بخش مرور پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم” ایستگاه به ایستگاه در شهر پیچید و خود را به پارک تاریخی ائل گولی رساند. به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، پیش خوانان کاروان نمایش، در پارک ائل گولی در هر قدمگاه با نوای […]

“دیواری” که “دانه های خوشبختی” را به یادگار نشاند
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: نوای کاروان نمایش “بخش مرور پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم” ایستگاه به ایستگاه در شهر پیچید و خود را به پارک تاریخی ائل گولی رساند.

به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، پیش خوانان کاروان نمایش، در پارک ائل گولی در هر قدمگاه با نوای خوش ساز و دهل از رسیدن کاروان نمایش خبر دادند و نوید پیام های شنیدنی را به گوش شهروندان رساندند.
در ادامه گروه نمایش “دانه های خوشبختی” بود که به میان مردم آمد و پیام رسان زیست محیطی بود و از بایدها و نباید ها گفت.
این نمایش به کارگردانی حامد منافی و با بازی يوسف اكبرزاده و امين حاجى اكبرى پیام های زیست محیطی را با زبان طنز بیان و شهروندان را با خود همراه کرد تا به معضلات مختلف همچون آلودگی هوا، کمبود آب و … بیاندیشیم.
این نمایش با به حراج گذاشتن دریاچه ارومیه به دلیل کمبود آب، حراج کتاب به دلیل پائین بودن سرانه مطالعه کتاب، فروش جرعه ای هوای پاک به دلیل آلودگی جوی و هوای ناسالم در شهرها اشاره کردتا ارزش این داشته ها را با تلنگری ظریف یادآور شود.
در این میان حامد منافی در حاشیه بخش مرور پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: تئاتر خیابانی مؤثرترین راه انتشار یک اثر هنری و به دنبال آن تفکر انسانی در اجتماع است و شاخصه اصلی آن، قابلیت اجرا در کوچه و بازار و در میان مردم می‌باشد.
کارگردان نمایش خیابانی “دانه های خوشبختی” نمایش های خیابانی را امکانی برای انجام هر چه بهتر رسالت پیام رسانی و سرگرم سازی سالم مخاطب عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه جامعه کنونی ما نیازمند برگزاری جشنواره های مردمی همچون تئاتر خیابانی شهر و شهروندی است، گفت: جشنواره های تئاتر شهروندی یا خیابانی با هدایت به سمت و سوی درست و هوشمندانه می توانند به هدف اصلی خود یعنی ایجاد ارتباط مستقیم با مخاطب عام کوچه و خیابان ها دست یابند.
موسیقی محلی و تک نوازی بخش دیگری از برنامه شب چهارم بخش مرور پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم را به خود اختصاص داد و باعث رونق هر چه بیشتر آن شد تا شهروندان هنر دوست تبریزی را در بخش دوم با نمایش “دیوار” نیز همراه کند.
نمایش های خیابانی به‌عنوان هنری نمایشی و اصلاح گرا از دیرباز بیانگر دردها، رنج‌ها، خوشی‌ها و ناخوشی‌های طبقات مختلف جوامع بشری بوده است و در این مسیر هنرورزان تئاتر خیابانی از گذشته تا حال برای تلطیف روح خسته و آزرده از مشغله روزانه مردم کوچه و بازار با مدد گرفتن‌ از گونه‌های مختلف نمایشی سرگرم‌کننده، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی کوشش بسیار کرده‌اند.
دیوار عنوان نمایشی است که در سومین جشنواره نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم به نویسندگی و کارگردانی حامد منافی در بخش رقابتی اجرا شده و با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.
این نمایش هم با رویکرد اصلاحگرا سعی در بیان نکات ریز در خصوص رفتارهای شهروندی دارد و به عنوان تئاتر برگزیده ادوار گذشته در بخش مرور پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم در محل پارک ائل گولی به نمایش در آمد.
نمایش دیوار با مفاهیم شهروندی و مسئولیت پذیری در قبال اموال عمومی به گفتگو به زبان هنر با شهروندان فهیم و هنردوست نشسته است.
نمایش دیوار اشاره به مسئولیت پذیری شهروندان در قبال اموال عمومی دارد، بگونه ای که خود شهروندان مانع از ایجاد خرابی های حاصل از رفتارهای ناشایست و ناهنجار در سطح شهر بشوند.
داستان این نمایش مربوط به دیواریست که هر رهگذری بنا بر اقتضا و نیازهای خود بدون توجه به زیبایی های بصری شهر روی آن را با اعلامیه، شعارهای ورزشی، تبلیغات کاری و … مخدوش می کند.
نمایش “دیوار” با بازی امين حاجى اكبرى، حسن بابا زاده اجرا شد و آیینه ای شد تا رفتارهای نادرست شهروندی را در آن ببینیم و برای حفظ دانه های خوشبختی خود دلسوزانه تلاش کنیم.

گزارش: یاسمین مولانا

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.