حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

جمع‌آوری روزانه ۲۰۰ تن زباله توسط شهرداری منطقه ۴

شناسه : 8373 08 نوامبر 2017 - 3:56 266 بازدید

تبریز ما: معاون خدمات شهری گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله در سطح منطقه تولید و جمع آوری می شود که با این حجم زباله، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا ضرورتی انکارناپذیر است. به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه چهار تبریز،  جعفر تقی زاده با اعلام این مطلب افزود: در حال […]

جمع‌آوری روزانه ۲۰۰ تن زباله توسط شهرداری منطقه ۴
پ
پ

تبریز ما: معاون خدمات شهری گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ تن زباله در سطح منطقه تولید و جمع آوری می شود که با این حجم زباله، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش تبریز ما به نقل از شهرداری منطقه چهار تبریز،  جعفر تقی زاده با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تن زباله توسط اکیپ های خدمات شهری در ۳ ناحیه جمع آوری شده و به محل دفن زباله حمل می شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها در یکی از برنامه‌های اخیر خدماتی، پس از  ۶ ساعت تلاش مداوم،  کانال زیرزمینی نصف‌راه را لایروبی کردند که بخش اعظم زیاله‌ها مربوط به ظروف پلاستیکی بود.
تقی‌زاده گفت: شهرداری منطقه ۴ با اجرای طرح های تفکیک زباله از مبدا تلاش مهمی در کاهش آسیب های ناشی از دفن زباله کرده و با فرهنگ سازی از طریق توزیع بسته های فرهنگی نقش زیادی در کاهش دفن زباله دارد.
معاون خدمات شهری منطقه ۴ افزود: تفکیک زباله به صورت محدود انجام می شود و با توجه به اینکه تفکیک زباله نخستین گام در مدیریت پسماند است شهرداری در این زمینه به همکاری بیشتر مردم نیاز دارد.
تقی زاده با بیان اینکه این منطقه با استفاده از ماشین آلات مکانیزه و مخزن های جمع آوری زباله سعی در افزایش بهداشت و جلوگیری از ورود شیرابه ها به محیط دارد، افزود: مسیرهای حمل زباله به صورت روزانه توسط اکیپ های خدماتی پاکسازی می شود.
وی اقدامات و فعالیت های این حوزه را در مراقبت از محیط زیست با هدف صیانت از زمین پاک خواند و گفت: یکی از عوامل مهم آلودگی زمین در شهرها، زباله است که در این زمینه شهرداری منطقه ۴ با اجرای طرح های آموزش شهروندی سعی درکاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا دارد.
تقی زاده با اشاره به اینکه بطری های یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی حجم قابل توجهی از زباله های شهری را شامل می شود، تصریح کرد: این امر متاثر از عادات اجتماعی است که با مشارکت شهروندان و فرهنگ سازی قابل تغییر است.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.