حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تغییرات شهرداری تبریز، بی حاشیه اما هوشمندانه

شناسه : 10585 09 ژانویه 2018 - 8:53 215 بازدید

تبریز ما: با گذشت دو ماه از انتخاب شهردار جدید تبریز توسط شورای پنجم، شاهد تغییرات نسبتاً گسترده در مجموعه مدیریتی شهرداری هستیم؛ تعییراتی آرام، بی حاشیه و در عین حال هوشمندانه و کارآمد. تغییرات البته لازمه هر دوره جدید مدیریتی است و باز البته به معنی نفی کامل عملکرد گذشته و نقاط قوت و […]

تغییرات شهرداری تبریز، بی حاشیه اما هوشمندانه
پ
پ


تبریز ما: با گذشت دو ماه از انتخاب شهردار جدید تبریز توسط شورای پنجم، شاهد تغییرات نسبتاً گسترده در مجموعه مدیریتی شهرداری هستیم؛ تعییراتی آرام، بی حاشیه و در عین حال هوشمندانه و کارآمد.

تغییرات البته لازمه هر دوره جدید مدیریتی است و باز البته به معنی نفی کامل عملکرد گذشته و نقاط قوت و مثبت آن نیست اما پیشرفت مجموعه عظیمی مانند شهرداری کلان شهر تبریز به نقد گذشته و ترسیم هوشمندانه آینده و در این میان مناسب‌سازی  مجموعه مدیریتی با چشم انداز مورد نظر است.
ذات تغییر، حامل نگرش و انگیزه جدید است. تحولات مدیریتی، جان دیگری در کالبد سیستم دمیده و مجموعه را به واکاوی و تلاش بیشتر وامی‌دارد.

بر همین اساس در یکی دو روز گذشته مدیران کل روابط عمومی‌وبین‌الملل، شهردار منطقه ۳،  منطقه ۶ ، منطقه ۹، سازمان سیما، منظر و فضای‌سبز شهری و سازمان ورزش شهرداری تبریز جای خود را به چهره‌ها و انرژی های جدید و احیانا با نگرش های متفاوت دادند.
هر یک از این تغییرات  به طور جداگانه قابل بررسی است و می توان ویژگی های آن را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کرد اما ویژگی های بارز و مشترک این تغییرات و انتصابات، به ویژگی های خود شهردار و شورایی بر‌می گردد که دو ماه پیش با همه تفاوت‌ها و تضارب آرا در فضایی دموکراتیک به مهندس ایرج شهین‌باهر رسید.
شهردار تبریز، علاوه بر سوابق علمی، تخصصی و اجرایی، در دوره چهارم، عضو شورای اسلامی شهر بود. از این رو، می‌توان روحیه تعامل‌گرا را از مهم‌ترین شاخص‌های رفتاری وی برشمرد. مهندس شهین‌باهر، در طول شورای چهارم، به تخصص فنی، و حاشیه‌گریزی شهرت یافت و اکنون  نشانه های این ویژگی ها را در  تغییرات مدیریتی شهرداری و گزینش افراد جدید برای اداره این مجموعه می توان مشاهده کرد. 
بی شک همان طور که اشاره شد، این رویکرد سازنده بدون برخورداری از حمایت شورای شهر نمی‌تواند تحقق یابد؛ شورایی که هر یک از اعضای آن کارنامه‌ای از تخصص، تلاش و فعالیت در عرصه های مختلف دارند، با تضارب دموکراتیک و سازنده ی آرا، شهر و شهرداری را به سمت پیشرفت و تعالی پیش می‌برد. 
اکنون که تقویم توسعه تبریز به نخستین روزهای سال 2018 رسیده‌است، بستر مناسبی پیش آمده  تا شهر با اتکا بر مدیریت شهردار توانمند و همچنین حمایت و نظارت شورای متخصص، از فرصت این دستاورد ارزشمند بین‌المللی، به خوبی بهره ببرد. با آغاز رسمی رویدادهای “تبریز 2018؛ پایتخت گردشگی کشورهای اسلامی”، تبریز و تبریزی با اتکا به شایستگی های بی مثال خود و همت بلند فرزندانش برای اعتلای نام این دیار در مختصات جهانی خیز برخواهد داشت.

* محمد محمودزاده

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.