حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تراژدی بی‌پایان چاله‌های شهر/چاله و چوله‌های تبریز تمامی ندارد!

شناسه : 30635 16 جولای 2019 - 12:04 169 بازدید

تراژدی بی‌پایان چاله‌های شهر/چاله و چوله‌های تبریز تمامی ندارد! ، خیابان‌های تبریز شهر اولین‌ها دارای آسفالتی نامناسب و پر از چاله های بزرگ و کوچک است که هیچ ماشینی نیست که بتواند از افتادن در یکی از آنها در امان باشد و کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی […]

تراژدی بی‌پایان چاله‌های شهر/چاله و چوله‌های تبریز تمامی ندارد!
پ
پ

تراژدی بی‌پایان چاله‌های شهر/چاله و چوله‌های تبریز تمامی ندارد!

، خیابان‌های تبریز شهر اولین‌ها دارای آسفالتی نامناسب و پر از چاله های بزرگ و کوچک است که هیچ ماشینی نیست که بتواند از افتادن در یکی از آنها در امان باشد و کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود. تبریزی‌ها سال‌هاست که عادت دارند، بعد از هر سفری، آسفالت تبریز را با آسفالت شهر مسافرت خود مقایسه کنند و از وضعیت کوی و خیابان شهر خود، دلخور باشند. فرقی ندارد راننده باشید یا در این شهر، با پای پیاده مسیر خود را طی کنید هر چه که باشد از وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌های کلانشهر تبریز، جان به لب رسیده است فرورفتگی، چاله‌چوله‌های عمیق، سطوح مواج، تعجب نکنید شاید این واژه‌ها بر مذاق کسی خوش نیاید اما هر چه که هست واقعیت است و حال و هوای این روزهای آسفالت کلانشهر تبریز است.بار‌ها دیده‌اید که آسفالت خیابان‌ها دچار فرورفتگی یا شکستگی شده است، چاله چوله در آن ایجاد شده یا حتی تکه‌ای آسفالت از سطح زمین کنده شده و دست انداز‌های بدی در راه تردد خودرو‌ها ایجاد کرده که اگر این دست انداز‌ها را در مقیاس جاده‌ها و سرعت بالای خودرو‌ها در نظر بگیریم، منشا برخی سوانح رانندگی خواهد بود، بنابراین در اینجا است که نقش شهرداری به میان میاید نقشی که هیچ گاه ایفا نشده و هنوز وضعیت خیابان‌ها به همان شکل سال‌های گذشته به چشم می‌خورد. حال باید این سوال را پرسید که آیا مسوولان ذی‌ربط همچون سازمان شهرداری کلانشهر تبریز، اوضاع نابسامان خیابان‌ها را نمی‌بینند یا خود را به کوچه علی چپ زده‌اند؟     وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌های تبریز امام جمعه تبریز با اشاره به نارضایتی عمومی از وضعیت آسفالت شهر، گفت: با اینکه تلاش می‌شود ولی چاله‌هایی که در اکثر خیابان‌ها وجود دارد که باید از سوی شهرداری و شورا مورد توجه باشد. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آل‌هاشم همچنین از وضعیت آسفالت اتوبان‌ها و جاده‌ها نیز انتقاد کرد و افزود: مردم، ناراضی هستند؛ نمونه این وضع، اتوبان تبریز–زنجان است که مسافران و میهمانانی که به تبریز سفر می‌کنند از وضعیت بسیار نامناسب آن گلایه دارند.   سیاه کردن به منزله آسفالت کردن نیست عبدالله تقی‌پور  رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز  در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز گفت: شاید بیشترین سهم اعتبارات عمرانی شهرداری تبریز به موضوع آسفالت اختصاص می‌یابد و در این راستا چندین شاخص برای مانایی آسفالت دخیل است که از آنها می‌توان به مسئله تولید،پخش و زیرسازی اشاره کرد و تا همه این شاخص‌ها در کنار همدیگر نباشد، عمر مفید آسفالت کاهش خواهد یافت و با توجه به اینکه از نظر کارشناسی، عمر مفید آسفالت ۱۵ سال با نگهداری مناسب است، این سوال پیش می‌آید که چرا عمر آسفالت‌های شهر ما زیر دو سال است و جواب این سوال به خاطر عدم توجه به این شاخص‌هاست و متاسفانه همیشه این اشتباه را تکرار کرده و به جای اینکه شاخص‌ها را در کنار هم بچینیم، مدام خیابان‌ها را سیاه می‌کنیم. وی افزود: سیاه کردن به منزله آسفالت کردن نیست چراکه اگر به صورت اصولی این موضوع را پیاده نکنیم، قطعاً حیف و میل اموال انجام می‌دهیم و من بارها در صحن جلسه شورای شهر تکرار کردم که تشخیص روسازی آسفالت به سیستم بستگی دارد و این سیستم است که نوع آسفالت و چگونگی آسفالت را تعیین می‌کند.  عضو شورای شهر تبریز گفت: اگر می‌خواهیم امسال میزان ۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت هزینه کنیم، باید نظارت کارشناسی نیز در کنار آن باشد که البته اقداماتی که در حوزه معاونت عمرانی انجام گرفته است، در دو موضوع قابل تقدیر است به طوریکه خود معاون عمران شهرداری اعلام کرد که هدف ما سیاه کردن نیست و اگر آرام و کُند جلو می‌رویم، به خاطر این است که می‌خواهیم کار مطلوب انجام دهیم که ما نیز این را تائید می‌کنیم.  رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: مورد دیگر، کارخانه آسفالت شهرداری تبریز است که براساس گزارشات ارائه شده و آزمایشات انجام گرفته آسفالت با کیفیت در این کارخانه تولید می‌شود و طبق نامه معاونت عمران شهرداری تبریز به مناطق شهرداری، باید تامین آسفالت از این کارخانه‌ها باشد چراکه کیفیت آسفالت تولیدی در این کارخانه مورد تائید است. از برخوردهای سلیقه‌ای پرهیز کنیم تقی‌پور ادامه داد: بنده بارها به این موضوع نیز تاکید کردم که از برخوردهای سلیقه‌ای پرهیز کنیم و اگر من عضو شورای شهر می‌گویم که مثلا فلان خیابان آسفالت شود را قبول نکنید بلکه طبق سیستم و شاخص‌های مدنظر جلو برویم و هر محلی که احتیاج داشته باشد آسفالت شود، از این‌رو اگر مدیریت سیستماتیک به جای مدیریت سلیقه‌ای پیش برود قطعاً موفقیت‌های زیادی حاصل خواهد شد.   آسفالت تبریز نه قیر دارد نه ناظر! اشرف‌نیا، رئیس کمیسیون عمران، شورا می‌گوید: « شب برای بازید از آسفالت‌ریزی حاضر بودم اما حتی یک نفر هم از شهرداری حضور نداشت و کسی که به نام ناظر بود حتی نمی‌دانست آسفالت و قیر چیست؟! آسفالتی که شب ریخته شده بود، صبح مانند پودر خرد شده بود.» گزارش فارس حاکی است، وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌های تبریز از جمله مواردی بود که در سامانه فارس من ثبت شده بود. در این موضوع اشاره شده بود، وضعیت آسفالت کوچه‌ها که نه خیابان‌های اصلی تبریز بسیار اسفناک شده به طوری که جلوبندی تمام خودورها دچار آسیب شده و بیشتر تصادفات نیز از این موضوع ناشی می‌شود از مسئولان شهرداری بپرسید پولی که از مردم، خودروها و ارزش افزوده جرایم رانندگی و دولت می‌گیرد چی‌کار می‌کنند؟ انتهای پیام/۶۰۰۰۲

منبع

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.