حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

تبریز متکدی و کودک خیابانی ندارد

شناسه : 10914 18 ژانویه 2018 - 4:35 164 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: استان آذربایجان شرقی از حیث رعایت حقوق کودک جایگاه شایسته‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارند و ما اینج به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، محمود عباسی در جلسه تبیین برنامه‌های حقوق کودک اظهار کرد: نخستین سفر استانی خود را به عنوان […]

تبریز متکدی و کودک خیابانی ندارد
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: استان آذربایجان شرقی از حیث رعایت حقوق کودک جایگاه شایسته‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارند و ما اینج

به گزارش تبریز ما به نقل از فارس، محمود عباسی در جلسه تبیین برنامه‌های حقوق کودک اظهار کرد: نخستین سفر استانی خود را به عنوان دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به آذربایجان‌شرقی داشتیم و این انتخاب درستی بوده چرا که جایگاه مردم این دیار جایگاه شایسته‌ای برای کودکان قائل هستند.

وی افزود: پیمان‌نامه حقوق کودک یک کنوانسیون بین‌المللی است که حقوق سیاسی، مدنی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کودکان را بیان می کند. این کنوانسیون در 20 نوامبر 1989 مورد پذیرش مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار گرفت.

عباسی تصریح کرد: وقتی از مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک سخن می‌گوییم مستند به قانونی است که نتیجه پیوستن ما و سایر کشورها به پروتکل این کنوانسیون است که در نخستین مرحله تصویب آن بسیاری از کشورها به این پروتکل پیوستند و تنها کنوانسیون سازمان ملل متحد هست که بجز آمریکا همه کشورها در آن عضو هستند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری اذعان داشت: بر اساس مفاد کنوانسیون حقوق کودک برای کودکان یک سری از ارزش‌ها و حقوق ذاتی مطرح هستند که باید در جهت حمایت از حقوق کودکان به مورد اجرا گذاشته شوند.

این مسوول یادآور شد: بهترین ساز و کار برای اجرای این کنوانسیون این بود که کشورها مراجع ملی را برای این کنوانسیون تشکیل بدهند که در ایران این مرجع ملی در وزارت دادگستری مستقر و از دو سال پیش با حضور 16 دستگاه اجرایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد مراجع استانی این مرجع ملی باید تدابیری اندیشیده شود و بهترین گزینه برای ایجاد مراجع متناظر استانی دفاتر بانوان و خانواده استان‌ها هستند، افزود: مراجع متناظر و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اهمیت و جایگاهش به گونه‌ای است که در راس هرم آن وزیر دادگستری قرار دارد و نمایندگان دستگاه‌ها هم معاونان وزرا هستند که نشان‌دهنده اهمیت این مراجع است.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری متذکر شد: باید همگرایی و همفکری میان همه دستگاه‌ها پیرامون اجرای این کنوانسیون ایجاد شود.

عباسی با اشاره به اینکه مرجع سند ملی حقوق کودک ایران در سال 1394 تصویب شد و ما یک برنامه راهبردی 10 ساله این سند و جایگاه مورد انتظار آن را در افق 1404 ترسیم کردیم، افزود: تاکید داریم کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل در ایران یک قانون مصوب پارلمان است که به تصویب شورای نگهبان رسیده و برای همه ما لازم الاجرا است.

وی توضیح داد: وقتی از حق کودک سخن می‌گوییم حقوقی فراروی ما که ذاتی و حقوق بشری هستند که در درون مرزهای کشورها مورد حمایت قرار می‌گیرد و جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شوند.

این مسوول ابراز داشت: اگر از ساماندهی کودکان سخن می‌گوییم باید یک برنامه عمیق درازمدت راهبردی داشته باشیم برای کودک و این تکلیف قانونی ما است؛ جایی که حقوقی کودک نادیده انگاشته می شود ما به وظایف خود عمل نکرده ایم.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری با اشاره به تنبیه دانش‌آموزی در یکی از مدارس جیرفت، گفت: نظارت مسوولانه و پیشگیرانه وظیفه مدیران مدارس است که این اتفاقات نیفتد.

وی تاکید کرد: در کشور 23 میلیون کودک زیر 18 سال داریم که یک سوم جمعیت کشور ا تشکیل می‌دهند که باید برای این کودکان و نوجوانان برنامه مشخص و مدونی داشته باشیم.

این مسوول آموزش را از مهمترین حقوق کودکان عنوان و اضافه کرد: انسداد تحصیلی شایسته نظام ما نیست و باید به آموزش کودکان توجه خاصی مبذول داریم.

 

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.