حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

تئاتر کشور گرفتار تلاطم امواج طوفانی/ “گیشه” جای “اندیشه” را گرفته است!

شناسه : 7202 09 اکتبر 2017 - 4:53 374 بازدید

[ad_1] تبریز ما: مدیرعامل خانه تئاتر کشور اعلام کرد: تئاتر کشور بدلیل سیاست های نادرست سالیان گذشته در تلاطم امواج طوفانی گیر کرده و وضعیت اسفباری را تجربه می کند. به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، اصغر همت شامگاه شنبه در آئین افتتاح انجمن دانش آموخته های […]

تئاتر کشور گرفتار تلاطم امواج طوفانی/ “گیشه” جای “اندیشه” را گرفته است!
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: مدیرعامل خانه تئاتر کشور اعلام کرد: تئاتر کشور بدلیل سیاست های نادرست سالیان گذشته در تلاطم امواج طوفانی گیر کرده و وضعیت اسفباری را تجربه می کند.

به گزارش تبریز ما به نقل از روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی، اصغر همت شامگاه شنبه در آئین افتتاح انجمن دانش آموخته های تئاتر تبریز ادامه داد: با این اوضاع، نمی دانیم تئاتر و هنرهای نمایشی کشور چه موقع از روند کنونی خلاص شده و به ساحل نجات خواهد رسید.
وی با بیان اینکه برخی مسئولان در سالهای گذشته به تئاتر کشور “ظلم” کرده اند گفت: تئاتر ایران هرگز اوضاع بسامانی نداشته ولی در سال های بعد از انقلاب وضعیت بدتر شده است.
اصغر همت یادآور شد: برای انقلابی که بر اساس مسایل فرهنگی استوار شده، وضعیت امروز حوزه فرهنگ و هنر به هیچ عنوان زیبنده نیست.
مدیرعامل خانه تئاتر کشور اظهار داشت: امیدواریم با وجود مردان و زنان فرهیخته ای که در راس امور قرار می گیرند، کاستی های سالیان گذشته به زودی مرتفع و عقب ماندگی های موجود جبران مافات شود.
وی در ادامه سخنان خود، نگاه تجاری به مقوله فرهنگ و هنر به ویژه تئاتر را آسیب جدی به این حوزه دانست و گفت: اینکه عده ای انتظار دارند تئاتر به هنری سودآور تبدیل شده و بتواند خودش هزینه های خودش را در بیاورد جای تعجب دارد!
وی با بیان اینکه هیچ جای دنیا نگاه اقتصادی به تئاتر ندارند تصریح کرد: تئاتر برای تنویر افکار عمومی همواره نیازمند حمایت و سوبسید ارگان های دولتی و عمومی است تا جامعه و اقتصاد و فرهنگ بهتری داشته باشیم و کمتر آسیب پذیر باشیم.
اصغر همت تاکید کرد: فکر خامی از دهه گذشته در کشور حاکم شده که گیشه دارد جای اندیشه می گیرد و این روند تنها ابتذال را در حوزه هنرهای نمایشی گسترش خواهد داد چراکه برخی کیفیت را فدای مسایل اقتصادی خواهند کرد.
این کارگردان و بازیگر مطرح کشور با تاکید بر اینکه اگر سیاست های نادرست اصلاح نشود، بیراهه رفته ایم گفت: باید اذعان داشت که در حوزه فرهنگ و هنر چهار دهه عقب مانده ایم و باید به سرعت کاستی های موجود را مرتفع سازیم.
وی در ادامه سخنان خود با انتقاد شدید از دولتی سازی تئاتر در کشور یادآور شد: راه اندازی انجمن های هنرهای نمایشی با هدف دولتی کردن این حوزه یکی از بدترین کارهای ممکن بود که در دولت وقت صورت گرفت و امیدواریم دولت تدبیر و امید نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
اصغر همت با اشاره به تغییر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت جدید گفت: یک “صالح” رفته و یک”صالح” دیگر آمده و امیدواریم روندی که اواخر دولت گذشته آغاز شده بود، در دوران جدید با جدیت ادامه یابد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.