حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

برگزاری همایش مدیریت پیوند آب – انرژی – غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در تبریز

شناسه : 7014 04 اکتبر 2017 - 4:01 186 بازدید

[ad_1] تبریز ما: دبیر همایش مدیریت پیوند آب – انرژی – غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: همایش مشترک پژوهشكده محیط زیست دانشگاه تبریز و دانشگاه سازمان ملل با عنوان مدیریت پیوند آب – انرژی – غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود. به گزارش تبریز ما، مهدی ضرغامی اظهار […]

برگزاری همایش مدیریت پیوند آب – انرژی – غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در تبریز
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: دبیر همایش مدیریت پیوند آب – انرژی – غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: همایش مشترک پژوهشكده محیط زیست دانشگاه تبریز و دانشگاه سازمان ملل با عنوان مدیریت پیوند آب – انرژی – غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش تبریز ما، مهدی ضرغامی اظهار داشت: هدف این همایش ارائه دستاوردهای نوین در رویکرد پیوندی برای بهره‌برداری بهینه از منابع محیط زیستی در حوزه دریاچه ارومیه و ارائه راهکارهای علمی و صحیح برای احیای دریاچه است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی افزود: با توجه به گسترش روزافزون جمعیت و متعاقب آن افزایش نیازهای اساسی انسان‌ها که شامل آب، هوا، غذا و انرژی است، افزایش بهره‌برداری از این منابع، مسئله پیچیده‌ای را در طول سالیان پیش رو ایجاد خواهد کرد.

دبیر همایش مدیریت پیوند آب – انرژی – غذا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: از این رو با رویکرد مدیریت بهینه این منابع، کارگاهی تخصصی توسط پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز و دانشگاه سازمان‌ملل و همکاری نهادهای علمی دیگر در روزهای 21 و 22 آبان ماه 96 برگزار خواهد شد.

ضرغامی تصریح کرد: در این همایش مدیران ستادی نهادهای مرتبط با حوزه آب، خاک، انرژی و تولید غذا نیز حضور خواهند داشت و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری هم پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: توضیح وضعیت دریاچه و سپس بازدید میدانی از دریاچه،  بحث و تبادل نظر پیرامون اثرات و چالش‌های اقتصادی اجتماعی برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه و ارائه نظرات و تجارب موفق و شکست خورده مدیریت پیوند آب-غذا-انرژی در سایر نقاط دنیا و  سخنرانی «رضا اردکانیان» از دانشگاه سازمان‌ملل و دانشگاه صنعتی شریف، «رودولف کلورینگا» دبیر اجرایی مؤسسه همکاری جهانی GWP، پروفسور «الکو ون بیک» محقق برجسته از مؤسسه Deltares هلند، «هیروشان هتیاراچی» به عنوان ریاست بخش مدیریت پسماند دانشگاه سازمان‌ملل و استاد دانشگاه صنعتی لورنس آمریکا، دکتر «فریز هولزوارث» از مدیران دانشگاهUNESCO-IHE  در شهر دلفت هلند و نیز دکتر «لوسی کارلبرگ» به عنوان رئیس مؤسسه محیط زیست استکهلم SEI  از جمله برنامه‌های این همایش است.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای ثبت نام اولیه می‌توانند به لینک https://goo.gl/hapKrR  مراجعه کنند.

منبع : خبرگزاری فارس

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.