حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

برای برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم/حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی‌گری آنها نشانه ضعف دستگاه‌های مسؤول به ویژه وزارت کشور است

شناسه : 6510 20 سپتامبر 2017 - 7:06 181 بازدید

تبریز ما: با بیان اینکه اغلب کودکان کار و متکدی خارجی به صورت غیرقانونی در کشور ساکن هستند، گفت: حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی‌گری آنها نشانه ضعف دستگاه‌های مسؤول به ویژه وزارت کشور است. به گزارش تبریز ما، سلمان خدادادی با بیان اینکه جمع آوری 300هزار کودک کار و متکدی در پایتخت مورد تائید […]

برای برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم/حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی‌گری آنها نشانه ضعف دستگاه‌های مسؤول به ویژه وزارت کشور است
پ
پ


تبریز ما: با بیان اینکه اغلب کودکان کار و متکدی خارجی به صورت غیرقانونی در کشور ساکن هستند، گفت: حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی‌گری آنها نشانه ضعف دستگاه‌های مسؤول به ویژه وزارت کشور است.

به گزارش تبریز ما، سلمان خدادادی با بیان اینکه جمع آوری 300هزار کودک کار و متکدی در پایتخت مورد تائید نیست و نهادهای رسمی آن را تائید نمی‌کنند، اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود 70 درصد از این تعداد از اتباع بیگانه هستند نیز مورد تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و مرکز آمار ایران نیست.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه کودکان کار و متکدی به یکی از معضلات کلان‌شهرهای کشور تبدیل شده است، گفت: در شهرهای کوچک به ندرت با این معضل مواجه هستیم اما در کلان‌شهرها به ویژه تهران نمود بیشتری دارد البته تکدی‌گری اتباع بیگانه نیز مزید برعلت شده است.

به دلایل حاکمیتی نمی‌توان با متکدیان غیرایرانی برخورد کرد

وی با یادآوری اینکه اغلب کودکان کار بی‌سرپرست و بدسرپرست هستند، تصریح کرد: اغلب این کودکان ایرانی و بخش اندکی از آنها خارجی هستند که تعداد زیادی از آنها به صورت غیرمجاز در کشور زندگی می‌کنند که بنا به دلایل حاکمیتی نمی‌توان با آنها برخورد کرد، می‌طلبد کودکان کار و متکدی به صورت دائمی ساماندهی شوند نه موقت و مقطعی، زیرا آسیب‌های جدی ناشی از آن کودکان و جامعه را تهدید می‌کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم با بیان اینکه معضل کودکان کار و متکدی باید به صورت ریشه‌ای رفع و علت‌های آن رفع و آسیب شناسی شود، گفت: باید با علت‌های روی آوردن کودکان به تکدی‌گری مقابله کرد و تا زمانی که علل آن رفع نشود در زمینه رفع ریشه‌ای معضل کودکان متکدی و کار نمی‌توان موفق بود.

حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی‌گری آنها نشانه ضعف دستگاه‌های مسؤول به ویژه وزارت کشور است

این نماینده مردم در مجلس دهم، حضور غیرمجاز اتباع بیگانه و تکدی‌گری آنها در کشور نشانه ضعف دستگاه‌های مسؤول به ویژه وزارت کشور است، تصریح کرد: می‌طلبد وزارت کشور ورودی جدی به این موضوع داشته باشد و بر اساس ضوابط و مقررات وظایف قانونی خود را انجام دهد.

برای برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم

خدادادی با یادآوری اینکه برای برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم، گفت: قوانینی در مجالس مختلف مصوب شده که بر اساس آنها وزارت کشور موظف شده اتباع بیگانه را ساماندهی و آنهایی که برخلاف قوانین جاری در کشور حضور دارند را به کشورشان عودت دهد.

وزارت کشور به عنوان مسؤول امنیت داخلی کشور و وزارت کار  به عنوان متولی ساماندهی اشتغال وظایف خود را در قبال ساماندهی اتباع بیگانه انجام نمی‌دهند

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور به عنوان مسؤول امنیت داخلی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی ساماندهی اشتغال وظایف خود را در قبال ساماندهی اتباع بیگانه انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران  همچنین نیروی انتظامی نیز باید در این رابطه وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با کارفرمایانی که اقدام به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می‌کنند به صورت جدی برخورد کند

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با کارفرمایانی که اقدام به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می‌کنند به صورت جدی برخورد کند، تصریح کرد: به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز جرم است و مجازات سنگینی دارد این در حالی است که شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی از آنها در مشاغل خدماتی استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: از آنجایی که در این رابطه هیچ‌گونه خلاء قانونی وجود ندارد بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است طبق قانون با دستگاه‌های متخلف به صورت جدی برخورد کند.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.