حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

برای ارتقاء کیفیت مسابقه سیمولتانه تلاش می‌کنیم

شناسه : 13482 18 ژوئن 2018 - 11:26 287 بازدید

شهریانیوز: استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: حضور اساتید خارجی می‌تواند به کیفیت برگزاری مسابقه سیمولتانه اضافه کند اما در کنار این موضوع سعی کرده‌ایم با دعوت از مهمانان ویژه کیفیت مسابقات را بالا ببریم. اصغر گلی‌زاده استاد بزرگ شطرنج کشورمان در رابطه با برگزاری مسابقه سیمولتانه شطرنج تبریز 2018 اظهار داشت: این مسابقات 11 تیرماه […]

برای ارتقاء کیفیت مسابقه سیمولتانه تلاش می‌کنیم
پ
پ


شهریانیوز: استاد بزرگ شطرنج کشورمان گفت: حضور اساتید خارجی می‌تواند به کیفیت برگزاری مسابقه سیمولتانه اضافه کند اما در کنار این موضوع سعی کرده‌ایم با دعوت از مهمانان ویژه کیفیت مسابقات را بالا ببریم.

اصغر گلی‌زاده استاد بزرگ شطرنج کشورمان در رابطه با برگزاری مسابقه سیمولتانه شطرنج تبریز 2018 اظهار داشت: این مسابقات 11 تیرماه در پارک ائل گلی و به میزبانی سازمان ورزش شهرداری تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: آقای دکتر رحیمی که از روز نخست حضور خود در سازمان ورزش شهرداری اقدامات قابل تقدیری در جهت توسعه ورزش همگانی داشته اند، برای برگزاری این مسابقات نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند. می‌توان گفت که این رویداد بزرگترین رویداد ورزشی به خصوص در رشته شطرنج خواهد بود.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان ادامه داد: پیش از این نیز مسابقات سیمولتانه در تبریز برگزارشده که همراه با آقای احسان قائم‌مقامی همزمان با 700 نفر مسابقه داده‌ایم اما این بار برنامه فراتر از دفعات قبل است که ان‌شاءالله می‌تواند در بعد ورزش همگانی و قهرمانی تأثیرات بسزایی در ورزش استان ما داشته باشد.
گلی‌زاده با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه گفت: برای ثبت‌نام 2018 شطرنج‌باز در این دوره از مسابقات برنامه‌ریزی کرده‌ایم که همزمان با 10 استاد بزرگ ایران و جهان رقابت می‌کنند. احسان قائم‌مقامی، مرتضی محجوب که قبلاً نیز رکود دار مسابقه سیمولتانه بوده و بنده به همراه چند استاد بزرگ داخلی و اساتید خارجی از آذربایجان و گرجستان از جمله نفراتی هستند که شرکت‌کنندگان در این مسابقه به رقابت با آنها می‌پردازند.

وی افزود: حضور اساتید خارجی می‌تواند به کیفیت برگزاری این مسابقه اضافه کند اما در کنار این موضوع سعی کرده‌ایم با دعوت از مهمانان ویژه کیفیت مسابقات را بالا ببریم که از جمله آنها می‌توان به حضور آقای آناتولی کارپوف، قهرمان شطرنج جهان در تبریز اشاره کرد.

وی گفت: آقای کارپوف که اسطوره شطرنج جهان بوده و بین عموم مردم شناخته شده است، حرکت اول مسابقه سیمولتانه شطرنج تبریز 2018 را به صورت نمادین انجام می‌دهد. قطعاً این مسابقه از جنبه روانی و حرفه‌ای تأثیر بسزایی در ورزش استان به خصوص شطرنج خواهد داشت.
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه خاطرنشان کرد: علاوه بر هدایایی که برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه در نظر گرفته شده است، صفحه شطرنجی که هر یک از حاضرین در مسابقه استفاده می‌کنند، با امضای اساتیدی که با آنها مسابقه می‌دهند به بازیکنان اهدا خواهد شد.

اصغر گلی‌زاده ادامه داد: اعتقاد شخصی من بر این است که استعداد و پتانسیل‌های بزرگی در استان داریم که اگر شناسایی و روی آنها سرمایه‌گذاری شود، می‌توانیم شاهد حضور چهره‌های جدید در ورزش به خصوص شطرنج باشیم. امیدوارم با چنین برنامه‌هایی در آینده شاهد پیشرفت ورزش استان در رشته‌های مختلف به خصوص شطرنج باشیم.

استاد بزرگ شطرنج کشورمان افزود: با اهداء صفحات شطرنج، خیلی از شطرنج‌بازهایی که استعدادهای نهفته‌ای دارند، می‌توانند به سمت شطرنج حرفه‌ای قدم بردارند. در بعد تدارکات و پشتیبانی نیز سازمان ورزش شهرداری تبریز پیش‌بینی‌های مناسبی جهت آرامش خاطر و رفاه مهمانان و شرکت‌کنندگان در این مسابقه انجام داده است.
وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای مسابقه سیمولتانه شطرنج تبریز 2018 خاطرنشان کرد: گروه‌های موسیقی در این مسابقه حضور خواهند داشت تا شرکت‌کنندگان فضایی شاد، پرنشاط و روحیه‌بخش را تجربه کنند. در کنار این موضوع تلاش شده است تا جوایزی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان و حاضرین در پارک ائل گلی اهدا شود.

گلی‌زاده در پایان گفت: سعی می‌کنیم در روزهای باقی‌مانده نیز از چهره‌های محبوب داخلی نیز برای حضور در تبریز دعوت کنیم تا کیفیت مسابقات را بالاتر ببریم. از آقای دکتر رحیمی تشکر ویژه‌ای دارم که تلاش کردند تا این برنامه را به مرحله اجرا برسانند. امیدوارم با این برنامه‌ها شاهد رشد و اعتلای ورزش استان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.