حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

اشاعه فرهنگ کتابخوانی موجب توانمند سازی جامعه در برابر آسیب های اجتماعی می شود

شناسه : 7997 31 اکتبر 2017 - 9:15 230 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در جلسه هماهنگی مسولین کتابخانه های مناطق دهگانه شهرداری تبریز گفت : اشاعه فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان موجب توانمند سازی جامعه در برابر تهدیدهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی می شود. به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام احمد حمیدی به ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه در […]

اشاعه فرهنگ کتابخوانی موجب توانمند سازی جامعه در برابر آسیب های اجتماعی می شود
پ
پ

[ad_1]


تبریز ما: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در جلسه هماهنگی مسولین کتابخانه های مناطق دهگانه شهرداری تبریز گفت : اشاعه فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان موجب توانمند سازی جامعه در برابر تهدیدهای فرهنگی و آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش تبریز ما، حجت الاسلام احمد حمیدی به ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت: در کنار رسانه های مختلف دیداری و شنیداری، جایگاه نشر کتاب و سرانه مطالعه، به عنوان یکی از شاخص های توسعه هر کشور مطرح است.

حمیدی با بیان اینکه شهرداری تبریز با تمام قوا در پی حمایت از مقوله کتابخوانی است، گفت: هم اکنون 29 کتابخانه عمومی زیر نظر شهرداری تبریز فعالیت می کنند که حدود ۷۰ درصد آن ها در مناطق کم برخودار تبریز احداث شده است.

وی افزود: به منظور اشاعه فرهنگ کتابخوانی، از تجهیز کتابخانه های شهرداری تبریز به کتاب های  نفیس در موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق شهروندی و کتب مختلف آموزشی خبر داد .

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز یادآوری کرد: شهرداری تبریز در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت های لازم و تجهیز کتابخانه های این شهر بتواند در زمینه تشویق شهروندان به کتابخوانی تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام حمیدی، ادامه داد: کتاب و فرهنگ کتابخوانی در جامعه کنونی ما مظلوم واقع شده و این امر موجب شده تا بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی به علت نبود آگاهی کافی نسبت به آن ها، جامعه را تهدید کند.

وی گفت: کاملا واضح است که نفوذ فرهنگی و اجتماعی در جامعه ای آگاه نسبت به هویت و عقبه فرهنگی تاریخی خود، به مراتب دشوارتر از جامعه ای بی سواد و بی اطلاع است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: اشاعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه ابزاری است تا مسئولان فرهنگی بتوانند از این طریق با افزایش اطلاعات شهروندان، آنان را در برابر تهدیدات فرهنگی و آسیب های اجتماعی توانمند کرده و شهری آگاه را در راستای توسعه پایدار رقم زنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز ، ضمن تقدیر  وتشکر از فعالیتهای حوزۀ کتابداری و فضاهای ایجاد شده و اقدامات انجام یافته در شهرداری منطقه یک جهت تشویق وتر غیب شهروندان به کتابخوانی اظهار  امیدواری کرد تمامی مناطق در این راستا گامهای موثری بردارند تا بتوانیم شاهد رونق کتابخوانی از سوی شهروندان عزیز باشیم.

در پایان این جلسه مسولین  کتابخانه ها به مسائل و مشکلات این حوزه اشاره و از معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز درخواست رسیدگی کردند و همچنین از مخزن کتاب و اقدامات انجام یافته در کتابخانه شهید بهشتی منطقه یک بازدید بعمل آمد.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.