حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

روایت یک نیم‌روز با برنامه‌های فرهنگی تبریز در کربلای معلی

شناسه : 8135 04 نوامبر 2017 - 15:55 191 بازدید

[ad_1] تبریز ما: برنامه‌های فرهنگی غرفه تبریز ۲۰۱۸ در قالب یکی از دو محور حضور شهرداری تبریز در کربلای معلی، با استقبال گروه‌های مختلف زائران و عراقی‌ها مواجه شده‌است. به گزارش تبریز ما، اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، با در نظر داشتن تجربه سال گذشته و ارتباطات مداوم با مدیریت فرهنگی کربلای معلی، امسال […]

روایت یک نیم‌روز با برنامه‌های فرهنگی تبریز در کربلای معلی
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: برنامه‌های فرهنگی غرفه تبریز ۲۰۱۸ در قالب یکی از دو محور حضور شهرداری تبریز در کربلای معلی، با استقبال گروه‌های مختلف زائران و عراقی‌ها مواجه شده‌است.

به گزارش تبریز ما، اداره‌کل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، با در نظر داشتن تجربه سال گذشته و ارتباطات مداوم با مدیریت فرهنگی کربلای معلی، امسال علاوه بر برنامه‌های خدماتی، محور فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ را نیز مورد توجه قرار داده‌است.

غرفه فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ شامل یک سری اقدامات فرهنگی است که جای خالی آن، در برنامه‌های خدمات و اسکان‌ موکب‌ها به چشم می‌خورد و شهرداری تبریز به قدر وسع خود، کوشیده‌است تا در این خصوص، پایه‌گذار یک ایده موثر باشد.

 برخی اقلام جذاب و متنوع نظیر بسته‌های فرهنگی و لوازم رسانه‌ای، عمده تدارکی است که در این خصوص پیش‌بینی شده‌است. حال، از کربلای معلی خبر می‌رسد این ابتکار عمل، حس و حال دیگری به برنامه‌های موکب جنت‌الحسین داده و مورد استقبال گروه های مختلف مردمی و عراقی‌های میزبان قرار گرفته است.

خدمات موکب، از نخستین دقایق آغاز صبح، همزمان با ورود زائران، با پخش اذان و مناجات از غرفه فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ آغاز می‌شود. زائران از انواع خدمات موکب، از  خدمات پزشكي، اسكان و ماساژ گرفته تا خياطي، امانت‌داري، داروخانه، ارائه وعده‌های غذایی و واكس بهره‌مند می‌شوند. در تمام این خدمات، نوای حزین نوحه‌های آذری، دل از عرب و عجم و ترک و فارس می‌بَرَد و شور و غلغله در عمود ۱۳۹۴ لحظه‌لحظه بیشتر دم می‌گیرد. با رسیدن فوج زائران، استقبال از غرفه نیز بیشتر می‌شود.

در این میان، کودکان و نوجوانان نیز مجالی یافته‌اند تا در کنار سایر زائران، از برنامه‌های غرفه فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ بهره‌مند شوند. دیری نمی‌پاید که خبر «برپایی ایستگاه نقاشی در غرفه تبریز» در میان کودکان زائر می‌پیچد و کمی بعد، در میان غوغای کودکان و نوجوانان،  غرفه فرهنگی تبریز، به سختی دیده می‌شود. کودکانی که اگرچه از ملیت‌ها و کشورهای مختلفی هستند؛ اما نقاشی‌های ساده تک‌تک‌شان، عشق و اعتقادی یگانه را روایت می‌کند.

با نزدیک‌شدن به هنگام اذان ظهر، طنین اذان موکب‌ها، در هم می‌پچید و زائران، مهیای نماز می‌شوند. زائران آذری، بیشتر با فضای موکب تبریز مانوس هستند. پس از نماز، سفره پربرکت امام حسین(ع) است که گشوده می‌شود. نهار، کوفته است که عطر تبریزی‌اش، هوش از سر هر زائر خسته‌ای می بَرَد. طعام اصیل تبریزی، هم‌صدا با نجواهای آذری، دست دل را می‌گیرد و برای لحظه‌ای، هوای تبریز و کربلا را در هم می‌آمیزد.

ادامه دارد….

 

———————–

عباس بنی‌حسینیان

عکاس اعزامی تبریز ما به کربلای معلی

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.