حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

استاندار هم نتوانست از «تنگه ابوقریب» بگذرد

شناسه : 11677 12 فوریه 2018 - 3:45 302 بازدید

تبریز ما: حضور استاندار آذربایجان شرقی در مجتمع ۲۲بهمن تبریز برای تماشای فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» باعث غافلگیری و خوشحالی اهالی سینما در هفتمین روز از این جشنواره شد. به گزارش تبریز ما، اکران «اتاق تاریک» برای دومین‌بار سالن را در روز پنجشنبه تاریک کرد. حضور حداکثری تماشاگران، به زبانی سینمایی می‌گفت که بعد از […]

استاندار هم نتوانست از «تنگه ابوقریب» بگذرد
پ
پ


تبریز ما: حضور استاندار آذربایجان شرقی در مجتمع ۲۲بهمن تبریز برای تماشای فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» باعث غافلگیری و خوشحالی اهالی سینما در هفتمین روز از این جشنواره شد.

به گزارش تبریز ما، اکران «اتاق تاریک» برای دومین‌بار سالن را در روز پنجشنبه تاریک کرد. حضور حداکثری تماشاگران، به زبانی سینمایی می‌گفت که بعد از اکران اول، چه زبان‌هایی به تعریف و تمجید «اتاق تاریک» گشوده شده است.

تعدادی از اساتید حوزه سینما هم با اشتیاق فراوان به دیدن این فیلم نشسته بودند تا با اتمام آن، ابعاد تاریکش را در گپ سینمایی روشن کنند. روانشناسی که برای بررسی ابعاد روان‌شناختی قصه «اتاق تاریک» در «سینماتک» مجتمع حضور یافته بود، این فیلم را مبتنی بر نظریه‌های علمی روان‌شناسی دانست و تا دلش می‌خواست تعریف و تمجید کرد؛ سر تکان دادن حضار هم حاکی از موافقت‌شان بود.

تمام صندلی‌ها برای دیدن «مصادره» توسط تماشاچی‌ها مصادره شده بود. افرادی که از قبل بلیت رزرو کرده بودند، وقتی سر ساعت به سالن آمدند، با سالن تا بیخ پر مواجه شدند. عوامل مدیریت سالن تا چند دقیقه در تلاش بودند حضار را در صندلی‌ها مستقر کنند و بالاخره موفق شدند. مصادره لب‌های حضار را گشود و چشم‌شان را روشن کرد.

«جشن دلتنگی» برای اولین‌بار در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تبریز اکران شده بود و جمعه برای بار دوم و آخر روی پرده آمد؛ علی رغم اینکه روز تعطیل بود اما نتوانست تمام صندلی‌های سالن را پر کند. اهالی سینما که جشن نقد «جشن دلتنگی» را پس از اکران آن در سینماتک برگزار کردند، بالاخره نتوانستند سر «بد» یا «خوب» بودن فیلم به توافق برسند.

«تنگه ابوقریب» هم برای بار دوم اکران شد. استقبال مردم و پر شدن تمام صندلی‌ها چیزی بود که از اکران قبل انتظار آن می‌رفت، اما اتفاق عجیب و متفاوت، حضور آقای استاندار در تنگه سالن‌های سینما بود. یادمان نمی‌آید آخرین‌بار کدام استاندار پای دیدن فیلم نشسته باشد اما دکتر مجید خدابخش با حضور در مجتمع ۲۲بهمن، علاوه بر اینکه خستگی را از تن عوامل جشنواره در کرد، امید را با آپاراتِ مردمی‌بودنش روی قلب بچه‌های سینمایی تاباند.

خدابخش بعد از دیدن فیلم نظر خود را اینگونه بیان کرد: یکی از مهم ترین وقایع تاریخ هشت سال دفاع مقدس در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده بودند.

او همچنین به دوستداران سینما در تبریز یک خبر خوش داد: اکران فیلم‌های جشنواره فجر در تبریز مورد استقبال سینماگران و عموم مردم قرار گرفته است و ما به احترام شهروندان تبریز، تلاش خواهیم کرد که سال بعد تمام فیلم‌های لیست جشنواره را در تبریز به نمایش بگذاریم.در راستای تبریز ۲۰۱۸ تلاش ما این است که سال بعد جشنواره فجر باشکوه تر و گسترده تر و همسطح تهران برگزار شود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.