چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
589 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
7 سال پيش [ 58437 بازدید ]
8 سال پيش [ 33668 بازدید ]
8 سال پيش [ 19010 بازدید ]
5 سال پيش [ 18610 بازدید ]
5 سال پيش [ 12371 بازدید ]
7 سال پيش [ 12042 بازدید ]
8 سال پيش [ 10917 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
5 سال پيش [ 9225 بازدید ]
7 سال پيش [ 8100 بازدید ]
5 سال پيش [ 7718 بازدید ]
4 سال پيش [ 7517 بازدید ]
4 سال پيش [ 6996 بازدید ]
5 سال پيش [ 6335 بازدید ]
6 سال پيش [ 6306 بازدید ]
2 سال پيش [ 6246 بازدید ]
4 سال پيش [ 6054 بازدید ]
4 سال پيش [ 6045 بازدید ]
4 سال پيش [ 5958 بازدید ]
6 سال پيش [ 5203 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 4 ساعت پيش [ 5 بازدید ]
عصر تبریز 4 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 4 ساعت پيش [ 8 بازدید ]
عصر تبریز 4 ساعت پيش [ 7 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 5 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 6 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 539 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 111 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1203 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 583 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 785 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 2043 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 719 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 220 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 878 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 592 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 2575 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1042 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 524 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 539 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 2087 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 637 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 988 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 805 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 143 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1102 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید