دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ /
32967
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
606 بازدید
۰

دکتر شهرام حسین نژاد دانشور مسئول شورای سیاستگذاری حزب همت در آ.ش: نقش رسانه ها در تحقق جهش تولید

امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در […]



امسال از سوی مقام معظم رهبری ،سال جهش تولید نامگذاری شده است. نقش رسانه ها به عنوان یکی از ارکان توسعه، در تحقق این شعار بی بدیل است .نشریات و خبرگزاری ها با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی کشور، بخصوص در پساکرونا می بایست، نقش مهمی را در خروج از شوک وارده بر اقتصاد در مواجهه با کرونا، در جهت رشد اقتصادی کشور و دستیابی به توسعه متوازن پایدار در راستای
جهش تولید، که به عنوان اصلی محوری و راهبردی در اقتصاد مقاومتی است ،داشته باشند . رهبر معظم انقلاب چند سال است بر حمایت از تولید داخلی تاکید دارند چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی تحولگرای کشور هاست که می‌تواند عامل افزایش عرضه و صادرات و بالا بردن سطح ارزش پول ملی گردد. و بالا رفتن ارزش پول ملی کاهش نرخ تورم و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.جهش تولید میتواند عامل افزایش سهم کمتر از یک درصدی ایران از تجارت جهانی گردد. حمایت از صنعتگران و تولید کنندگان در جهت جهش تولید یک ضرورت غیرقابل انکار است .
این شعار با نگاهی کارشناسانه به بخش های مختلف از جمله،ضروریات تولید، بخش تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات صنعتی ، حمل و نقل، مواد اولیه، حامل‌های انرژی، مشوق های صادراتی ،خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات بیمه‌ای و مالیاتی ،تامین سرمایه در گردش و..محقق میگردد..
در این خصوص برنامه اقتصادی رسانه ها برای تبیین واقعیت اقتصادی کافی نیست و نیاز به نوشتن موانع تولید و راهبرد های جدید دارد.
نگاه به جهش تولید و انعکاس آن در نشریات و خبرگزاری ها از دو بعد قابل توجه است: بعد فنی و بعد سیاسی؛ از بعد فنی باید در مقالات ،مصاحبه ها و اخبار به بررسی مشکلات پرداخته شده و الزامات متناسبی در تولید پیش‌بینی شود. مانند ظرفیت سازی، کیفی‌سازی، بازارسازی، نوسازی، بهسازی و اقدامات تکنیکال برای افزایش راندمان. بعد مهم دیگر توجه به سیاست‌ها و اقدامات حمایتی، جبرانی و توسعه‌ای است .تعریف و تمجید و یا نقد گزند به اقتصاد کمکی نمی کند و این مسئله در ابعاد مختلف باید عینیت یابد تا نقش تکمیل کنندگی در جهش تولید داشته باشد؛ نظیر فرهنگ سازی استفاده از کالای تولید داخل با طراحی بسته‌های تحریک تقاضا ، حمایت از کارگاه‌های کوچک و زود بازده و ارائه راهکار های تسهیل‌گری در صادرات به بازارهای هدف بویژه کشورهای همسایه، تغییر نگاه در سیاست‌های دیپلماسی کشور به سمت اقتصاد محوری، تبیین شرایط سهل در انتقال ارز و تامین مواد اولیه در شرایط تحریم و…
رسانه ها باید در بخش های گفتمانی، ساختاری و رویه‌ای ، برنامه های تولیدی و خبری تهیه کنند و به بررسی راههای جهش تولید بپردازند.نیاز امروز کشور در توانایی بازیابی اقتصاد با تخصیص بهینه منابع و بهبود سریع فضای کسب‌وکار در مواجهه با نا اطمینانی‌های اقتصادی است که از طریق جهش تولید با استفاده از رسانه ها ممکن خواهد بود.

منبع خبر «» است و آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 32967 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  0989142578922  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه آژانس خبری تحلیلی تبریز ما – اخبار سیاسی تبریز – اخبار اجتماعی تبریز – اخبار ورزشی تبریز – اخبار تراختور – اخبار فرهنگی تبریز – تبریز خبر مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
8 سال پيش [ 58625 بازدید ]
8 سال پيش [ 33864 بازدید ]
8 سال پيش [ 19229 بازدید ]
5 سال پيش [ 18810 بازدید ]
5 سال پيش [ 12560 بازدید ]
8 سال پيش [ 12208 بازدید ]
8 سال پيش [ 11123 بازدید ]
8 سال پيش [ 9788 بازدید ]
6 سال پيش [ 9418 بازدید ]
7 سال پيش [ 8299 بازدید ]
5 سال پيش [ 7897 بازدید ]
4 سال پيش [ 7683 بازدید ]
4 سال پيش [ 7196 بازدید ]
5 سال پيش [ 6522 بازدید ]
7 سال پيش [ 6506 بازدید ]
2 سال پيش [ 6409 بازدید ]
5 سال پيش [ 6245 بازدید ]
4 سال پيش [ 6223 بازدید ]
4 سال پيش [ 6172 بازدید ]
6 سال پيش [ 5203 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصر تبریز 2 ساعت پيش [ 0 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 8 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 8 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 6 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 5 بازدید ]
عصر تبریز 3 ساعت پيش [ 5 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 4 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 3 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 5 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 4 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 2 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
عصر تبریز 5 ساعت پيش [ 1 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 696 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 474 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1313 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 392 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 981 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1112 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 1550 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 145 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 1024 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 969 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 549 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 873 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 417 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 5 سال پيش [ 18810 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 736 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 2841 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 4 سال پيش [ 2091 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1256 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 7 سال پيش [ 1016 بازدید ]
آژانس خبری تبریز ما 6 سال پيش [ 660 بازدید ]

نظرات و تجربیات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرتان را بیان کنید