به گزارش تبریز ما، شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی، مدیریت واحد شهری را از مهمترین وظایف خود دانسته و با آگاهی از تحولات اخیر در عرصه کار و روابط اجتماعی گام های متعددی را برداشته است.
در همین راستا ثبت درخواست ها، شکایات و پیشنهادات از شهرداری تبریز و پاسخگویی و ارائه راهنمایی های لازم به شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ مسیر می گردد ولی شاید اکثر شهروندان با این شماره آشنا نباشند.
در راستای افزایش سطح خدمات رسانی، از شهروندان تبریزی انتظار می رود با سامانه ۱۳۷ در ارتباط باشند. استمرار این طرح می تواند با تامین منافع شهر، زمینه را برای تحقق مدیریت واحد شهری فراهم سازد.
یکی از بزرگترین قابلیتهای این سامانه علاوه بر ارائه خدمات این سرویس، می توان به وجود پیگیری درخواست ها اشاره کرد . از طریق این سامانه کلیه شهروندان می توانند از وضعیت درخواست های خود مطلع شده و پیگیری نمایند.
مرکز سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) فرصتی برای مشارکت شهروندان و متقابلاً ایجاد زمینه بررسی میزان آشنائی، بهره گیری و رضایتمندی شهروندان به عنوان مخاطبان و مشتریان این مرکز را فراهم ساخته است.
مولفه های مهم سامانه مدیریت شهری( ۱۳۷) پویایی، کارآمدی ، اجتناب از گستردگی بیش از حد، کنترل و تحلیل اطلاعات، آموزش، ارتقاءعلمی و توانمند سازی منابع انسانی، فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی و تبلیغات می باشد.
لذا پیشنهاد می شود؛ مسئولین شهرداری های مناطق، مراکز اجتماعی و فرهنگی، اماکن ورزشی و گردشگری، پارک ها و تمامی مراکزی که به نوعی توسط شهرداری اداره می شوند و محل عبور و مرور شهروندان می باشند با نصب پوستر های در تابلو اعلانات با معرفی ماهیت سامانه ۱۳۷ ، مردم را هر چه بیشتر با این سامانه آشنا کنند.
تدوین و تهیه ی بروشور آموزشی با محوریت پتانسیل ها، روش ها و کارایی سامانه ۱۳۷ و توزیع آن در وسایل حمل و نقل عمومی شهر، ورودی ساختمان شهرداری مناطق و مرکز، مراکز اجتماعی و فرهنگی شهرداری و … می تواند یکی دیگر از راهکار های اصولی در معرفی این سامانه به مردم باشد.
لازم بذکر است؛ سامانه ۱۳۷ زیر نظر مدیریت بازرسی شهرداری تبریز به فعالیت مداوم و مستمر خود ادامه می دهد.
نگارنده: مهدیه فرج زاده