حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

پیراسته، عضو شورای اسلامی شهر باسمنج: وجود بخش مستقل، باعث اعتلای وجودی، ساختاری و اصالتی منطقه مهرانرود خواهد شد

شناسه : 55323 01 ژانویه 2021 - 11:00 331 بازدید

تبریزما: عضو شورای اسلامی شهر باسمنج، گفت: وجود بخش مستقل، باعث اعتلای وجودی، ساختاری و اصالتی منطقه مهرانرود خواهد شد به گزارش پایگاه خبری تبریزما، جواد پیراسته عضو شورای اسلامی شهر باسمنج در گفتگو با تبریز ما پیرامون مسائل و مشکلات و اقدامات شورای اسلامی شهر مطالبی بیان کرده اند که ماحصل آن به شرح […]

پیراسته، عضو شورای اسلامی شهر باسمنج: وجود بخش مستقل، باعث اعتلای وجودی، ساختاری و اصالتی منطقه مهرانرود خواهد شد
پ
پ

تبریزما: عضو شورای اسلامی شهر باسمنج، گفت: وجود بخش مستقل، باعث اعتلای وجودی، ساختاری و اصالتی منطقه مهرانرود خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری تبریزما، جواد پیراسته عضو شورای اسلامی شهر باسمنج در گفتگو با تبریز ما پیرامون مسائل و مشکلات و اقدامات شورای اسلامی شهر مطالبی بیان کرده اند که ماحصل آن به شرح زیر تقدیم خوانندگان محترم می گردد:

تبریز ما: در ابتدا لطفا مختصرا در خصوص اهم فعالیتهای شورای شهر توضیح دهید؟
پیراسته: با سلام و عرض ارادت محضر آقا امام زمان(عج) و مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای و ارواح طیبه شهدا و تمامی مردم ولایت مدار باسمنج. با وجود اینکه آغاز فعالیت بنده در شورای شهر مصادف با انتشار ویروس کرونا شد، لکن اهتمام اینجانب به زیر ساخت ها و تعریض معابر و خیابان هایی معطوف بود که چندین سال باعث عقیم ماندن طرح ها و پروژه ها شد و بازگشایی مسیر خیابان ولیعصر(عج) و پایین دست آن، مسیر ورودی قیه لوق و فاز اول عسگر دره سی و بازگشایی مسیر جاده گاز از طرف کندرود که به جهت بعضی مشکلات از سوی اداره گاز استان فعلا نیمه تمام مانده استف به صورت جدی پیگیری و عملیاتی شد.
فعال کردن پروژه نیمه تمام فرهنگ سرا که با مساعدت همکاران محترم شورای شهر در حال اجرا می باشد، افتتاح زمین چمن مصنوعی شهرداری باسمنج در جنب کوی الهیه که چندین سال بود نیمه تمام مانده بود، تکمیل و اتمام پارک بانوان در جنب شهرداری که به همت کارکنان سخت کوش شهرداری در حال افتتاح می باشد، آسفالت ریزی خیابان ها و کوچه های شهر که مرحله دوم آن انشاالله بزودی اجرا خواهد شد و طرح های زیادی که به همت برادران بزرگوارم در شورای شهر و تلاش همکاران عزیز و زحمت کش شهرداری و شهرداران محترم آقایان مهندس عنصری و دکتر سفیدی و مهندس حسین پور در خدمت اهالی ولایت مدار باسمنج قرار گرفته است.

تبریز ما: با توجه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی حضرتعالی، در خصوص فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی توضیح دهید؟
پیراسته: در خصوص فعالیت های اجتماعی و فرهنگی با توجه به اینکه بنده قبلا در انجمن های مدارس و مساجد فعالیت داشتم، اساس کار را تعامل با مدیران و مسولین زحمت کش و انجمن های سخت کوش قرار داده ایم که شروع پروژه سالن ورزشی باقر العلوم و بازگشایی مسیر بن بست مانند مسجد شهدا (گلزار) باسمنج از جمله طرح هایی بود که با همکاری و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی و شهرداران وقت انجام یافته اند. همچنین مراجعه به سازمان های غله و جهاد کشاورزی و اوقاف و برق و گاز و آب و فاضلاب استان در امر بهینه سازی و حل مشکلات اصناف از جمله اقدامات اجتماعی و فرهنگی بود که با حمایت دوستان بزرگوارم در شورای شهر انجام یافته است.

تبریز ما: عمده ترین مشکلات فعلی شهر در چه زمینه هایی است؟
پیراسته: عمده ترین مشکل شهر، عدم وجود شبکه فاضلاب شهری است که مشکلات عدیده ای را در آینده متوجه شهر و شهروندان خواهد کرد، لذا نیاز مبرم و ضروری به کمربندی جنوبی است که معضل ورود ماشین های سنگین را به شهر مرتفع سازد و تعریض خیابان اصلی که بنظر من بایستی بصورت فاز به فاز از اول بیمارستان تا ایستگاه و به ترتیب در هر دوره شورا جامعه عمل پوشانده شود.

تبریز ما: در خصوص برنامه های شورای شهر برای توسعه بیشتر باسمنج نوضیح دهید؟
پیراسته: مشارکت در حرکت اجتماعی مقابله با کرونا با آحاد مردم عزیز باسمنج و پاک نگه داشتن شهر در طول آن پروژه از افتخارات بنده بود که در کنار مردم عزیز و هیئت های حسینی و مرکز بهداشت باسمنج انجام وظیفه نمودم. تلاش های فراوان و پیگیری های مستمر ایجاد دفتر نمایندگی ولی فقیه و حضور امام جمعه در شهر ولایت مدارمان که در آینده شاهد ثمرات وجود نعمت مبارک و عظیم در منطقه مهرانرود خواهیم بود.

تبریز ما: نظرتان درباره بخش شدن باسمنج که اخیرا نامه آن توسط استاندار آذربایجان شرقی به وزارت کشور نوشته شده است، چیست؟
پیراسته: بنده در اول و قبل از عضویت در شورای شهر از هواداران الحاق به کلانشهر تبریز بودم چرا که در کنار دریا بودن بهتر از آن است که خود دریاچه ای خشک باشی و مستقل و الان هم اگر گزینه بخش و تصویب و پیشنهاد آن که از سوی استاندار محترم به وزارت کشور ارسال شده منتفی گردد، باز بنده موافق الحاق هستم، لکن وجود بخش مستقل با تعاریف خاص آن و ظرفیت های موجود در منطقه بنظر بنده باعث اعتلای وجودی و ساختاری و اصالتی منطقه مهرانرود خواهد گشت. آثار فرهنگی و گردشگری و اقتصادی آن کمبود ها و ظرفیت های نهفته را شکوفا خواهد نمود و دوباره باسمنج پیر، جوان خواهد شد و تمامی این ها مستلزم فرهنگ نو و باور های نو می باشد که با بخش شدن آن ها نیز در باسمنج شکوفا می گردد.

تبریز ما: حرف آخر؟
پیراسته: برای داشتن شهری نو اندیشه ای نو لازم است تا روزی که افکار گذشته را از خود دور نکرده ایم و بودن وجود خویش را در برابری شخصیت و انسانیت باور نکرده ایم و بعد یا حسین یا علی را به یقین لمس نکرده ایم، باز در افکار پلید و شیطانی غوطه ور گشته و سرنوشت خویش را دیگران رقم خواهند زد، پس بیایید از خواب غفلت بیدار شده و عنان و سرنوشت شهر را به افرادی بسپاریم که رنج ناچیزی و نداری را کشیده اند نه گرگ سر گله بگذاریم نه چون بره ای به هر نوای نی چوپانی رام شویم .
در آخر عرایضم از زحمات شهرداران محترم آقایان مهندس عنصری، دکتر سفیدی و مهندس حسین پور و عوامل ستادی و اجرایی شهرداری محترم و بزرگواران و اساتیدم در شورای شهر نهایت تشکر و قدردانی را داشته و از امام جمعه بزرگوار شهرمان که در این مدت کوتاه عامل وحدت و همبستگی و خیر و برکات فراوانی گشته است سپاسگزاری نموده و از خداوند منان خواهان سرفرازی تمامی دست اندرکاران صدیق نظام جمهوری اسلامی هستم.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.