حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11407 تعداد نوشته های امروز : 0×

واقعه کربلا با ۴۱ بازیگر روایت شد

شناسه : 60962 22 آگوست 2021 - 23:51 1140 بازدید

گروه نمایشی «حنای خون» با ۴۱ بازیگر، واقعه کربلا را به مناسبت سالروز عاشورای حسینی در دو نقطه از سطح شهر تبریز روایت کرد. به گزارش تبریز ما، واقعه کربلا به شکل نمایش در دو نوبت در فضای باز سطح شهر تبریز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط گروه هنری “حنای خون” به اجرا در آمد. […]

واقعه کربلا با ۴۱ بازیگر روایت شد
پ
پ

گروه نمایشی «حنای خون» با ۴۱ بازیگر، واقعه کربلا را به مناسبت سالروز عاشورای حسینی در دو نقطه از سطح شهر تبریز روایت کرد.
به گزارش تبریز ما، واقعه کربلا به شکل نمایش در دو نوبت در فضای باز سطح شهر تبریز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط گروه هنری “حنای خون” به اجرا در آمد.
کارگردان و سرپرست گروه نمایشی «بهناز عبادی» در توضیح چگونگی اجرای نمایش واقعه کربلا در روز عاشورا گفت: روایت واقعه عاشورا بیش از ۵ سال است که به صورت مرتب و منظم با همکاری هنرمندان گروه و ارگان‌های مختلف، با موفقیت در شهرهای سطح استان اجرا می‌شود.
عبادی، دانش‌آموخته رشته گرافیک و کارگردانی، شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان را عاملی بر کاهش تعداد اجراهای امسال این نمایش دانسته و افزود: امسال با توجه به شرایط موجود توانستیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۲ اجرا در روز عاشورا در محله رضوانشهر و طالقانی تبریز برگزار کنیم.
کارگردان نمایش “حنای خون” تعداد بازیگران این نمایش را ۴۱ تن ذکر کرد و یادآورشد: این نمایش امسال با تلاش بیش از ۵۰ تن از عوامل صحنه و پشت صحنه و همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، شهرداری منطقه ۸ و … به اجرا درآمد.
مشهد، مراغه و جلفا را عبادی شهرهایی برشمرد که این نمایش در سال‌های گذشته در آن‌ها به اجرا در آمده و امسال نیز به خاطر محدودیت‌های قانونی کرونا فقط در شهر تبریز آنهم در دو نوبت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به نمایش گذاشته شد.
وی در خصوص مشکلات اجرایی و مسائل مالی نمایش مذهبی حنای خون گفت: با توجه به جایگاه والا و ارزشمند واقعه کربلا در مکتب اسلام و بخصوص نزد شیعیان و علاقه ویژه‌ی اعضاء گروه حنای خون، در ۵ سال گذشته سعی کرده‌ایم با تمامی مسائل و مشکلات مالی، این نمایش مذهبی را با همکاری چند ارگان در شهرهای مختلف اجرا کنیم.
عبادی، کارگردان و سرپرست گروه نمایشی حنای خون از بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سازمان بسیج هنرمندان، سپاه و ارتش به عنوان یاری‌کنندگان اجرای این نمایش مذهبی در امسال و سال‌های پیش یاد کرد.

——————–

منبع خبر: asrtabriz.com/news/131511

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.