حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

نقش فرهنگ در توسعه شهری

شناسه : 57977 18 می 2021 - 15:45 172 بازدید

تبریز ما – جواد مغربی: تمرکز روزافزون جمعیت در نواحی شهری و رشد سریع شهرنشینی ناشی از مهاجرت، مشکلاتی را در ارائه خدمات مناسب به شهروندان به وجود می‌آورد. در این رابطه نقش مدیران شهری کاردان در قالب یک نهاد مدیریتی فراگیر و کارآمد در رفع مشکلات و نیازهای روزافزون شهروندان ضرورت پیدا می‌کند.شهر تبریز […]

نقش فرهنگ در توسعه شهری
پ
پ

تبریز ما – جواد مغربی: تمرکز روزافزون جمعیت در نواحی شهری و رشد سریع شهرنشینی ناشی از مهاجرت، مشکلاتی را در ارائه خدمات مناسب به شهروندان به وجود می‌آورد. در این رابطه نقش مدیران شهری کاردان در قالب یک نهاد مدیریتی فراگیر و کارآمد در رفع مشکلات و نیازهای روزافزون شهروندان ضرورت پیدا می‌کند.
شهر تبریز نیز با سابقه تاریخی کهن و افزایش روزافزون جمعیت که در دهه‌های اخیر اتفاق افتاده، از این قاعده مستثنی نیست. شناسایی عوامل موثر در بهبود ساختار مدیریت شهری و تاثیر آن در توسعه فرهنگ شهر و شهرنشینی تبریز باید مورد توجه قرار گیرد. در این راستا با این فرض که مدیریت شهری تبریز تنها با مشارکت بیش‌تر شهروندان، حفظ حقوق شهروندی و ارائه خدمات مناسب به آنان می‌تواند در اداره امور شهر و توسعه فرهنگ شهر و شهرنشینی موفق باشد.
ساختار مدیریت شهری تبریز از انسجام، انعطاف‌پذیری، کارآمدی و مشارکت لازم برخوردار نیست و لازم است جهت ارتقای فرهنگ شهر و شهرنشینی شهروندان توجه بیش‌تر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشد. همچنین با توجه به این موضوع که اکثر شهروندان با مفهوم حقوق شهروندی آشنایی چندانی ندارند و در اداره امور شهر رغبت چندانی از خود نشان نمی‌دهند؛ بنابراین آگاه‌سازی، آموزش و توانمندسازی شهروندان جهت ارتقای مهارت‌ها و کسب عادت‌های صحیح زندگی اجتماعی پیش شرط لازم در اداره امور شهر می‌باشد و این امر نیاز به برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اجتماعی دارد که مدیریت و حاکمیت شهری تبریز می‌تواند تنها از این طریق به توسعه فرهنگ شهر و شهرنشینی نزدیک‌تر شود.

جواد مغربی | حقوقدان و عضو انجمن حقوقدانان ایران

منبع خبر : http://tabrizeman.ir/?p=19748

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.