حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تعداد مسموم های مشروبات الکلی اهر به ۹۳ نفر رسید

شناسه : 28549 28 فوریه 2019 - 13:28 694 بازدید

عاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مراجعان مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اهر به ۹۳ نفر افزایش یافته است.   دکتر حجت پورفتحی افزود: از این تعداد حال سه نفر از آنان وخیم است. رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز در این خصوص گفت: متأسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تعداد مسموم های مشروبات الکلی اهر به ۹۳ نفر رسید
پ
پ

عاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مراجعان مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در شهرستان اهر به ۹۳ نفر افزایش یافته است.

 

دکتر حجت پورفتحی افزود: از این تعداد حال سه نفر از آنان وخیم است.

رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز در این خصوص گفت: متأسفانه بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی در این شهرستان تعدادی دچار مسمومیت شدند.

محمدجواد حیدری با اشاره به اینکه تعدادی به علت مسمومیت با الکل به بیمارستان باقرالعلوم اهر مراجعه کردند، افزود: مراجعه کنندگان حال مساعدی نداشتند.

وی با بیان اینکه علت مسمومیت‌ها استفاده از مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی است، گفت: استفاده از این الکل‌ها عوارض بسیار خطرناکی مانند کوری چشم و از بین رفتن کلیه‌ها را به همراه دارد و میزان آسیب بستگی به مقدار مصرف و ورود سم به داخل بدن دارد.

رییس بیمارستان باقرالعلوم اهر با ذکر اینکه استفاده از مشروبات الکلی تقلبی حتی منجر به مرگ افراد نیز می‌شود، عنوان کرد: تعدادی از مراجعه کنندگان وضع مناسبی نداشتند و پس از انجام مراحل اولیه درمان، اکنون تحت مراقبت‌های ثانویه درمانی قرار دارند.

حیدری با بیان اینکه برای مشخص شدن نوع سم، نمونه‌ها به مرکز آذربایجان شرقی ارسال شد، افزود: اگر استفاده‌کنندگان از این مشروبات الکلی دست ساز و تقلبی به هر دلیلی دچار عوارضی مانند تاری دید، سردرد، سرگیجه و کاهش سطح هوشیاری شدند، باید سریع به بیمارستان اهر مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.

در همین حال یک منبع آگاه نیز گفت: مسموم شدگان بین ۱۹ تا ۵۰ سال سن دارند و بیشتر آنها از روستای ‘ورگهان’ اهر بوده و تعدادی از آنها به علت وخامت وضع شان به بیمارستان سینای تبریز منتقل شدند.
وی افزود: مراجعه اولیه مسموم شدگان با خودروهای شخصی به بیمارستان باقرالعلوم بوده که سپس برخی از آنها به تبریز منتقل شدند.

وی یادآوری کرد: مسمومیت افراد مربوط به شرب شراب در یک مراسم یا مکان واحد نبوده است.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.