حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

شهردار سهند در گفت و گو با رسانه های استان آذربایجان شرقی : افزایش ماهانه ۲۰۰۰نفر جمعیت در شهر جدید سهند

شناسه : 31004 15 آگوست 2019 - 0:45 836 بازدید

عبدالله نظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه و ضمن تبریک هفته خبرنگار با اشاره به پتانسیل شهرجدید سهند، گفت :شهر جدید سهند جزو خاص ترین و بکرترین شهر است و انتظارمان از شهر جدید سهند این است که همه چیز درجای خود باید باشد و نزدیک دو دهه از قدمت این شهرو حدودا ۱۲سال است […]

شهردار سهند در گفت و گو با رسانه های استان آذربایجان شرقی : افزایش ماهانه ۲۰۰۰نفر جمعیت در شهر جدید سهند
پ
پ

عبدالله نظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه و ضمن تبریک هفته خبرنگار با اشاره به پتانسیل شهرجدید سهند، گفت :شهر جدید سهند جزو خاص ترین و بکرترین شهر است و انتظارمان از شهر جدید سهند این است که همه چیز درجای خود باید باشد و نزدیک دو دهه از قدمت این شهرو حدودا ۱۲سال است که از تاسیس شهرداری شهر جدید سهند می گذرد.

نظامی گفت : سال گذشته در فاز ۲ سهند سالن ورزشی چند منظوره‌ای افتتاح شد که باتوجه به رشد و افزایش شهر جدید سهند جوابگو نیست.

شهردار سهند یادآور شد :قبل از اینکه مردم در این شهر سکونت کنند باید مکان هایی از قبیل فضاهای عمومی و تفریحی برای آنها وجود داشته باشد تا بتوانند با رفاه کامل زندگی کنند اما در شهر جدید سهند متاستفانه همچین فضایی برای این مقدار جمعیت وجود ندارد.

وی در خصوص بروژه های افتتاح شده در شهر جدید سهند گفت :در سال گذشته سالن چند منظوره ای افتتاح شد و در حال حاضر آتش نشانی ایستگاه شماره ۲ واقع در فاز ۳ سهند در حال بهره برداری و روبه اتمام است و اولین بار در شهر جدید سهند اولین مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو بالغ بر ۴میلیارد تومان هزینه در حال بهره برداری است.

نظامی در ادامه افزود : پلاک کوبی شهر جدید سهند انجام نشده است و در حال رسیدگی هستیم که در حال حاضر فقط فاز ۱ را پلاک کوبی کرده ایم و قرارداد اولیه را با پست مرکزی بسته ایم که اخیرا تا اخر شهریور حدودا ۵هزار واحد را پلاک کوبی خواهیم کرد.

وی گفت :در آذربایجان شرقی اولین شهر که بصورت پلاک های جدید عملیات نصب آن آغاز خواهد شد شهر سهند بوده و با اجرای آن بیش از ۴۱ دستگاه خدمت رسان از طریق GNFو بصورت زبان مشترک خدمات خود را در رابطه با ملک ارائه خواهند کرد .

شهردار سهند تصریح کرد :ممیزی فقط در فاز یک انجام شده است و شهرداری موظف است هر ۵سال یکبار اطراف منطقه خود را ممیزی کند اما متاسفانه در سال های گذشته به صورت کامل انجام نشده است و فقط فاز ۱ انجام گرفته است که باتوجه به کثرت مسکن های شهرجدید سهند درخواست داده ایم که در حال حاضر ممیزی فاز ۲ را به اتمام رسانده ایم و از شورای شهر درخواست کرده ایم که بودجه ای در این راه قرار دهند تا بتوانیم فاز۳ و ۴ را شروع کنیم علی رغم اینکه هنوز فاز ۳ و فاز ۴ تحویل شهرداری سهند داده نشده است.

نظامی گفت:از برنامه های دیگر شهرداری سهند توسعه  فضاهای عمومی تفریحی ورزشی بهداشتی و …..و ساماندهی سازمان‌های شهرداری و ارتقای آنها و مستقل شدن سازمان‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری که اتوبوس رانی و تاکسی رانی را شامل می‌شود را به جد در حال پیگیری هستیم تا همان طور که شایسته  مردم شهر جدید سهند باشد را مورد بهره برداری قرار دهیم.

شهردار سهند یاد آور شد: تلاشمان این است به طرف استاندارد سازی برویم تا در این مسیر ، تسهیل در رفت و آمد و امنیت شهروندانمان برایمان مهم و قابل اهمیت است.

وی درباره اینکه جمعیت شهر جدید سهند نزدیک بر ۱۴۰هزار نفر است گفت :جمعیت دانش آموزی شهر جدید سهند معادل جمعیت شهرآذرشهر است  و افزایش جمعیت طالب خدمات بسیار است و سالانه ۲۵۰۰ نفر دانش آموز در شهر جدید سهند افزایش پیدا می کنند که  این افزایش جمعیت نیازمند  امکاناتی از جمله مدارس  فضاهای تفریحی فضاهای اموزشی و… است.

نظامی درباره  ۴۰۷مین شهر ایمن و مروج سلامت ثبت شده در استان گفت: این شهر توسط مرکز ارزیابی بین المللی شهر ایمن دنیا مورد بررسی قرار گرفت و مورد تایید واقع شد و شهرداری سهند در این راستا باید به تمام وظایف خود از جمله فعالیت های فرهنگی مناسب و در شان این مردم را انجام دهد.

شهردار سهند درخصوص جاده سهند تبریز گفت : اگر به همین روال کارگران زحمتکش کار کنند ان شاء الله تا سال ۹۹ به پایان می رسد اما ما مثل بقیه  مسئولان قول اتمامش را نمی دهیم که مشکلی بوجود نیاید.

نظامی به مزایای ارتقای درجه شهرداری سهند هم اشاره کرد و افزود : با افزایش درجه بندی شهرداری ها ساختار تشکیلاتی شهرداری ها ارتقا یافته و همچنین شاهد افزایش اعتبارات و جذب برخی امکانات به این شهر خواهیم شد

در خصوص سگ های ولگرد در شهر جدید سهند چه اقداماتی به عمل آمده؟

در شهر جدید سهند حدود ۱۷۰ قلاده سگ را زنده گیری کرده ایم و چون اطراف شهر جدید سهند کوه و باغات هست به همین دلیل حیوانات از جمله روباه و سگ وجود خواهد داشت و این مسئله طبیعی است.

شهردار سهند افزود: اورژانس اجتماعی در فاز ۱ شهر جدید سهند مستقر است و آماده ارائه دهی خدمات به مردم این شهر است.

آیا تنها کتابخانه شهرجدید سهند با این همه افزایش جمعیت پاسخگو خواهد بود؟

بزرگترین کتابخانه کشوری درفاز ۲ سهند در آینده بهره برداری خواهد شد.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.