حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

مشکل مدیریت بیماری کرونا در قزوین/برگزاری مراسم ها پابرجاست

شناسه : 50974 30 نوامبر 2020 - 0:14 157 بازدید

سخنگوی وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین پرداخت.

مشکل مدیریت بیماری کرونا در قزوین/برگزاری مراسم ها پابرجاست
پ
پ

مشکل مدیریت بیماری کرونا در قزوین/برگزاری مراسم ها پابرجاست

سخنگوی وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان قزوین پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، گفت: نمودار موارد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان قزوین، در هفته‌های اخیر با اندکی فراز و فروز دارای روند صعودی بوده است و در حال حاضر شهرستان‌های البرز و قزوین در این استان، در وضعیت قرمز، یعنی خیلی پرخطر، شهرستان‌های آبیک، بوئین زهرا و تاکستان در وضعیت نارنجی یعنی پرخطر و آوج در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری قرار دارند.

وی افزود: در هفته اول آذر بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان قزوین با افزایش نسبت به هفته ماقبل، حدود ۱۹.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته اول آذر ماه حدود ۴۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که میانگین بروز در این شاخص بالاتر از میانگین کشوری است.

لاری ادامه داد: اکنون ۵۱۷ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قزوین بستری هستند که ۱۱۵ نفر از این عزیزان به علت شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری در استان قزوین بیش از ۵۴ هزار تست آزمایشگاهی از افراد دارای علائم بیماری انجام شده که امیدواریم با کمک و همراهی مسئولین شاهد افزایش تعداد تست‌های روزانه در این استان باشیم.

لاری ادامه داد: در عین حال متأسفانه به رغم توصیه‌های اکید مسئولان بهداشتی استان قزوین، برگزاری مراسم‌های تشییع و ترحیم از مشکلات اصلی مدیریت اپیدمی بیماری در استان قزوین گزارش شده است و امیدواریم مردم این استان با پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین یاری‌گر همکاران ما در کادر بهداشت و درمان استان در مهار و کنترل بیماری باشند.

۵۰۸۳۶۵۶

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.