حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

قاضی باید کرامت ارباب رجوع را مراعات کند

شناسه : 53467 20 دسامبر 2020 - 20:37 551 بازدید
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت شغل قضاوت در دستگاه قضائی، گفت: قاضی باید کرامت ارباب رجوع را به دقت مراعات کند.
قاضی باید کرامت ارباب رجوع را مراعات کند
پ
پ

قاضی باید کرامت ارباب رجوع را مراعات کند

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت شغل قضاوت در دستگاه قضائی، گفت: قاضی باید کرامت ارباب رجوع را به دقت مراعات کند.

به گزارش آژانس خبری تبریزما به نقل از ایرنا، موسی خلیل در مراسم تحلیف تعدادی از کارآموزان قضایی استان، خاطرنشان کرد: قاضی نباید به گونه ای رفتار و حرکت کند که موجب سوء استفاده و یا سلب اعتماد از طرف های پرونده و مردم در جامعه شود که این موضوع یکی از موارد بسیار بااهمیت در امر قضاوت است.

وی با بیان اینکه قضاوت شان و جایگاه بالایی در جوامع دارد، اظهار داشت: قرار گرفتن در مسند قضاوت مسیری است که خداوند به این عده عنایت کرده است تا در خدمت مردم باشند بر همین اساس باید برای شکرگزار این نعمت باشند و در انجام وظایف تلاش مضاعف داشته باشند.

خلیل اللهی ادامه داد: قضات در دادگاه ها باید رفتارها و روابط خود را به نوعی تنظیم کنند که رفتار و کردارشان موجب ایجاد شائبه در بین مراجعه کننده ها نشود که اگر چنین شود لطمه جبران ناپذیری بر پیکره دستگاه قضائی کشور وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه قضاوت یک شغل نیست و نباید آن را محدود به زمان و مکان کرد، یادآور شد: قاضی های جوان می توانند برای موفقیت در مسیر قضاوت از تجربیات گرانبهای قاضی های با سابقه و پیشکسوت بهره مند شده و از آنان مشاوره بگیرند.

خلیل اللهی با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و احترام در گفتار، کردار و انشاء آرای قضایی، گفت: نظرات و آرا باید به دقت و با انشاء قضایی صادر شود چرا که آرای صادره در تاریخ ثبت و ماندگار شده و مورد قضاوت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در مسیر رسیدگی به پرونده ها باید کرامت ارباب رجوع حفظ شود، افزود: اقتدار و صلابت یک قاضی به عملکرد و نوع اندیشه او مربوط است و نباید پیش از انجام تحقیقات و اثبات اتهام و انشاء رای اقدام به اعلام نظر کرد.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.