حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 9 ذو القعدة 1445 Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11406 تعداد نوشته های امروز : 0×

فداکاری رزمندگان آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد نباید فراموش شود

شناسه : 46696 10 نوامبر 2020 - 22:16 162 بازدید
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: فداکاری و رشادت‌های رزمندگان آذربایجان در عملیات آزادسازی سوسنگرد در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود.
فداکاری رزمندگان آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد نباید فراموش شود
پ
پ

فداکاری رزمندگان آذربایجان در آزادسازی سوسنگرد نباید فراموش شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: فداکاری و رشادت‌های رزمندگان آذربایجان در عملیات آزادسازی سوسنگرد در دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزما به نقل از ایرنا، سردار اصغر عباسقلی زاده روز سه شنبه در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت آزادسازی سوسنگرد بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه تاکید و اضافه کرد: در این زمینه همه رزمندگان و نهادها و سازمان های متولی باید تلاش کنند تا ارزش‌های بی‌مانند هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت آن به نسل های جدید و جوان انتقال یابد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت آزادسازی سوسنگرد و اینکه رزمندگان آذربایجانی در این عملیات رشادت ها از خود نشان داده و برای موفقیت این عملیات سنگ تمام گذاشتند، باید قدردان این حماسه بزرگ باشیم و در گرامیداشت آن که روز ۲۶ آبان ماه است، تلاش کنیم آن را به تمامی نسل‌ها معرفی کنیم تا از یادها نرود.

 

عباسقلی زاده افزود: در سالگرد حماسه آزادسازی سوسنگرد از ظرفیت فضای مجازی و تبلیغات محیطی و نیز برگزاری بسیاری از مراسمات از جمله مراسم شب خاطره به صورت مجازی، برگزاری نمایشگاه ها استفاده خواهیم کرد تا به بهترین شکل، با توجه به شرایط کرونایی، از این واقعه تاریخی مهم دفاع مقدس یاد کنیم.

 

وی تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان شرکت کننده در عملیات آزادسازی سوسنگرد را از دیگر برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اعلام کرد.

 

عباسقلی زاده اهمیت آزادسازی سوسنگرد را کمتر از سایر عملیات های موفقیت آمیز هشت سال دفاع مقدس ندانست و گفت: در این ارتباط باید جوانان ما بدانند برای حفظ این آب و خاک چه جوان‌هایی جان شیرین خود را فدا کرده اند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا نیز در این نشست با اشاره به ۴۰ سالگی دفاع مقدس، گفت: مراسم‌های مختلفی از سوم خرداد تا پایان اسفند امسال به همین مناسبت برگزار می‌شود که باید ‌بتوانیم اهمیت ایثار و شهادت را در آنها در جامعه نشر دهیم.

 

سرهنگ الیاس گل محمدزاده افزود: با توجه به شرایط کرونایی در جامعه باید ماموریت و رسالت مهم فرهنگی سپاه و بسیج درباره عملیات مهم و تاثیرگذار آزادسازی سوسنگرد و نقش نیروهای آذربایجانی در آن  را برجسته‌تر کنیم.

 

وی دیدار رزمندگان آزادسازی سوسنگرد با امام جمعه تبریز، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری نمایشگاه مجازی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را از جمله برنامه های سپاه عاشورا به مناسبت آزادسازی سوسنگرد اعلام کرد و افزود: باید با اقدامات فرهنگی مانع از فراموشی تاریخ جنگ و به خصوص فداکاری های رزمندگان آذربایجانی شد.

عملیات آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ با ۶ گردان پیاده و زرهی از ارتش، سپاه و ستاد جنگ های نامنظم در جبهه جنوبی با حضور انبوه رزمندگان آذربایجانی موفقیت به انجام رسید و طی آن ۱۵۰ شهید از این خطه تقدیم اسلام و انقلاب شد.

 

 

منبع:  تبریز   من

 

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.