حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

ضرورت احیای نقش تاریخی تبریز در مسیر جاده ابریشم

شناسه : 11112 23 ژانویه 2018 - 5:06 301 بازدید

[ad_1] تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، تبریز را از دروازه‌های تمدن باستانی کشور خواند و بر لزوم احیای نقش تاریخی و ارتباطی جاده ابریشم تاکید کرد. به گزارش تبریز ما به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، مهندس محمدحسین اسحقی، در نشستی با نماینده ارشد آژانس همکاری های بین المللی […]

ضرورت احیای نقش تاریخی تبریز در مسیر جاده ابریشم
پ
پ

[ad_1]

تبریز ما: معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، تبریز را از دروازه‌های تمدن باستانی کشور خواند و بر لزوم احیای نقش تاریخی و ارتباطی جاده ابریشم تاکید کرد.

به گزارش تبریز ما به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز، مهندس محمدحسین اسحقی، در نشستی با نماینده ارشد آژانس همکاری های بین المللی ژاپن(جایکا) در کشورمان، از موقعیت و نقش ویژه تبریز به عنوان مسیر زمردین شرق و غرب یاد کرد و افزود: مجموعه این ظرفیت‌ها موجب شده فرهنگ، هنر، آداب و سنن این شهر، در طول تاریخ نمایان باشد.

وی تونل های تاریخی را گوشه‌ای از پیشینه معماری و شهرسازی تبریز عنوان و خاطرنشان کرد: می توان از این ظرفیت در جهت توسعه گردشگری  استفاده کرد. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز اذعان داشت: تبریز به دلیل برخورداری از آثار ثبت جهانی همچون بازار تاریخی و قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم، ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی دارد.

مهندس اسحقی اضافه کرد: می‌توان در یک برنامه درازمدت، از پیشینه و نقش مهم استقرار تبریز در مسیر جاده ابریشم، در حوزه گردشگری بهره مطلوب گرفت؛ از این رو، پیشنهاد می‌شود قسمتی از این مسیر، به صورت پایلوت و فیزیکی در منطقه قراملک باززنده‌سازی شود.

وی در ادامه، بر ضرورت توجه به مسایل زیست‌محیطی تاکید و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته افکار مدیران و مردم در زمینه های فرهنگی و گردشگری و تاریخی و حفاظت از محیط زیست افزایش یافته و مردم احساس مسئولیت بیشتری در قبال محیط زیست شهرشان دارند؛ باید از فرصت مشارکت شهروندان بهره گرفته و شرایط زیست‌محیطی شهر را بهبود ببخشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز همچنین قابلیت‌های گردشگری تبریز را فرصتی مناسب برای فعالان گردشگری داخلی و خارجی خواند و بر لزوم ورود فناوری‌های نوین در خصوص بافت تاریخی تبریز تاکید کرد.

در این دیدار، مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز حضور داشت.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.