حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 11405 تعداد نوشته های امروز : 0×

سینما استان در مسیر رشد و ترقی قرار دارد/ افزایش سالن‌های سینما

شناسه : 11482 03 فوریه 2018 - 3:31 190 بازدید

تبریز ما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از رشد کمی و کیفی سینما استان و تبریز خبر داد. به گزارش تبریز ما، محمد محمدپور شامگاه دیروز در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تبریز، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای ما فرصت‌ها و توانایی‌های بسیاری را به ارمغان آورده‌ […]

سینما استان در مسیر رشد و ترقی قرار دارد/ افزایش سالن‌های سینما
پ
پ


تبریز ما: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از رشد کمی و کیفی سینما استان و تبریز خبر داد.

به گزارش تبریز ما، محمد محمدپور شامگاه دیروز در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تبریز، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای ما فرصت‌ها و توانایی‌های بسیاری را به ارمغان آورده‌ است و امروز توانسته‌ایم به برکت همین انقلاب به رشد و توسعه دست یابیم.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که در حوزه فرهنگ و هنر با اتکا به توانمندی‌های داخلی خود، توانسته‌ایم پله‌های رشد و ترقی را پشت سر بگذاریم و به قدرت نسبی در این عرصه برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه «امروز» ما بسیار برجسته‌تر از گذشته ماست، گفت: ما در گذشته در حوزه سینما از توانایی‌های هنرمندان‌مان غفلت کرده‌ایم و برخی فرصت‌ها را از دست داده‌ایم.

وی اعلام کرد: اما امروز به همت شما و شناخت عمیق از فرصت‌ها و تهدیدهای سینما، شاهد اتفاقات خوب و مبارکی در ابعاد مختلف سینما چه در استان و چه در کشور هستیم.

محمدپور ضمن ابراز خوشحالی از درخشش هنرمندان آذربایجان شرقی در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی سینمایی، ابراز کرد: اخیرا مقرر شده است که ۸کشور اروپایی فیلم‌های خود را در تبریز در معرض دید عموم قرار دهند.

وی درباره اقدامات اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه سینما تشریح کرد: برگزاری بخشی از جشنواره فیلم مستند حقیقت در تبریز، در کنار دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری باعث می‌شود تا هنرمندان ما با هنرمندان سراسر کشور ارتباط سالمی برقرار کنند و تجارب و دانش خود را به اشتراک بگذارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد: انجمن سینماگران استان نیز در تابستان امسال توانست جشنواره فاخر فیلم تبریز را به نحو احسن مدیریت و به سرمنزل مقصود خود برساند.

وی در تشریح اقدامات‌ صورت‌گرفته در حوزه سینما در استان، اعلام کرد: شکل‌گیری خانه مستند تبریز در کنار تشکیل انجمن انیمیشن استان نویدبخش اتفاقات خوب در عرصه سینماست.

محمدپور همچنین با بیان اینکه تعداد اندک سالن‌های سینما در استان همواره یکی از موضوعات مهم بوده است، خبر داد: تعداد سینماهای استان و مخصوصا تبریز به‌صورت قابل توجهی در حال افزایش می‌باشد.

وی با اعلام خبر آماده‌شدن سینما قدس به مدیریت حوزه هنری استان و نیز سالن سینما آزادی، تاکید کرد: معتقدیم بخش خصوصی نیز باید درگیر کارهای فرهنگی باشد و در همین راستا به‌زودی شاهد افتتاح ۷سالن سینما در یکی از مجتمع‌های تفریخی و تجاری تبریز خواهیم بود.

[ad_2]

منبع : shahryarnews

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.